Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? Sormiakuista muun muassa Eneloopin isompi kapasiteettinen malli kestää valmistajan ilmoituksen mukaan latauskertoja huomattavasti vähemmän kuin normaali malli.
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? Jos OP:n kahvassa on normaali paristopidike optiona, sormiakut voivat olla vaihtoehto varsinaisen malliselle kameran akulle.
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? Eipä ennää merkitystä ku kerkesin akun hommaamaan käytettynä, mut mielenkiinnosta tahtosin tietää et minkähä valmistajan akku tämä on?
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? Voi olla minkä tahansa kiinalaisen pikkukujalla sijaitsevan pajan tuotoksia? Ihan mahdotonta sanoa.
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? Sehä o hyvä että joku on tukenu kiinalaista "pienyrittäjää"
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? Se on kohtuu laadukkaan pajan akku, kun ei ole kuin yksi kirjoitusvirhe.
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? ...ja China Export merkin tilalla on aidon näköinen CE.
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? Onko se nyt niin kamalaa, että jos 5% ei-merkkiakuista onkin jotenkin huonoja, hintahan on originaaliin nähden -80%. Minulla on ollut vuosien varrella sekalainen läjä sekä merkillisiä että merkittömiä akkuja. Merkkiakku taskussa on tietysti ylväämpi kävellä kaupugin katuja, mutta teknisesti noiden välillä ei juuri eroja ole. Ja jos sokkotesti tehtäisiin, niin tuskinpa merkkiakku siitä aina parhaana selviäisi.
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? En usko, että kukaan ostaa originaaleja sen takia, että kadulla olisi ylväämpää kulkea, eiköhän syynä ole varman päälle pelaaminen, "aito" tarvikeakku on eri asia kuin jossain takapihalla tehty tuoteväärennös tai akkukopio. Tätäkin aihetta sivuttiin hyvässä dokkarissa joku aika takaperin.
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? Noita tarvikeakkuja löytyy aika moneen lähtöön. Joissain on pahimmassa tapauksessa säästetty kustannuksissa mm. jättämällä akkua suojaava elektroniikka ja/tai varoventtiilit pois, joten häiriötilanteissa akku voi käyttäytyä hyvinkin yllättävillä tavoilla. Parhaat tarvikeakut ovat taas rakenteeltaan täysin alkuperäistä vastaavia, joten alkuperäiseen verrattuna ei eroja ole. Näistähän ei koskaan ennakkoon tiedä, jos Kiinasta tilaa niin paketista voi tulla mitä tahansa. Hinta on yleensä indikaattori, jos akku maksaa ebayssa 5e, "oikea" tarvikeakku suomessa 30e ja valmistajan virallinen akku 80e, niin sitä voi miettiä onko 5e ja 80e akussa jotain eroa.
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? Nuo Teemun mainitsemat varoventtiilit ovat melko tärkeitä. Jos niitä ei ole, on olemassa riski akun räjähtämisestä ladatessa.
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? Tässä näkee hyvin miten Li-ion akku käyttäytyy kun kennoa yliladataan ja suojaukset on poistettu. Ei tarvitse paljoa ihmetellä miksi nykyään ei näitä saa lähetellä mm. lentorahtina: https://youtu.be/SMy2_qNO2Y0?t=100
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? Tuo taitaa olla kylläkin li-po. Kameroissa käyteyt li-on akut on pakattu kovaan sylinterimäiseen metallikuoreen, aivan kuin nimhitkin. Mutta onhan se totta, ettei näitä parane holtittomasti yliladata. Suojauselektroniikan rooli on tärkeä, eikä siihenkään saa sokeasti luottaa, ei edes 100% varman merkkiakun kanssa. Toisaalta ihmettelen juuri kameran akkuihin liittyvää vauhkoontumista sillä erilaisia li-xx teknologiaan perustuvia akkuja on nykyään käytössä vaikka missä laitteissa leluista kännyköihin ja henkilöautoihin. Miten varma olette siitä sähköhammasharjanne koko ajan latauksessa olevasta akusta? Oikeampi muotoilu lentokuljetuksista taitaa olla, että li-xx akkujen lentorahtina lähettämiseen on tullut rajoituksia. Monet näistä ns. kolmannen osapuolen akuista ovat isojen ja kunnioitettavien firmojen tekemiä. Esimerkiksi Duracellin akkuja on saanut myös kameroihin. Itselläni on viimeaikoina ollut patona merkkisiä aika laajasti myytyjä akkuja. En usko, että noita pystytään kasamaan missään takapihalla niin isoa määrää, että se vastaisi myyntiä. Siitä olen kyllä Aran kanssa tasan samaa mieltä, että monenlaista tavaraa on liikkeellä. Jos Ebaystä löytää erittäin hyvään hintaan merkkiakun, niin se saattaa hyvinkin olla "merkkiakku", eli tuoteväärennös. Toisaalta onko tuoteväärennöksen ostajan tilanne sitte sen huonompi kuin hänellä poloisella joka sattuu poimimaan kotikaupungin kivijalkaliikkeen hyllyllä 4 vuotta hapanneen listahintaisen merkkiakun.
