Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Hyvä vaihtoauto, 20-25000?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Jukkis71, 13 Heinäkuu 2016.

1. niffe

niffe Well-Known Member

13 425
    557
    113
    Vs: Hyvä vaihtoauto, 20-25000?

Totta, useat komponentit samoja lähestulkoon kaikissa autoissa, puhumattakaan sitä, että auto on voinut tulla melkein mistä tuutista vaan. Itsekin opin viimeksi varaosia hankkiessani, että Passatin BG on Audin suunnittelema alusta loppuun.

2. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 413
    1 065
    113

Audi  , ei ruostu ja hinnat melko siedettäviä vaikkapa vm 2008-10  . Dieselit erittäin vähäruokaisia  ja ei tarvii " ajaa" , ohjaus tunnokas ja kyyti tasaista.

3. Vs: Hyvä vaihtoauto, 20-25000?

Sitikka BX on alunperin Volvolle suunniteltu, ja Pösö 309 piti olla Talbot. Joku halpaPorsche piti olla Audi jne.
    Ennenvanhaan ranskalaiset ruostuivat, sitten saksalaiset, nykyään korealaiset.

4. niffe

niffe Well-Known Member

13 425
    557
    113

Pösön 309 ei ainakaan ruostunut. Kaverilla oli vuoden 1987 -mallinen, eikä ruostepisteen ruostepistettä missään. Esimerkillistä.

5. Vs: Hyvä vaihtoauto, 20-25000?

Joo, ranskikset pistää tällä hetkellä parhaiten hanttiin ruosteelle. Siinä ne on mennyt huimasti eteenpäin. Volkkari oli just tossa hankala, kun siihen ei saanut tulla pientäkään kolhua, ettei mene ne fosfatoinnit/sinkitykset rikki. Lähti siitä kärppänä ruostumaan.

6. Dr.Jalopeno

Dr.Jalopeno Well-Known Member

1 524
    346
    83

Mitä väliä autolla noilla kilsoilla?! Ihan sama millä romulla ajaa jos noin vähän ajaa. Itse ajalen 40 000 - 45 000km joka vuosi ja hyvin pärjään nykyisellä melkein 10v vanhalla 180tkm ajetulla 150hp volkkarin romulla... 2v ja 80 000tkm tkm tulee kohta täyteen. Tosin yritetään olla joka vuosi vähintään se 1kk ihan muualla eli kilsat tulee 10,5kk - 11kk aikana. Aika epäluotettavia kaikki uudemmat. Varsinkin VAG tuotteet vaikka ei olisikaan TSI ja dsg. Paremman puoliskon uusi Skoda viettää aikaa suht paljon korjaamolla. Tuttu hinausautonkuski oli sitä mieltä että heidät elättää nykyään uudet Audit ja Mersut.

Tietty riippuu vähän miten sulle ne 15tkm tulee. Mulla aika pientä ajoa. Lähinnä Lpr:sta Hki, Turku tai Tre suuntaan. Pohjoiseen sillon tällön. Pohjoismaissa jonkin verran. Nykyinen rottelo ei ole Saksaa ja Puolaa pidemmällä käynyt mun ajossa. 4 kertaa Narvik:ssa ja jokusen kerran Åressa.

Edit

7. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mazdalla kohta 1000 km takana ja erittäin tyytyväinen olen. Kulkee kuin juna maantiellä. Miinuspuolena aavistuksen kovempi sisämelu kuin volkkarissa.

8. Vs: Hyvä vaihtoauto, 20-25000?

1 (vanha) Pösö ja nelja sitikkaa. Ei ruosteongelmia yhdessäkään.

9. telf

telf

324
    0
    0

98 xantia ruostu jopa puhki takaoven "alta". Ei siis palkki. Niin ihmeellinen paikka ruostua, ettei mikään. Ja sinkki kori!!! Että se siitä :) mulla tosin muovipuskuritkin alkaa ruostuu :)

10. niffe

niffe Well-Known Member

13 425
    557
    113

Meidän 6 vuotta sitten romutettu 1997 Mondeo ruostui kauttaaltaan. Pyörän keskiötkin olivat aivan muodottomia möykkyjä ja koko helma oli päästä päähän auki koputtelun jäljiltä. Saman ikäisessä Opelissa ei ollut mitään.

11. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 682
    545
    113

Kokemuksen syvällä rintaäänellä täälläkin puhuvia asiantuntijoita kun uskoo, niin mitään ei kannata ostaa - tai sitten minkä vaan ;)

Kapa

12. keegan

keegan Well-Known Member

8 541
    1 456
    113

Autoista en ymmärrä juuri mitään, mutta tapani on ollut ostaa sellainen parin tonnin hintainen auto jolla on ajettu vajaat 200 000 ja johon on jo tuon iän korjaukset tehty. Sellaisella olen ajellut tuollaiset kuutisen vuotta kunnes on tullut korjattavaa jolloin olen ostanut uuden parin tonnin auton. Meinaan että jos kahden tonnin kotterolla ajaa tuon kuusi vuotta ilman isompia korjauksia, niin sittenhän kahdenkymmenentuhannen autolla pitäisi ajaa 60 vuotta jos aikoo yhtä halvalla ajaa. Ei taida kuitenkaan onnistua.

13. niffe

niffe Well-Known Member

13 425
    557
    113

Kyllä minä ainakin aloittelen ketjuja joskus ihan vaan kuullakseni kaikenlaisia näkemyksiä ja havaintoja roinasta, jota olen ottanut kiikariini. Luen tai ainakin pyrin lukemaan kaikki käyttökokemukset, mitä ihmisillä on tarjota omista rojuistaan. Niistä näkemyksistä sitten pyrkii seulomaan asian todellisen tolan. Useimmiten tämä taktiikka auttaa kesimääräistä parempiin investointipäätöksiin. Paremman käsityksen niistä ainakin saa kuin maksetuilta fotareilta tai blogisteilta, jotka toimivat leipäpappeina ja -auktoriteetteina foorumeilla.

14. Vs: Hyvä vaihtoauto, 20-25000?

Subaru wrx sti on vitun hyvä auto.

Kun ajaa niillä sport sharpilla, niin mimmien pöksyt kastuu!

Subarun dieselit ei kyllä kiinnosta, mutta tost' sti:stä saa käytännön oloissa tehokkaamman kuin Ferrarista: ei jää kiinni kanttariin! ;-)

15. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 439
    6 310
    113

Jaaha, vanhukset fantasioi :)

16. markku55

markku55 Active Member

Samaa mieltä, vaikka vanhus olenkin, mutta eihän nyt kukaan kai hanki autoa jotta saisi jonkun housut kostumaan...tosin jos se johtaa johonkin muuhunkin kuin pikkareiden kostumiseen, niin ehkä, mutta mistä ihmeestä tiedätte kenen naisen pikkarit kostuu kun menitte jo ohi?