Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Hyvä ja halpa laajis Canonin croppirunkoon ?

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Jones, 21 Lokakuu 2005.

1. Jones

Jones

429
    0
    0
    Matkalle pitäis saada kelvollinen laajis, mutta ei mitään hirmuhintaista. Muuten joutuu myymään jotain muuta pois. Zoom tai kiinteä ei väliä. Runko on 10D joten EF-S-lasit eivät tule kysymykseen.

Onhan taas tyhjänpäiväinen kysymys, mutta jos nyt jollakulla olisi painavia mielipiteitä/kokemuksia/suosituksia jne.

Nimim. Tylsää töissä

2. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Tokina 12-24/4.0 AT-X (vajaa 500e) tai sitten suoraan Peleng. Itsellä on helppoa kun ei ole ylimääräistä rahaa niin ei tarvitse (vielä) moista pohtia, mutta nämä 2 käyvät unissani silloin tällöin.

3. Jones

Jones

429
    0
    0
    No joo, kyllähän tuokin tietysti on vaihtoehto. En vaan viittis kikkailla.

4. Sigma 10-20 on myös halpa ja ihan kelvollinen.

5. Ollaan jo niin kanon-maailmassa ettei merkkiäkään enää ilmoiteta ;-)

6. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    ?

7. Jones

Jones

429
    0
    0
    Jaa meinaat otsikossa, vai ?

Korjataan

8. Missä edes koko keskustelun aikana sanotaan Canon? Tässä. ;-D

9. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Minkä muun merkin yhdistät roskaan silmässäsi noista vihjeistä?

10. No mainittiinhan tuolla 10D ja EF-S, joten kyllä nämä viitteet riittävät niille, joilla mahdollisesti jotain sanottavaa on aiheeseen. Eihän sitä ole pakko osallistua keskusteluihin, joiden aiheita ei ymmärrä.

Hyvää ja halpaa ei ole olemassakaan, mutta halpa on mm. Canon 22-55. Sitä taidettiin myydä kittinä joihinkin filmipeleihin. Semmoista käytin jossain vaiheessa lomalinssinä.

11. Jones

Jones

429
    0
    0
    Joo, niinhän se on että jos haluaa halvan ja hyvän ni pitää ostaa ne kaksi.

22mm ei vaan oo tarpeeks laaja. Sais olla 15mm ni olis siinä 24mm kuvakulmassa.

12. Mahe

Mahe Member

454
    3
    18
    Mites ois Zenitar? Ei vääristä ihan niin paljoa kuin Peleng mutta kyllä niitä silläkin otettuja kuvia joutuu korjailemaan, varsinkin jos kuvissa on paljon suoria linjoja.

Itse olen ainakin tykännyt.

13. Jones

Jones

429
    0
    0
    Käsintarkennus 10D:llä ? Hmmm. On sitä paitsi huono näkö etenkin vähässä valossa että mielummin AF.

14. Mahe

Mahe Member

454
    3
    18
    Sillä on niin laaja terävyysalue ettei tarkennuksesta juuri ole huolta pienemmillä aukoilla ainakaan :)

15. Jones

Jones

429
    0
    0
    Täytyypä tutkia.

16. Näin on mitä; mystisemmäksi käy, sitä mielenkiintoisempaa se aina on. Mistä, sinänsä nerokkaasti, päättelit että en tiennyt että kyseessä on Canon, kun kuitenkin olin ainoa joka sen sanoi? ;-)

Itse en kyllä Zenitaria laajikseksi ostaisi, mutta en jaksa käpistellä kaikkia kuvia niin pirusti. Toisaalta; onhan minulla Zenitar ;-)

17. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 892
    116
    63
    Ja myit sen sitten mulle :)

18. No kun melkein väkisin sen ostit. Onneksi sain ton 20D:n kittilinssin tilalle...

19. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 892
    116
    63
    No kun oli kiire... Mutta hyvä että myit ja sait toisen tilalle.