Ei ole autot kiinnostaneet, mutta kuume on. Mitäs suosittelisitte? Hyvä, jos - kilometrejä alle 80tkm - luotettava - kulkisi sen verran, että pääsisi maantiellä ohi turvallisesti Ovako nuo tsi moottorit tositilanteessa esim 1.4 koossa riittäviä? Nyt on 2006 vuoden passat 1.6 fsi ja on kyllä toivottoman laiska. Millä perusteella olette itsellenne valinneet nykyisen autonne? Ruostuvatko nykyautot?
Vs: Hyvä vaihtoauto, 20-25000? Nykyautotkin ruostuvat. Eurooppalaisissa vapaastihengittävissä on huonoimmat hyötysuhteet. VAG:sta en laittaisi nyt siis rahojani noihin. TSI-moottoreissa on ollut paljon ongelmia. Itselläni on 1.4 tsi 144 hp. Siinä hyppi jakoketju rattaiden yli noin 90-k km kohdalla. Meni takuuseen kuitenkin. Mulla on myös 6-vaihteinen dsg. Siinä on myös ollut kuulemma ongelmia, mutta itselläni on toiminut hyvin ja ongelmitta. Jos vaihtoautoa haet, niin vw takuuvaihtoauto on suht turvallinen ratkaisu (muilla merkeillä varmaan vastaavia). Jos uutta haet, niin nettikokemukset varmaan paras lähestymistapa. Vertailun, rahoituksen ym. lisäksi. Edit: Toyota Corolla taitaa olla edelleen halvin auto. Vai onko se nykyisin Avensis. Mutta kuitenkin.
Vs: Hyvä vaihtoauto, 20-25000? Olen sen verran omanlaiseni automies, etten uskalla muita kovin neuvoa, mutta totean kyllä, että nuo uudet pienet moottorit turbolla ryyditettynä ovat kyllä nohevia myllyjä. Pieni kulutus ja kohtuullinen teho ja vääntö.
Vs: Hyvä vaihtoauto, 20-25000? 3 vuotta vanha 1.6 avensis käytiinkin koeajamassa Oulussa. Se vasta laiska oli. 1.8 hyvä oisi ollut Raisiossa, mutta se jo myytiin. 2.0 mazda 6 liikkuu tässä hintaluokassa, liekö nuo 2013 ja uudemmat mazdat samanlaisia ruosteläjiä kuin ennen? Mazdaa moititaan kyllä sisämelusta.
Vs: Hyvä vaihtoauto, 20-25000? Kannattaako sitä kuitenkaan niin paljoa ohitella vaikka olisi ajamassa Suomen läpi heinäkuussa? Laiskakin pystyy tarpeellisiin ohituksiin kun hyvin sitä käskee. Taito se on käskeminenkin.
Vs: Hyvä vaihtoauto, 20-25000? Ei kai se ihan noin mene? Kyllä se kyrsii, kun lähtee ohittamaan karavaanaria ja vierellä alkaa arpomaan, riittääkö matka vai ei kun katselee "omaa kaistaa" jonkun sadan metrin päässä vastaantulevaa autoa.
Vs: Hyvä vaihtoauto, 20-25000? No onhan se kiihtyvyys paljon myös auton kuormasta kiinni. Jos on koko perhe mukana, pitää tietty olla tehoja sen mukaan. Ja turvatyynyjä. Mutta kuitenkin: Paljonko olet aiemmin perillä ohitat tai et tai kuinka ennakoimalla kunnolla kiihdytykset ohitukseen pääset ohi kuminauhavedollakin jne. Kyllä te tiedätte missä on mukavuus ja missä tarve.
Vs: Hyvä vaihtoauto, 20-25000? Japsit ovat kyllä kestäviä. Miinuspuolella ovat sitten lyhyet joustot ja muutenkin heikot alustaratkaisut sekä se jo mainittu ruostuminen. Samoin jotakuta saattaa ottaa pannuun se ghettoblastereista tuttu kojetaulu. Sitikka, Pösö, VW, Audi ja Opel eivät ruostu samalla tavalla kuin Fordit ja Mersut. kaikki ne hyviä ovat, mutta kaksi jälkimmäistä pitää ruostesuojauttaa säännöllisesti.
Vs: Hyvä vaihtoauto, 20-25000? Ei mikään ihme kun ne ongelmat ovat/olivat nimenomaan 7-portaisen dsg:n kanssa.
Vs: Hyvä vaihtoauto, 20-25000? Minä olen päässyt 1.6 diiseli passatilla ihan tarpeeksi lujaa. Nyt alla on tosin uusi malli joka kiihtyy paljon paremmin, vastaa menoltaan suurinpiirtein vanhaa 2 litraista. Kannattaa ostaa se auto joka tuntuu hyvältä. Siis sama juttu kuin kameroissa
Vs: Hyvä vaihtoauto, 20-25000? Jos Datsunia ei enää löydä niin pitkän päälle hyvä voisi nykyään olla Nissan. Tosin kun löytää nettiautosta alle 20 000 eurolla avoversion, jolla on ajettu vain 6500km, ei voi kuin suositella ja toivoa, että ehdit hankkimaan sen ennenkuin joku muu ehtii ensin. http://www.250kmh.com/home/2016/6/4/nissan-350z-2005
Vs: Hyvä vaihtoauto, 20-25000? Emäntä osti Citroen DS3 vehkeen. Siinä on 1.6 l turbo kone 156hv moottorilla. Ei muuten Audit vittuile tiellä. Sellasen purkin saa pikkasen käytettynä alle viidentoista tonnilla. Suosittelen.
Vs: Hyvä vaihtoauto, 20-25000? Tuo ero nykyiseen 1.6 fsi:n todella konkreettinen Tositilanteissa riittää, ohittaakin uskaltaa. Nuo "tehottomammat" pienet koneet on käytännön tehoalueella erittäin pirteitä ja mukavia. Se pieni kone, turbosta huolimatta ja pienillä tehoilla tulee konkreettisesti vastaan vain ohituksissa ja jos vielä hieman nopeampi paikka on. Kuitenkaan sitä ihan numeroarvollista vääntöä ja tehoa ei ole sitä määräänsä enempää. Mutta edelleen, jos nykyisellä olet ohi päässyt, niin pääset näilläkin. Yksi 1.4tsi dsg:llä on "taloudessa" enemmän ylläpidettävänä itsellä ja aika ongelmattomasti tuolla kuskinsa ajanut likemmäs 200tkm nyt. Tai siis nuo tyyppiviat jääneet tulematta. DSG:ssä on liikkuvia osia ja auttamatta jossain kohden tulee huollon tarvetta. Turbollisena, jos miellyttävää käyttöautoa haluaa. Vapaastihengittävä on aina "hieman" kierroksilla kiusattava. Oma käyttöauto valinta on kuljetuskapasiteetin mukaan ja harrastuksien mahdollistaminen, joten ei varmaan palvele nyt kysyjää. Harrasteautot sitten mieltymyksien mukaan valittuina
Vs: Hyvä vaihtoauto, 20-25000? Ranskalaiset ovat poissa laskuista. Tutuilla niin paljon vikoja. Pitänee käydä koeajamassa monia moottoritiellä.