(Myydään pitkä lankalaukaisin (50 cm). Myynti vain face to face Seinäjoen ABC:llä 21.5. klo 18.30 - 18.31. Utsjokisille voin postittaa postikuluja vastaan. Hinta 5 €.) Tällaisia ilmoituksiahan on pilvin pimein... Kuka vain lähtee esim. Hesaan tekemään kauppoja kasvotusten? Miksiköhän sitten kauppoja ei synny?
Vs: Hypoteettinen myynti-ilmoitus ;-) Itse olen ihmetellyt samaa. Olisiko kyse lopulta vain siitä, että siitä tulee ylimääräistä vaivaa, pakata ja viedä tavara postiin?
Vs: Hypoteettinen myynti-ilmoitus ;-) Skeptikoille on olemassa ihan hyvä myyntitapa: Ostaja maksaa postiennakkokulut ensin tilille, jonka jälkeen myyjä lähettää tuotteen postiennakolla, jonka ostaja saa sitten postissa tarkastaa ennen lunastamista. Tällöin palautus on mahdollinen, mutta huvin vuoksi ei kukaan näitä tilaa. Ei ehkä toimi 5€ kaupoissa, mutta isommissa kylläkin.
Vs: Hypoteettinen myynti-ilmoitus ;-) Tai siis kaikki lähetyskulut. Tai miksei jopa sovittu muu suurempikin ennakko-osamaksu. ----------------- Pääkaupunkiseudulla on tietty etu jotta kauppoja silti syntyy. Omat "sisämarkkinat" ovat varsin vilkkaat.
Vs: Hypoteettinen myynti-ilmoitus ;-) ???? Yksityishenkilöiden välisessä kotimaisessa pienkaupassa on osamaksun sijaan vallitseva käytäntö koko kauppasumman maksaminen kerralla.
Vs: Hypoteettinen myynti-ilmoitus ;-) No ei ole pakko, mutta vallitsee vapaus sopia asioista. Muistan kerran ehdottaneeni hieman varovaiselle postiennakkolähettelijälle viiskymppiä etukäteen, jotta hän tietäisi olevani tosissani ja luotettava. Muistaakseni tämä ehdotus sulatti jään, mutta sitä en muista sovittiinko lopulta niin. Kaupan arvo taisi olla jokunen satanen.
Vs: Hypoteettinen myynti-ilmoitus ;-) No vastahan minä huomasin että myyjä postittaakin. Syntyyhän siinä varmaan silloin kaupat. Mennee 30mm paksuun kirjeeseen, joten edullisesti kulkee. Oletteko muuten huomanneet, että kotimaan maksikirjettä ei enää ole? Maksikirje sai olla enintään 90cm kolmen ulottuvuuden yhteismitaltaan.
Vs: Hypoteettinen myynti-ilmoitus ;-) Välttäisin isompia maksuja tuntemattomille, koska aina on mahdollisuus, että myyjä onkin huijari. Lähetyskulut ennakkoon maksamalla myyjä taas välttyy kuluilta, jos toinen ei lunastakaan lähetystä. Alle 100€ ostoksia olen tehnyt maksamalla suoraan myyjän tilille rahat, jos on ollut uskottava kauppa.
Vs: Hypoteettinen myynti-ilmoitus ;-) Sen verran kommentoisin, että jos joku on roikkunut täällä jo sen 10v ja ostanut ja myynyt tavaraa, niin voisi kuvitella olevan ainakin jollain tasolla luotettava. Noin esimerkinomaisesti. Toki, jos on vain se ensimmäinen viesti jossa ollaan myymässä jotain todella kallista, niin miettisin minäkin toista toimintatapaa kuin suora tilisiirto.