Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

HYVÄ SUOMI - PERKELE !

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Est, 9 Toukokuu 2011.

Vs: HYVÄ SUOMI - PERKELE !

Heh. Kannattaa myös teettää siitä joku t-paita ja hehkuttaa sitä talvisodan vertaisena voittona. Suomalaisten itsetunto on helvetin pienistä asioista tehty... Miksi kukaan ei muuten muistele sitä kun mä tulin kolmanneksi koulun 100m juoksukilpailuissa n. vuonna -80. Muut juoksi lenkkareissa ja mulla oli kumisaappaat jalassa. Se oli oikeata urheilua eikä mitään nykyajan pelleilyä.

1. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 329
    403
    83

Nytkin taitaa rettukauppiailla sormet syyhytä jääkiekkomaajoukkueen menestyksen kanssa. Harmi, että portugalilaiset ovat vaatteen teossa jossain vaiheessa hinnoitelleet itsensä ulos. Johan tuo tapetilla oleva tuki tulisi jo melkein kuitattua suomalaisten maailmanmestaruuspaidoilla.

2. Vs: HYVÄ SUOMI - PERKELE !

Loppujen lopuksi siinä kävisi niin että venäläiset alkaisivat tekemään paidasta piraattiversiota ja suomalaiset ostaisivat niitä sankoin joukoin. Suomi Finland perkele joo..  :)

3. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Hienoa !

Mun paras aika hiekka (hiton epätasalaatuista hietaa ja osin terävää sepeliäkin) -kentsulla oli 10 -vuotiaana tasan 14 sekuntia satasella. Juoksin paljain jaloin, kuten melkein aina kakruna. Ajanottaja ei uskonut ensin (kun menin kovempaa kuin muut hienoilla blääkilläänsä) ja pisti springaamaan uudestaan. Sitten sanoi, että lähetetään juoksuskaboihin tämä skidi.
    Mä juoksin aina snadina - muut ajoi zyggeleillä ja meika juoksi, juoksi ja juoksi ...
    Kun mutsi ja faija näki, missä kunnossa mun jalat oli puhkoessani rakkuloita erään pitkänmatkan juoksun jälkeen suihkussa ja karjaisin kirvelystä (perrrkele .. (ärräviallani)) sain vihdoin ekat lenkkarit - oranssit Karhut !! Voihan nenä, että mä rakastinkaan niitä mun hienoja kenkiäni !!!

Tossa kumissaapasjutussa oli oikeaa henkeä.
    - Erska
    edit: tekstistä oli jäänyt pois silloinen kengättömyyteni.

4. Vs: HYVÄ SUOMI - PERKELE !

Kumisaappaat oli varmaan sen takia että lenkkarit oli unohtuneet kotiin. Mä en harrastanut lapsena mitään urheilua kuin pakon edessä. Vähän sama linja on jatkunut aikuisenakin.. En tiedä kertoiko toi tapaus enemmän mun vai muiden tasosta :) Toiset veti niin helvetin tosissaan kaiken. Mua ei haitannut edes vaikka joutui usein viimeiseksi kun valittiin futismatsiin joukkueita. Pahimmät hönöt alkoi melkein itkemään jos niiden joukkue hävisi. Ehkä ne pääsi johonkin suorituspainotteiseen duuniin vanhana. Toivottavasti.

5. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Toivotaan niin.

Mä vaan rakastin juoksemista, skidinä.

Kilpailuihinkaan en edes silloin mennyt. En ole koskaan tykännyt mistään järjestetyistä "hampaat irvessä" kilvoittelusta (paitsi spontaanisti, välillä on kivaa - pelleillen - kisata jostain ...)
    - E

6. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

Katsoin matsia ja eka reaktio oli ei helvetti Norja....
    katsoin matsin jälkeen nauhoittamani 7 uutiset ja hyvä Suomi populistit jää huutelemaan ja kansalla on 4 vuotta oppia erottamaan tosiasiat.
    Jospa suhdanteen olisi toisin seuraavissa vaaleissa ja tää olisi ollut vaan paha uni?

Samoin uutisissa oli persumaista järjen juoksua, kun paperimiehet lakkoileen taas pari tehdästa ulkomaille.

Hmmm....

7. JaakkoK

JaakkoK Member

579
    0
    16

Vitun kumilätkää kesät talvet.

8. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Repesin...
    TJukka

9. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Vielä lukioluokilla jouduttiin voimistelutunnille. Se oli tosiaan perseestä. Välitunnilla mentiin salaa voimistelusaliin pelaamaan potkupalloa tennispallolla. Joskus jäätiin siitä kiinni (välitunneilla piti olla ulkona). Rehtori onneksi puolusti meitä urheilullisuudesta ;), emmekä saaneet tuomiota.
    Suunnistustakin opeteltiin. Minä parin kaverin kanssa aina "eksyttiin". Pantiin tulet ja paistettiin makkarat, jotka tietenkin oli varattu etukäteen. Sitten tultiin viimeisinä, ei eksytty, mutta rastit jäi löytämättä.

