Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Hyvät ja/tai visuaalisesti kauniit leffat?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Teemu Laine, 6 Huhtikuu 2005.

1. Tuosta Greenawaysta hehkuttaessani tuli mieleen kolme rajumpaa leffantekijää. Hyviä kaikki kolme, mutta visuaalisesti kauniita? Tjaah, kauneus lienee katsojan silmässä. Jan Svankmajer ja astetta rajummat Quayn veljekset Timothy ja Stephen (kaksoisveljekset, jotka tekevät elokuvansa yhdessä) luovat jotain, mitä voi kutsua surrealismiksi tai ekspressionismiksi luonnehtijasta riippuen.

2. mkoo

mkoo

35
    0
    0
    Tuon Riding Giants katsoin kun kovasti täällä suositeltiin ja oli kyllä hehkutuksen väärti, senverran aitoa meininkiä ja mieletöntä kuvausta.

Nyttemmin leffassa pyörivä,Jaliksi ja suklaatehtaaksi tituleerattu Charlie and the Chocolate Factoryoli minun makuun pirteä, surrealistista miljöötä,karkkivärejä ja Johnny Depp omiaan roolissa eriskummallisena tehtaanjohtajana. Kiinnosti yli kymmenvuotiastakin!

3. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Pieni suklaapuoti ja Talvivieras, varsinkin toi talvivieras on todella hyva.

4. Oon muuten nähnyt ton suklaapuodin se oli jouhee pätkä mä tykkäsin siitä.

5. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Tässä on lisää tietoa tuosta talvivieraasta

Sopii itseasiassa hyvin tällä saitilla vieraileville...

6. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Juliette Binoche on kyllä ehottomasti mun suosikkinaisnäyttelijä ja itse asiassa suurin osa sen leffoista on visuaalisesti kauniita.

7. mkoo

mkoo

35
    0
    0
    Super size meEi välttämättä visuaalisesti kauneimpia leffoja, mutta melko kovan luokan faktoja kultaisista kaarista.
    Enimmäkseen michaelmoore-henkeen ironista kritiikkiä, eli helppo katsoa. Ei pelkkää Morgan Spurlockin syöpöttelyä ja mäkkärin kritisoinita, vaan puuttuu myös mm. Yhdysvaltojen kouluruokailun.

8. Visuaalisesti kauniita leffoja sivuten: Tyttäreni 12v intopiukeena luokkakaveriensa kanssa yökylään ja mukaan molemmat Kill Billit ja Snatch. Tänään se oli tosi pettynyt kun kaverit ei ymmärtäneetkään Snatchiä vaikka se on visuaalisesti majesteettinen, ellei peräti ruhtinaallinen elokuva...Makuja on monia.

9. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    En nyt tiedä onko se silleesti visuaalisesti kaunis mutta eilen tuli se likainen tusina. Niin musta se oli aika pätevä noin vanhaksi leffaksi. Hiukan korkkari tunnelmallahan se oli tehty ja rennolla asenteella. Itseä miellytti kun nyt katsoi niin sen leffan sommittelut kuvauksellisesti. Muutenkin juoni oli hyvä ja sopivan tiivis. Ja näyttelijät oli aika pätevän karismaattisia eli aika hyvin sieltä ne yksilöt ponnahti esiin. Täytyy sanoa että leffa on ehdottomasti parhaimpiin sotaleffoihin kuuluva leffa. Mä nyt tiedän että te vanhat papat nauratte mulle. Okkei, tulipahan nyt vaan toi asia kerrottua. ^_^

10. Birdy
    Ja Helinkin mainitsema Punainen viulu

11. Obeesia lainaten : Jei

Oon muuten kirjankin lukenu joskus, parempi oli ku raina

12. Niin on kirja parempi kuten yleensä.
    Johtuu myös usein siitä että omat mielikuvat kirjasta ja elokuvan kerronta eivät aina kohtaa.
    Itse olen lukenut Birdyn 2 kertaa ja on se tuolla kirjahyllyssä odottamassa vaikka lukisin useamminkin William Whartonilla Birdyn kirjoittajalla on myös erinomainen teos Isä . Suosittelen kumpaakin!

13. No ihan ensinnäkin pitää mainita Kill Bill 1 ja 2 aika erilaisia itseasiassa visuaalisesti ja muutenkin, mutta molempia kasoisi ERITTÄIN mielellään ilman ääntä!

No skeittaajana on tietenkin pakko mainita Stacy Peralta:n Dogtown and Z boys jonka jo joku ottikin esille. Ne kaitafilmipätkät on varmaan ihan ekoja varteenotettavia taltiointeja rullalautailusta... (luulisin)

Ai niin ja tuosta Lords Of Dotownista: En varmaan tykkäis tosta leffasta jos en skeittais, ja tossa muuten vedetään välillä niin sairaita juttuja, että ne ois pro jätkiä nykypäivänäkin :D Eli sinänsä vähän hölmö, mutta en anna sen häiritä... noin pääpiirteittäin se seuraa aika paljolti ton dokkarin juonta ja skeittaus on pääpiirteittäin aika samalla tavalla kuvattu (jopa ihan samoja temppuja samoihin pooleihin... liekö sitten vaan jotenkin remasteroitu vanhoja nauhoja...) Tony alvan ja Stacy peraltan hahmot muistuttavat erittäin paljon esikuviaan...

Kuvaavaa on, että ennakkonäytöksessä leffa sai 50 päiseltä yleisöltä ihan hillittömät ablodit vain, koska hollywoodissa oli tehty leffa skeittauksesta, joten ymmärrätte varmaan, etten ole ihan oikea henkilö arvostelemaan :D

14. visuaalisesti yksi kauneimmista leffoista on ehdottomasti Viimeinen samurai.

15. motris

motris Well-Known Member

4 892
    763
    113
    Hazime!

16. Shôbu ari!

17. Crash. Oli ihan pirun hyvä. Katsokaa!!

18. Kannattaa katsoa myös se David Cronenberg:n "1996" ohjaama Crash leffa...