Vs: Hyvät filmi/kehite/aika yhdistelmät Hopeavedokselta oli pari kuukautta sitten jokin FX2:n komponenteista vähissä. Jos tilanne on vielä tämä, niin tieto helpottanee ostopäätöksessä
Vs: Hyvät filmi/kehite/aika yhdistelmät Just tilasin Pyrocat HD:tä ja kiinnitettä Ollilta. Molempia löytyi . Pieni probleema on edessä, en osaa kierittää metallispiraalille filkkaa... Siis keskaria.
Vs: Hyvät filmi/kehite/aika yhdistelmät Tasta voi olla apua: @fasten on the catch in the centre of the spiral making sure you have it centered (the hard bit) buckle the film slightly, hold it at the edges and wind it on in a few seconds.@ -jja
Vs: Hyvät filmi/kehite/aika yhdistelmät Joo, mä tiedän tän periaatteessa. Mut käytäntö oli mun tottumattomissa sormissa jotain ihan muuta. Liekö siihen joku kätevä jippo. Mutta mä kysyin jo tätä asiaa omassa ketjussa, ei kait tätä kehitekeskustelua pitäis sotkea tällä aiheella
Vs: Hyvät filmi/kehite/aika yhdistelmät Kysytääs vielä vähän Pyrocat HD:stä, että onko kellään kokemuksia sen säilyvyydestä? Mulla on parisen vuotta sitten ostettu puteli kaapissa. Onkohan liemet vielä käyttökelpoisia?
Vs: Hyvät filmi/kehite/aika yhdistelmät Veikkaan, että on. Mutta kokeilisin lyhyellä testipalalla varmuuden vuoksi.
Vs: Hyvät filmi/kehite/aika yhdistelmät Kehiteaineet (katekoli ja fenidoni) ovat A-liuoksessa. Siinä ei juurikaan ole vettä, vaan liuottimena on propyleeniglykoli. Hapettuminen ilman vaikutuksesta säilytyksessä on erittäin vähäistä. Jos kantaliuos on väriltään vaalean keltaoranssia tai punertavaa, niin toimii varmasti. Jos on vahvan teen väristä tai tummempaa, niin sitten alan epäillä. Itselläni on hyllyssä ja aika ajoin käytössä yli viisi vuotta vanha liuos, hyvin toimii sekin. B-liuos on aktivaattori, väkevä kaliumkarbonaattiliuos. Se ei periaatteessa pilaannu koskaan, mutta on tietenkin hyvä joskus vaihtaa uuteen (joidenkin vuosien jälkeen). Kummankin liuoksen ja erityisesti A:n säilyvyyden kannalta on olennaista, että ne pysyvät puhtaina, eivät kontaminoidu toisillaan tai millään muullakaan. Olli
Vs: Hyvät filmi/kehite/aika yhdistelmät Heräs into kokeilla Xtol-Rodinal-mikstuuraa. Minkä sorttisilla suhteilla ja ajoilla kannattaa porskutella?
Vs: Hyvät filmi/kehite/aika yhdistelmät Uskoin siis entiseen minääni ja totesin, ettei se väärässä ollut. Ilford HP5 Plus kehitetään mainiosti semi-standinä 50 min.