Siis minun mielestäni. Olen kiinnittänyt huomiota että jotain poikkeuksia lukuun ottamatta, lähes poikkeuksetta pidän samoista kuvista kuin eräät ja myös lähes poikkeuksetta heidän kuviaan on myös ilo katsella. Tämä tietysti myös päinvastoin. Lisäksi olen lukenut mielestäni hyviltä kuvaajilta järkeviä kannanottoja keskusteluissa ja taas tietysti päinvastoin? Onko näillä mitään yhteyttä?
Vs: Hyvät kuvaajat osaavat arvostaa hyviä kuvia? Ilman muuta. Tosin, yksinkertaistettu selitys (olinpa eka sanomaan, hähä!) on se, että hyvä kuvaaja on mielestäsi sellainen, jonka näkemykset ja tuotokset ovat saman tyyppisiä kuin omasi Mutta näinhän se on. Kuvallinen taju, mitä se nyt sitten mahtaa ollakaan, koskee tietysti sekä tekemistä että toisten kuvista pitämistä.
Vs: Hyvät kuvaajat osaavat arvostaa hyviä kuvia? Ei välttämättä lähelläkään omiani tyyliltään tai kuvaus tavaltaan yms., mutta lienee kuitenkin niin että oivallusten yms. ymmärtämiseen tarvittanee saman tasoista kulttuurista ja ymärrykselistä tasoa. Huumorintaju voisi olla hieman verrannollinen, minua esim. ei toi pieruhuumori oikein naurata, kun taas on ystäviä joiden kanssa nauretaan asioille mistä ns. pieruhuumorin ystävät on huulipöyreenä.
Vs: Hyvät kuvaajat osaavat arvostaa hyviä kuvia? Toi on muuten aika hyvä vertaus. Oikein hyvät vitsit ovat melko yleismaailmallisia. Oikein hyvät kuvat samoin. Kaikki arvostavat oikein hyviä, vitsejä tai kuvia. Sitten on semmoinen joukko vitsejä/kuvia, jotka ovat sidoksissa porukkaan, joka niitä kuulee/katselee. Tietty joukko arvostaa tietyn kaltaisia.
Vs: Hyvät kuvaajat osaavat arvostaa hyviä kuvia? Todistakaas nyt että huonot kuvaajat pitävät hyvistä kuvista...tai no: turhaa ;-]
Vs: Hyvät kuvaajat osaavat arvostaa hyviä kuvia? Minä pidän hyvistä kuvista Higg ps. Mikä se hyvä kuva on?
Vs: Hyvät kuvaajat osaavat arvostaa hyviä kuvia? No se on semmoinen maailmalla arvostettu kuvaaja josta itse pitää, sen ottama kuva: samaistumismalli.
Vs: Hyvät kuvaajat osaavat arvostaa hyviä kuvia? Sellanen hyvä. Mun ei kannata perustella enempää tai kuvan antikristukset käy mun kimppuun.
Vs: Hyvät kuvaajat osaavat arvostaa hyviä kuvia? Mutta se vitsailusta. Olen samaa mieltä otsikosta: kyllä hyvät kuvaajat kuvien päälle ymmärtävät. Se on todettu usein -muta mihin tätä järistyttävää tietoa voisi hyödyntää? Pitäisi varmaa kysyä joltain hyvältä kuvaajalta...ehkä tämä nerokas keskustelu olikin avattu niitä jostain houkutellakseen? Jartsan motiivien oveluutta tässä vähän mietin, taitaa olla ovelampi kuin tiedämmekään. ja nyt bätmän-musiikkia...
Vs: Hyvät kuvaajat osaavat arvostaa hyviä kuvia? Älä ny!! Oskari rauhottuu huomiseks kuhan saa saunottuu tarpeeks.