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? EN-EL15 akuissa näkyy olevan vuosiluku. Se on sarjanumeron neljä ensimmäistä numeroa. Kai siten muissakin Nikonin akuissa. (Vaan mahtaako säilytys radikaalisti vaikuttaa Li-ionissa? Eikö enemmän latauskerrat? En kyllä yhtään tiedä.)
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? Hyvin varmoja, koska me tunnemme tavaramaailman dynamiikkaa ja sen kautta riskejä. Hammasharjojen liikeidea ei ole saada rahaa tarvikkeista, vaan käytetään vakiokokoisia akkuja, joita ei kannata väärentää eikä laittaa tuotteeseen, sillä kehnon akun takia ei kannata ottaa kaikkia tuotteita palautuksina vastaan. Tässä on ero akkumaakareihin: vitosen eBay-akkua ei moni viitsi alkaa palauttamaan tai tappelemaan eBay:ssa ja jos alkaa, kauppias on siinä vaiheessa kadonnut. On. Kivijalkaliikkeeseen voi helposti ja ilman lisäkustannuksia palauttaa pilaantuneen eli virheellisen tuotteen.
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? Totta, en edes muistanut noita Li-Po akkuja kun en niiden kanssa tee töitä. Rajoitukset koskevat siis noita. Ei noita oikeasti surkeita akkuja kannata euroopassa myydä, kun ihmisillä on varaa ostaa se vähän kalliimpikin akku. Kyllä niitä riskiakkuja saa kuitenkin sieltä Kiinasta tilattua jos haluaa. Minähän en kritisoi noita tarvikeakkuja, kun niitä käytän itsekin. Tiedänpä vain että noissa halvimmissa akuissa on omat riskinsä.
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? Tuo on varsin sekava homma. Olen tilannut ja saanut useita (noin 20 kpl) Li-Poja Kiinasta ja Hong Kongista. Lentopostina ja Itella/Posti on toimittanut perille. Mutta Posti ei suostu Li-Poja kuljettamaan (ellei yritysasiakkaana tee erillistä vaarallisten aineiden kuljetussopimusta). Posti kun ei kuljeta yksityishenkilön Li-Po -pakettia esim. Saksaan rekalla, vaikka niitä kulkee pävittäin (?).
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? Noin epävirallisesti: Li-ion -(läppäri)akut kuulemma alkavat heti valmistuksesta "pilaantua" ja sitä prosessia ei voi pysäyttää. Säilyvät varastoinnissa elinkelpoisina pisimpään, kun varaus on 40 % paikkeilla. Eivät tykkää lämpöisestäkään, esim. jatkuvassa täyslatingissa kuumassa läppärissä, jota käytetään verkkovirralla. Tarkemmin: http://www.batteryuniversity.com/learn/ ... _batteries"]http://www.batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? Nämä uudet säännökset ovat tosiaan hankaloittaneet asioita. Mm. lipojen ostaminen ulkomailta on hankaloitunut. Toisaalta ulkomaanreissuilla olen kuljetellut matkatavaroissa entiseen tapaan kameroihin ja lennokeihin liittyvä li-xx akkuja, eikä siihen ole kukaan koskaan puuttunut.
Vs: Hyvä korvaaja alkuperäiselle EN-EL3e akulle? Jos siis nuo ruumassa ovat menneet niin kyseessä lienee ollut vain hyvä tuuri kun eivät ole niitä sieltä poistaneet.