Tilasin Orbis Ringflashin. Täytyy RayFlashia miettiä sitten kun on kameraa vaihtanut isommaksi. Tän ketjun aiheena oli aluperin tuo orbisin ihmettely, mutta kun tuli tilattua niin ei kai tätä ketjua enää tarvii, ellei jollai tule jotain rinkuloista mieleen. ylläpito edit: otsikkoa muokattu
Vs: Kokemuksia ringflasheista Eikö Orbis Ringflash ole salaman adapteri eikä siis varsinaisesti rengassalama?
Vs: Kokemuksia ringflasheista Niinhän tuo RoyFlashikin. Eli laajennetaan tai keskitytään paremminkin salamien adaptereihin.
Vs: Kokemuksia ringflasheista Näitä kutstuaan rengassalamoiksi, käyn tämän jälkeen muuttamassa ekan viestin otsikkoa sopivammaksi jos kerran keskitytään rengassalama-adaptereihin. Kertokaas ihmiset löytyykö yhtään rengassalama-adapteria joka sopii 77mm suodinkierteeseen? Olen näitä katsellut pidempään, mutta jotenkin tuntuu siltä että esim. optiikan kierteisiin kiinni tulevat kappaleet vaihtelevat 52-67mm välillä, ja "irtomalleissa" ei tunnu olevan mainintaa objektiivin maksimihalkaisijasta, joten en ole vielä viitsinyt ostaa "sikaa säkissä". Digitarvikkeesta näyttää saavan Orbis:n ja Ray Flashin tuotteita, mutta osaako joku kertoa näistä tarkemmin? Ringflash - Digitarvike.fi
Vs: Kokemuksia rengassalamoista / rengassalama-adaptereista Jotain löytyi kookkelilla (orbis vs ray flash) vertailua, aika tasaista. Roy Flassin miinuksena on että siinä tarvitaan enempi stapiili kokoonpano, toisaalta on tyylikkäämpi. Orbis kertoo sivuillaan: http://www.orbisflash.com/faq/
Vs: Kokemuksia rengassalamoista / rengassalama-adaptereista Kappas, toi onkin mennyt kokonaan hyvin. Näyttäis soveltuvan omaan setuppiin hienosti...
Vs: Kokemuksia rengassalamoista / rengassalama-adaptereista 77mm - itse tein aaltopahvista ;D Ja SB-80DX puukolla tehtyyn aukkoon yläkulmaan. Toimii, tosin V2 voisi olla kauniimpi.
Vs: Kokemuksia rengassalamoista / rengassalama-adaptereista No niin, DHL toimitti viimein ORbikseni, joten eiköhän tässä jotain kokemusta tule vielä kerrottua. Ensiajatus kun sen paketista otin oli: Onpas se iso ja kolho vs. siro sillai proosti.
Vs: Kokemuksia rengassalamoista / rengassalama-adaptereista Itse olen ollut tyytyväinen RayFlashiin, mutta ihmettelen noita Suomen hintoja kun omastani maksoin 30€ Thaimaassa..
Vs: Kokemuksia rengassalamoista / rengassalama-adaptereista Voi jessus..... Paljonkohan sun duunistasi maksettaisiin Thaimaassa kuukausipalkkaa?
Vs: Kokemuksia rengassalamoista / rengassalama-adaptereista Pointti on vaan se että jos näistä Suomessa pyydetään jotain 180€ hintaa ja toisessa maassa 30€ niin joku ottaa todellista hintaa törkeetä ylihintaa.. no valmistaja oli nostanut hintoja 100$->199$.. ja nyt kun tarkistin myöskin Thaimaan hinta noussut , eli on samanhintainen kuin Suomessa, eli tämän voin nyt myydä hiukka halvemmalla kuin uusi.. Mun duunista maksetaan ehkä 400€ Thaimaan palkkatasolla.. - maaviljelijä 60€ - taxikuski 200€ - web ohjelmoija 200€
Vs: Kokemuksia rengassalamoista / rengassalama-adaptereista Mitenkäs noi "kompaktit" rengassalamat (jotka pistetään kameran varustekenkään, erotuksena studiorengassalamoista), onko niistä kokemuksia? Esim Canon MR-14EX tai Sigma EM-140 DG. Kiinnostavat siksi kun ovat oletettavasti kevyempiä ja pienempiä kuin salama+salama-adapteri-yhdistelmät (580EX + RayFlash on melkoinen jötkäle), ja haluaisin käyttää näitä dokkarivalokuvauksissa (vrt. esim. Martin Parrin kuvat).
