Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Hyvät vanhat ajat

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Herra iso herra, 30 Lokakuu 2010.

1. Jaakko

Jaakko Active Member

1 177
    12
    38
    Vs: Hyvät vanhat ajat

Onkohan meillä ollut sama veiston opettaja, samankaltaiset elkeet tällä oli. Veistonopettaja ei oikein hallinnut omaa käytöstään, sanoikin kerran, että pelkää itse itseään jopa enemmän kuin me oppilaat. 

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

70-80 luku oulu?
    T Jukka

3. Est

Est Well-Known Member

17 952
    2 082
    113

Mun suun pesi leikkikoulussa kanssa täti (saippualla - ei mäntysuovalla) mutta Kulosaaressa :D.
    Sanoin "perkele" - kun piimä oli niin pahaa.
    Olin pyytänyt sitä kun kaverikin joi. Täti sanoi että antaa sillä ehdola että juon lasin loppuun. Tuli sitten se ärrävikainen "perkele" (ranskalaisella ärrälläni).
    Sitten vietiinkiin jo kantaen kylppäriin ja lavuaarin yläpuolelle pyöriteltiin saippua suussa.
    Hemmetin pahaa ... PERKELE !

Mulla oli kanssa yksi pohojamaaaaaaaaaaaalaaaaaaaaaaneen opettaja, joka kävi "tassuiksi". Iso ukko.
    Kerran -luokasta lähtiessä- alkoi vääntää käsivarttani niin että sattui - kiskasin käden irti ja ukko nauroi sanoen (murteeellaan - jota olen siitä asti lähes inhonnut - vaikka maakunnassa on kivoja ja rakkaita sukulaisiakin)" : No on sillä voimia".

Kerran antoi kuus tuntia jälki-istuntoa kun nauroin sen komenteluille (vaikka kaksi oli koulun sääntöjen mukaan maksimi).

Sen mielisairaiden tempauksien luettelemiseen menisi koko päivä. Tämä siitä skeidasta riittäköön ...

Jumalauta, kuinka halveksin sitä äijjää silloin :D

Ai niin - tää ukko myös nosteli poikia ilmaan  mutta hiuksista nostaan. Kerran oli poika kummallakin puolella roikkumassa (kun oli unohtunut raukoilla hatut päähän käytävään) tukisti ja nauroi "onko ne myssyt kissalan poikien liimalla päässä kiinni kun ei irtoa" - se mölisi. Saatanan sadisti.

:D

Edit : Jumaliste olen onnellinen ettei tarvitse olla enää siinä skolessa. Toi - pohojamaan mulkku - ei ollut Kulosaaressa vaan eräässä paskaslummissa.
    Tappelemisesta ei tullut koskaan jälki-istuntoa mutta jopa pikku hymyilemisestä useinkin ajettiin luokasta tai sai jälki-istuntoa. Pimeetä :D

4. Est

Est Well-Known Member

17 952
    2 082
    113

Mutta - koulun ulkopuolelle - lapsuus oli pääsääntöisesti ihanaa ja auvoisaa aikaa.

- Erska

5. RB

RB Well-Known Member

9 459
    1 289
    113

Paitsi kaikki kesät piti raataa töiden merkeissä :( ainakin se tuntui siltä.

6. Est

Est Well-Known Member

17 952
    2 082
    113

Kesäduuneista yleensä pidin. Ja oma fyrkka oli nastaa. Meillä kun ei isoilla viikkorahoilla korskeiltu. kait 15 vuotiaana vasta kyllä menin varsinaisiin "virallsiin" töihin - raksalle ja 10 tuntia päivässä (liekö ollut aivan lain mukaan sallittua). saattoi olla hiukan nuorempana - pitää muistella tarkemmin ...

Mutta ikäistään normaalia hiukan isokokoisemmalta pojalta ei sitä kyselty - annettiin tehdä duunia niin paljon kuin jaksoi. Ja kyllä sitä jaksoikin !

Ekoista palkoistani ostin ensimmäisen järkkärinikin !

7. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 216
    3 528
    113

Koulumuistojahan riittää...  piirustuksenopettaja oli hiukka tulistuvainen. Hiillyttyään johonkuhun sällinalkuun kysyi:  jälki-istunto vai korvapuusti? Poikkeuksetta valinta oli korvapuusti.  Opettaja ja sälli menivät käytävään, kuului komea pläjäys ja sälli tuli takaisin poski punaisena.

Case closed...

8. RB

RB Well-Known Member

9 459
    1 289
    113

Olishan se ollut kivaa, JOS olis saanut rahaa. Joskus muutaman markan sai, siinä se.

Ei silti puutteessa tarvinnut edellä, valokuvauskamoista Halinaa lukuunottamatta oli turha edes haaveilla. Ja silläkää ei saanut kovin paljon kuvia näppäillä :mad:

9. Est

Est Well-Known Member

17 952
    2 082
    113

Karseeta - mä oon pahoillani    :eek:I

- E

10. RB

RB Well-Known Member

9 459
    1 289
    113

Ei se enää mitään haittaa, se oli silloin se....

11. Est

Est Well-Known Member

17 952
    2 082
    113
  12. Jaakko

Jaakko Active Member

1 177
    12
    38

80-luvun lopulla, Oulu. 

13. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kaukovainioko?
    T Jukka

14. Jaakko

Jaakko Active Member

1 177
    12
    38

Ei vaan pohjankartano.

15. Est

Est Well-Known Member

17 952
    2 082
    113

Hullujen veistonopejen Oulu ?

:D

16. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Ahaa, no sieltä olen saanut hitsauspelon, olin talossa vuosina 1984-1990 :) siis pohjankartanossa.
    T Jukka

17. Jaakko

Jaakko Active Member

1 177
    12
    38

Siltä vaikuttaa. Ala-asteen veistonopettaja oli tosin lempeä ukkeli, joka päästeli hassuja ääniä. Ei se tainnut hullu olla, mikälie poikkeus siis. Yläasteella sitten olikin joku mieleltään vinksahtanut äijänkääkkä. Aina pahalla päällä ja nosteli oppilaita ties mistä ja ties minne. Eikä vessoissakaan ollut ovia, ajatella. Tai saattoi jossain vessoissa ollakin.

18. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Ja vessat olivat lukossa aina. Kaverilla oli sokeritauti, vähän olisi pitänyt päästä vessaan.
    Teimme siitä biisin, double you see.
    T Jukka

19. Jaakko

Jaakko Active Member

1 177
    12
    38

No sittenhän meillä on yhteinen tuttu.

20. Est

Est Well-Known Member

17 952