Vs: Hyvät kuvaajat osaavat arvostaa hyviä kuvia? Jos ihmisillä olisi enemmän ymmärrystä miksi, niin keskusteleminen vosi olla kivempaa? Useimat puristelee muniaa omissa poteroissaan ja katsoo sieltä asioita putkinäöllään, vähän kuin kuvaisi pelkästään 1200mm putkella, laajiksella näkis laajemmin. Tämäkin ketju voisi avata tukoksia, sen siaan että se näyttää paukuttelevan suonia.
Vs: Hyvät kuvaajat osaavat arvostaa hyviä kuvia? Itse pidän eniten omista kuvista, niitä on kiva katsella.
Vs: Hyvät kuvaajat osaavat arvostaa hyviä kuvia? Monilla on omituinen lukittunut ajatus etä he pitävät mielestään hyvistä kuvista. Tämähän on tokki harhakäsitys, suurin osa ihmisistä pitää huonoista kuvista, toki omasta mielestään he silti pitävät hyvistä kuvista. Outo väärinkäsitys! Tätä on hyvä tuulettaa. Moni myös luulee pitävänsä hvästä ruuasta ja hyvästä musiikista. On se kumma. Ja sitten on kaksi ihmistä jotka pitävät samoista kuvista: hekin oudosti lulevat pitävänsä samoista kuvista -ikäänkuin heilä olisi siis samalainen mielipide asiasta! Todella outoa! Missä on pyykkilautani?
Vs: Hyvät kuvaajat osaavat arvostaa hyviä kuvia? Sulta meni sitten ohi koko aloitukseni? On hyvä aina välillä huomata, että agressiivisuutesi kirjoituksiani kohtaa johtuu siitä että et ymmärä niitä, no se voi olla ihan yhtä hyvin minun syy?
Vs: Hyvät kuvaajat osaavat arvostaa hyviä kuvia? Taas menee sarkastisesksi viisasteluksi hyvä aihe. Tyypillistä. T Jukka
Vs: Hyvät kuvaajat osaavat arvostaa hyviä kuvia? No ei. Ensinnäkin en on agreseiivinen. Sinä olet. Kyllä mä tajusin että halusit taas kerran kertoa että olet hyvä kuvaaja, mutta tuo itse teksti, jossa tyypillisellä päivänselvyyksien herkällä tulkinnalla koitat hämätä lukijaa. Erehdyin siis vastaamaan siihen, enkä rivienväliin. Anteeksi siitä, mutta huomaatko kuitenkin, että uskon syvävästi, suorastaan sielussani, että sinäkin voit pitää hyviä kuvia hyvinä. Ja varmasti löytyy ihminen, jopa monikossa, joka voi pitää sinua hyvänä kuvaajana. Ei ollenkaan mahdotonta. Mitä vielä haluat? Ai niin, se saattaa tosiaan pitää muutenkin samoista kuvista kuin sinä. Olemme siis samaa mieltä, ja ehkä jopa pidämme samoista kuvista. Kuka tietää... Sinänsä olisi hienoa jos useampi pitäisi samoista kuvista -tämä brutaalinvallankumoukselinen ajatus tuo valokuvajulkaisuihinkin uutta vomaa, kun voidaan ajatella että painos olisikin enemmän kuin yksi!
Vs: Hyvät kuvaajat osaavat arvostaa hyviä kuvia? Kukin päättelee kyvyillään halujensa mukaan, opetuksesi että keskustelu yritykseni (jotka useimmiten sabotoit), olisivat jotain ego buustausta tai yritystä kehua itseäni. Noista lähtö kohdista ymmärrän hyökäyksesi, mutta voin varmana tietona kertoa että olet väärässä. Kyseessä on huomio ja siitä on jokunen asiallisesti ymmärtänyt keskustellakin, ikävää että ylläpito ei puutu sinun, ilmeisesti ihan ymmärtämättömyytäsi tekemään muiden keskusteluiden sabotointiin. No vietetään ikäävää sitten eikä keskustella.
Vs: Hyvät kuvaajat osaavat arvostaa hyviä kuvia? Keskustelet keskustelematta? No, asia tuli selväksi: sinulla on siis täällä "digikerhon" kuvaajakaveri, ja saat kehuja. Kiva.