En kanssa muista törmänneeni ennen elokuvaan jonka ohjaajan versio olisi erilainen lopputulokseltaan. Ihan hyvät lopetukset kuitenkin molemmissa versioissa.
Terminator 2 ja Blade Runner muistaakseni olivat aika pitkälti erilaisia. Taino, Terminator 2:ssa DC vaan jatkoi tarinaa, ei sinänsä muuttanut lopputulosta. Blade Runnerin erilaisuuksia en muista tarkalleen, mutta eri lopputulokset muistaakseni niissä oli.
Joo T2:n loppu vähän pitkittyi ohjaajan versiossa, mutta blade runnerista en olekaan nähnyt kuin yhden version
LOTR:ssa teatteriversioista on mm. saksittu paljon muihin osiin viittaavia kohtauksia pois, samoin kuin hahmoja syventäviä kohtauksia. DVD-versiot (4 levyn) tuntuvat ihan eri genreltä.
Onkos kukaan kerennyt käydä katsomassa Sin Cityn? Trailerin perusteella leffa on meikäläisen makuun sopiva ja ohjaajatkin herättää mielenkiintoa leffaa kohtaan.
En ole käynyt, enkä taida teatterissa käydäkään, mutta kaveri kertoi mielipiteenään, että visuaalisesti hieno, sisällöltään köyhä. On kuitenkin näkemäni pätkät olleet nimenomaan visuaalisesti niin kiehtovia, että pakko se on nähdä. Luultavasti ostan DVD:nä aikanaan.
Sin City vaikuttaa lupaavalta. Itse olen aikoinaan niitä sarjiksia digannut ja muutenkin leffassa hyvin toteutettu se sarjakuvamaisuus. Niin pitäisi vielä raaskia mennä sinne leffaan.
Kill Bill 1 on audiovisuaalisesti loistokamaa. Erittäin hyvä. Vastikään nähtynä myös Lentäjä sekä Lentävien tikarien talo ovat upeita. Lentäjässä osa CGI:stä tökkii mutta pääosin erittäin mainio visuaaliselta anniltaan, vaikkei DiCaprio oikein kuulu näyttelijäsuosikkeihin. Henkilöiden osalta on välillä valaistus niin upea että.. Käy mielessä että 'pirun hyvä kuva'. Vesku
Katsottu on ja voin kyllä suositella. Näyttelijäkaarti on aika vahva ja etenkin Rourken sopi rooliin kuin nyrkki silmään. Visuaalisesti leffahan on aika mielenkiintoinen, en kyllä muista että olisin toista leffaa nähnyt joka olisi samalla tekniikalla tehty. Tuskin niitä onkaan.
Ei varmasti olekkaan visuaalista samanlaista. Visuaalinen suuntaus johtuu että on koetettu saaha se eriskummallinen varjomaailma sarjakuvasta napattua. Kannattaa tsiikata ne sarjiksetkin, vaikka ihan kirjastosta.
Sin City nähty ja kyllä käy nyt niin, että pitää vuokrata vielä DVD kun ilmestyy. Luulen sen aukeavan paremmin toisella katselukerralla, uskallan silti suositella. Sky Captain and the world of tomorrow on hieman samanlainen visuaalisesti, mutta muuten täyttää kuraa. Sin Cityssä sen sijaan on sitä muutakin ja paljon. Edes Jessica Alba ei pysty leffaa pilaamaan ja se on jotain mihin Julia Robertskaan ei ole pystynyt
Dennis Hopperin hahmo Blue Velvetissä on kyllä niitä leffahistorian parhaita pahiksia. Vielä parempi on kyllä Henry Fonda Once upon a time in the westissä, mutta ihan eri tavalla.
Jes! Samaa mieltä, Spinaltap on ihan uskomattoman hyvä, pistää kiittämään luojaa, ettei nuoruuden haaveista tullut totta, enkä päätynyt maailman lavoille vinguttamaan kitaraa..
Noihin jo masinittuihin hiukan lisää: Full Metal Jacket Hunt for Red October Blade 3 Brainstorm Cubet Sahara (parhaita toiintapläjäyksiä aikoihin) ExistentZ Cruel Intensions (siinä on silmänruokaa ja kohtuullinen tarina) Entrapment (Catherina on visuaalisesti aina yhtä kaunista katseltavaa Siinä nyt ensalkuun .... listaa voisi vielä jatkaa vaikka kuinka paljon, mutta noilla päässette alkuun.
Nämä mun suosikit ei välttämättä ole visuaalisisti kovin hienoja mutta omia suosikki leffoja 1. The Shawshank Redemption 2. The Silence of the Lambs ja toki muutkin trilogian osat 3. The Rock. Jerry Brucheimerin toiminta vaan on niin viihdyttävää Sitten Kaikki James Bondit vaikka Bondit jakaakin mielipiteteet aika hyvin. Itse olen aina tykännyt. Aikoinaan oli hirvee työ kerätä kaikki samanlaisilla kansilla olevilla vhs kaseteilla ja sen jälkeen kaikki dvd versioina. Sen verran olen ajasta "jäljessä" että vasta tällä viikolla kerkesin katsoa lotr trilogian. Siihen hehkutukseen nähden mitä olen siitä kuullut trilogia oli pieni pettymys mutta toki sen verran hyvä että tuo dvd boxi jää hyllyyn