Jep, ja erityisesti Ichin kohdalla kannattaa vähän ottaa selvää etukäteen mitä on ryhtymässä katsomaan.
Tässä on joitakin suosikkejani siinä järjestyksessä missä tulivat mieleen. 1. Legenda nimeltä 1900 2. Subway 3. Kuolleiden runoilijoiden seura 4. Tohtori Outolempi 5. Kafka 6. Bonnie & Clyde
Oliko tuo se pianisti leffa, jossa päähenkilö ei ikinä poistu laivasta johon hänet vauvana hylättiin?
LOTR-trilogia Matrix-trilogia Unelmien Sielunmessu Pelastakaa Sotamies Ryan Tuossa on nyt ainaki ne mitkä nyt tuli mieleen ja jotka kolautti.
Oli. Musiikki toimi tuossa leffassa. En muista keitä pianisteja siinä soittii mutta taisivat olla kaikki alansa virtuooseja. Olin leffan jälkeen oudossa nosteessa vielä seuraavana päivänä. Se teki hyvää edessä olevalle äänityssessiolle. Tuona päivänä sattui koominen tilanne. Kävelin puiston poikki kotiin ja kuulin linnun laulavan Scott Joplinin Entertainerin alun. Tietty sävellaji oli eri mutta rytmitys ja ja sävelet olivat samat. Piti hakea tukea lähimmästä tolpasta. En ole moista lintua kuullut tuon jälkeen. Saman lajin visertäjiä kylläkin mutta tuon aksentointi oli omaperäinen. Olisiko johtunut keväästä, kun linnut hakevat vielä juttujaan.
Olen muuten yrittänyt etsiä tuota leffaa anttilan alelaarista ja paikallisesta vuokraamosta, mutta ei ole tullut vastaan. Olen nähnyt tuon vain kerran, kun tuli joskus neloselta. Silloinkin ihan vahingossa. Täytyy myöntää,että teki vaikutuksen. Hahmoissa oli yllättävää syvyyttä ja tarina ei retostellut millään. Ellen väärin muista se oli melko tasainen leffa, joka jaksoi tyylikkäästi loppuun asti. Nyt tuokin on pakko etsiä!
Yritin etsiä myös tuota elokuvaa. Sitä ei näytä löytyvän mistään. Ainoa paikka mistä se löytyi oli jokin ihme sivusto missä joku oli polttanut sen videolta. Löytyisiköhän tuo elokuva TV 4:sta? Jos löytyy niin kiinnostaisi kyllä minuakin.
Leffa (The Legend of 1900) kotiutui kaverin avustuksella 9€:n hinnalla. Olen hyvin, hyvin tyytyväinen. Kiitos vielä vinkistä!
Play.comista on löytynyt omaankin hyllyyn joitain täältä harvemmin löytyviä leffoja, tuolta saa yleensä vielä melko nopeastikin tilaukset kotiin saakka.
Amores perros Cidade de Deus (City Of God) ja Moulin rouge mahtavilla musiikeillaan. sekä melkeen mikä vaan brittituotanto uppoaa. Ainii, ja edellispäivän halpalaarien koluamisen seurauksena voin suositella trainspotting -tyylisestä iloittelusta pitäville elokuvaa nimeltä Human Traffic. Mahtava elokuva nuorista ja viikonlopusta. Siinäpä ne tärkeimmät/mitä mieleen tuli.
Lauantaina 2.9. klo 21.47 Yle Teemalta tulee Brianin elämä. Siinä vasta hyvä ja visuaalisesti kaunis leffa!
Etenkin kun muistaa katsella elämän valoisampaa puolta - tidi, tidi, tidittidittidii... Lentävää sirkusta tulee näköjään 1.9. alkaen 45 jaksoa ja ei se ennen Briania tuleva Hollywood-livekään mikään huono tai epävisuaalinen ole http://www.yle.fi/teema/lauantai/id9352.html