Matkalle pitäis saada kelvollinen laajis, mutta ei mitään hirmuhintaista. Muuten joutuu myymään jotain muuta pois. Zoom tai kiinteä ei väliä. Runko on 10D joten EF-S-lasit eivät tule kysymykseen. Onhan taas tyhjänpäiväinen kysymys, mutta jos nyt jollakulla olisi painavia mielipiteitä/kokemuksia/suosituksia jne. Nimim. Tylsää töissä
Tokina 12-24/4.0 AT-X (vajaa 500e) tai sitten suoraan Peleng. Itsellä on helppoa kun ei ole ylimääräistä rahaa niin ei tarvitse (vielä) moista pohtia, mutta nämä 2 käyvät unissani silloin tällöin.
No mainittiinhan tuolla 10D ja EF-S, joten kyllä nämä viitteet riittävät niille, joilla mahdollisesti jotain sanottavaa on aiheeseen. Eihän sitä ole pakko osallistua keskusteluihin, joiden aiheita ei ymmärrä. Hyvää ja halpaa ei ole olemassakaan, mutta halpa on mm. Canon 22-55. Sitä taidettiin myydä kittinä joihinkin filmipeleihin. Semmoista käytin jossain vaiheessa lomalinssinä.
Joo, niinhän se on että jos haluaa halvan ja hyvän ni pitää ostaa ne kaksi. 22mm ei vaan oo tarpeeks laaja. Sais olla 15mm ni olis siinä 24mm kuvakulmassa.
Mites ois Zenitar? Ei vääristä ihan niin paljoa kuin Peleng mutta kyllä niitä silläkin otettuja kuvia joutuu korjailemaan, varsinkin jos kuvissa on paljon suoria linjoja. Itse olen ainakin tykännyt.
Näin on mitä; mystisemmäksi käy, sitä mielenkiintoisempaa se aina on. Mistä, sinänsä nerokkaasti, päättelit että en tiennyt että kyseessä on Canon, kun kuitenkin olin ainoa joka sen sanoi? ;-) Itse en kyllä Zenitaria laajikseksi ostaisi, mutta en jaksa käpistellä kaikkia kuvia niin pirusti. Toisaalta; onhan minulla Zenitar ;-)