Vs: Kokemuksia rengassalamoista / rengassalama-adaptereista On kai tuollaisetkin hieman parempia kuin normaalit varustekenkään tulevat salamat valon hajonnan kannalta, mutta ovat ne kuitenkin valonlähteenä huomattavasti pistemäisempiä kuin nuo isommat vehkeet. Eli selviä varjoja syntyy varmasti herkemmin kuin rayflässin kaltaisilla vehkeillä. MR-14EX ja sensellaiset on kuitenkin ensisijaisesti tehty makrokäyttöön jolloin kuvattava kohde on normaalisti valonlähdettä pienempi.
Vs: Kokemuksia rengassalamoista / rengassalama-adaptereista Ihan kivoilta ne kuvat jokatapauksessa näyttää mitä noilla on otettu kunhan nyt malttaa säilyttää balanssin vallitsevaan valoon nähden ja on muutenkin kuvaaja tietää mitä tekee.
Vs: Kokemuksia rengassalamoista / rengassalama-adaptereista Kokeilematta en usko... ensinnäkin, eiks noi nyt ole suunnilleen saman kokoluokan vehkeitä? Eihän se perus-Ray mikään kookas vehje ole. Toisekseen, jos valo tulee symmetrisesti objektiivin ympäriltä, niin "selviä varjoja" ei synny minnekään - rengassalamalle tyypillinen puolivarjo sitten joka puolelle. Sen synty ei ihan sentistä ja kahdestakaan renkaan halkaisijassa paljoa muutu - jos siis ihmisen kokoista kohdetta kuvataan. Minä olen nähnyt ihan kivoja kuvia Raylla kuvattuna. Riippu hiukan taustoista sitten. Edit: Noi mun BB-kuvat ovat rengassalamalla http://www.kameralaukku.com/portal/inde ... 736.0.html"]http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,46736.0.html
Vs: Kokemuksia rengassalamoista / rengassalama-adaptereista Eiköhän ne ole macroiluun tarkoitettu lähinnä eikä tehoiltaan sovi muuhun kuvaukseen.
Vs: Kokemuksia rengassalamoista / rengassalama-adaptereista Pieniähän niitten tehot ovat, mutta joku ohjeluku 14 tarkoittaisi 2,5 metrin päästä aukkoa 5,6 - kyllä se muotokuvatyyppiseen riittää, hyvinkin. Ei tietysti ihan koko suvun ryhmäkuvaan.
Vs: Kokemuksia rengassalamoista / rengassalama-adaptereista On noissa kuitenkin aika iso ero valonlähteen pinta-aloissa. Siksi ajattelin näin. Joku flickrissä oli räknäillytkin että reiflässin pinta-ala olisi n. 152 cm[sup]2[/sup] ja MR-14EX:n noin 36cm[sup]2[/sup] edit: pari esimerkkikuvaakin löytyi, tosin eivät aivan identtisiä: http://www.flickr.com/photos/gerard_maas/2554563606/in/set-72157605455839821/ http://www.flickr.com/photos/gerard_maas/2554563492/in/set-72157605455839821/
Vs: Kokemuksia rengassalamoista / rengassalama-adaptereista Onhan siinä eroa. Olisi kiva kokeilla, mitä se vaikuttaa käytännössä. Isommilla tuo heijastimen koko ei niin hirveän paljon vaikuta.
Vs: Kokemuksia rengassalamoista / rengassalama-adaptereista Mulla on ihan "Oikea" rengasflassi:ro ja siihen kun tuuppaa 2400WS voi himmentää 64:ään asti...