Vs: Hyvä potretti, henkilökuvauksesta sivullisen huomioita Usein kuitenkin tilanne on semmoinen, että ilman apuvaloja ei oikein järjellistä kuvaa saa. Hämärää, tai sitten valo ihan hassusta suunnasta. Olin joskus retkeilemässä paikassa, jossa kuvauksellisen oloiset mummelit esittelivät perinnekäsitöitä. Hämärä katos, aika vähän valoa. Pari pikkusalamaa repussa auttoi kummasti, ja sain ihan mieleisiä kuvia mummoista.
Vs: Hyvä potretti, henkilökuvauksesta sivullisen huomioita Jotenkin vaikea uskoa, että näitä ei ole valaistu pilvisen sään valolla ulkona tai ikkunavalolla. Miten nämä mummelivalot on tehty??? Hienoja kuvia, hyvä aihe!
Vs: Hyvä potretti, henkilökuvauksesta sivullisen huomioita Tosiaankin upeita kuvia mummoista. Valo vaikuttaa myös luonnolliselta, ei yhtään liian "valaistulta".
Vs: Hyvä potretti, henkilökuvauksesta sivullisen huomioita Kaksi SB-800 vilkkua, molemmat jonkinmoisella pehmentimellä varustettuina. Mikäli oikein muistan, niin semmoinen tarroilla kiinnityvä, jossa oli kangas, siis minikokoinen softbox. Pyysin joutilasta tulkkityttöä pitelemään toista sivulla, ja hän oppikin juonen aika helposti. Joissakin kuvissa salaman käyttö näkyy selvästi.
Vs: Hyvä potretti, henkilökuvauksesta sivullisen huomioita Viimeistä kuvaa lukuunottamatta en minäkään näissä näe jälkiä salaman käytöstä. Hyvin siis tehty! Matkakokoisen heijastimen hankkimista olen itse tuuminut. Salamat (etenkin jos niitä on useita) ovat aika hitaita viritellä vrt. nopeasti ohi kartoavat kuvaustilanteet.
Vs: Hyvä potretti, henkilökuvauksesta sivullisen huomioita Joskus lisävalo saa näkyä ja saattaa olla jopa suotavaa. Siinä onkin sen kolme markkaa missä menee se raja valon näkymisestä.
Vs: Hyvä potretti, henkilökuvauksesta sivullisen huomioita Minä näin, ja toisenlaisen koulukunnan ihmisenä en hirveästi tykännyt. Skarppauskin olisi joissakin voinut olla parempi. Muuten sellaisia perusnaamoja. kapa