Kuulaakin työnnettiin aina huvikseen hieman kömpelön lyhyelle.

Vaan kerran voitin voimistelun opettajani tenniksessä. Suurin saavutukseni urheilun saralla. Nyt ei ole mailaa, on vain kolme palloa koiran leikkiä.

Kyllä liikunta on kivaa ja pelaaminenkin, mutta silloin kun siitä tulee bisnestä ja hurmiota, niin panee hieman miettimään. Hiihtäjien farssista puhumattakaan.

kapa

10. JaakkoK

JaakkoK Member

579
    0
    16

Samaa mieltä kapan kanssa.

P.s. Voimistelunopettaja.

11. Vs: HYVÄ SUOMI - PERKELE !

Voimistelunopettajat olivat aina koulussa se sakka -ei edes historianopet saaneet tuhottua lasten ja nuorien intoa ja kiinnostusta historiaan kuten voikkaopet kaikkeen liikuntaan. Urheilu, se taas on viihdettä, eikä muuta. Sihen voi liittää jotain jaloa tai syvällistä, aivan kuten vaika iskelmäänkin voi. Eli ei urhelu sen pahempaa ole.

12. Kasimir

9 684
    547
    113

Ei ihan näin. Vaikka teimme (vain muutama) kaikkemme tehdäksemme voimistelutunnin opettajalle haastavaksi (nykyisin ehkä termillä performanssiksi), niin silti opettajamme ymmärsi. Antoi suorittajien suorittaa, ja komeljanttareitten koheltaa. Kiitos siitä hänelle.

Historian opettajani taas oli toista maata. Vuotta ennen ylioppilaaksi kirjoitusvuotta luokallamme oli joulutodistuksessa historiasta kymmenen nelosta. Minä olin yksi niistä.

Niin, että hyvähän se on, että viskovat sitä kiekkoa maaliin suomalaiset, kunhan eivät sitten loukkaisi toisiaan. Silleen, että hampaat menee, tai lonkka.

Yksi kuvataiteilija kerran sai mainetta maailmalla voittamalla erään grafiikkatriennaalen, vai oliko  pääpalkinnon (näissäkin ihmisiä palkitaan).
    Ei sitä kotomaassa huomioitu, ei edes kotikaupungissa.
    Ei tullut tonttia ei edes pullakahvetta kunnalta. Oli vain yksi alan arvostetuin palkinto, noin kansainvälisesti. Ei sen kummempi kuin jos olisi hiihtänyt doupattuna muutaman sekunnin nopeammin, kuin kollega. Kuvataiteilija ei sentään kieltänyt, etteisikö olisi nauttinut josku töitä tehdessään sitä kuuluisaa punaviiniä, jota minäkin olen nyt nauttinut.

kapa

13. Vs: HYVÄ SUOMI - PERKELE !

No, on urheilussakin paljon lajeja, joista saa saada vaikka maiilmanmestaruuden eikä kunta huomaakaan, saatika että maa. Ei näitä siis kannata noin verrata. Sen sijaan voi kysyä, mitä haluaa. Haluaako urheilla lajissa, jota suomalaiset arvostavat, mistä saa eniten rahaa, vai vaikka sitä, josta itse pitää? Iha siis samaa kuin kulttuurisakin, kannattaako olla töissä lajissa josta ei saa raha, arvostusta eikä mitään muutakaan, jos voi valita yhtä hyvin lajin jota arvostetaan ja/tai josta saa hyvin tuohta?
    Noita sanotaan valinnoiksi.

14. Kasimir

9 684
    547
    113

Näinhän se on. Onneksi meillä sentään on tuo valinnan vapaus, vaikkakin se osuu toisille helpommin.

kapa

15. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Sama juttu.

Vaikka liikunnasta luontaisesti paljon pidinkin - koululiikunnasta juuri en.

Paitsi silloin tällöin fudiksesta. Mutta sitä boltsia skodittiin skolen jälkeen paljon innokkaammin.

16. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

SUOMI VOITTAA TÄSTÄ LÄHTIEN KAIKEN !!!

- PERKELE !!!

(Ja Sakke tulee kolmanneksi)

17. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Ei tota euroviisuskeidaa pysty kauan katsomaan - mutta sen verran mitä väkisin olen koittanut katsella (eräs ehtoo Yle Areenalta) ja kuunnella tuota roskatunkiota, niin paratiisioskuunoskariin verrattuna ihan perseestä kaikki muu mitä masokistisesti yritin hampaat irvessä seurata. Suomen paratiisipoikahan on sentään symppis ja biisi ihan kauniin hippiaatteen mukainen !

Jumaliste, mitä teennäistä sontaa muuten koko spektaakkeli - melkein yhtä paskaa kuin nykyvalokuvaus.

Hyi helvetti.
    - E
    edit : typo.

18. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Italian biisi kuullosti myöskin rehelliseltä musiikilta, loput hirveätä muovieurohumppapaskaa, HIgg

19. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

:D