Nyt kun kirjoitellaan siitä, koska ja mihin Kodak mahdollisesti kaatuu - vai kaatuuko lainkaan, voi ihan harrastuksen vuoksi lukaista tämän(kin) tekstin. Lipuke tuotettu lokakuussa 1973. (Klikkaa kuva isoksi.)
Vs: Kodak-triviaa: "How Kodak Got Its Name" Olen kuullut tämän joskus aikoja sitten, mutta myös version että aluksi oli ehdolla "KODOK", mutta se hylättiin juuri senvuoksi että se tuntui jotenkin "ulkomaalaiselta" Vrt nimi "SOKOS", jotenkin tuttu... Entäs sitten :"The old Yellow Granpapa, whatsits name??"
Vs: Kodak-triviaa: "How Kodak Got Its Name" ● Kodakin logon evoluutio: http://www.kodak.com/global/en/corp/historyOfKodak/evolutionBrandLogo.jhtml?pq-path=2217/2687/9239
Vs: Kodak-triviaa: "How Kodak Got Its Name" En kyllä näe mitään eroa 1971 ja 180 luvun logon välillä...'Lisäys: Kyllähän hiukan on kirjasintyypissä, mutta ei näkynyt tässä koossa. Netistä sitten kyllä näkyi.
Vs: Kodak-triviaa: "How Kodak Got Its Name" Tuo perustelu, että tavaramerkki ei saa olla sana, joka tarkoittaa jotakin, oli (minulle) uusi. Ihan järkeenkäypää tietysti.
Vs: Kodak-triviaa: "How Kodak Got Its Name" Mä vastasin just - mut editoit tekstiäsi juuri samaan aikaan asiasisällöltään samaan - oikeaan - suuntaan. Mun öögilla näkee noista pienemmistäkin (toistaiseksi). Mut kovaa vauhtia näkö kai huononee kun tätä ikää alkaa kasaantua ?
Vs: Kodak-triviaa: "How Kodak Got Its Name" Monet logot ovat nykyisin rumempia kuin ennen. Kotimaastammekin on suorastaan helvetin hirveitä esimerkkejä logojen "modernisoinneista". Niin värillisesti kuin muodollisestikin. Ja noista töllöntöistä maksetaan visuaalisesti ööluokan mainostunareille välillä huikeita fyrkkia. Vaan eipä Suomessa esteettisyys ole muutenkaan kovin korkealla tasolla - viimeinen ja korkean laadun muodostava silaus uupuu lähes aina (ei toki aivan aina) - taiteessa, mainonnassa ja oikeastaan lihallisessa genetiikassammekin. Rumaa ... Onneksi muualla on kauniimpaakin - siis enemmän ! Metsätkin lähes tyystin istutettuja puupeltoja - muka "luontoa". *itut.
Vs: Kodak-triviaa: "How Kodak Got Its Name" Kai se ennenkaikkea riippuu näytöstä ja sen suurennus suhteesta. Mun on kalibroitu isojen kuvien muokkaamiseen, ei feissari tyyppisten tiirailuun.
Vs: Kodak-triviaa: "How Kodak Got Its Name" Feissarille haistatan pitkät. "Tiirailu" onkin sitten jo laajempi käsite ...
Vs: Kodak-triviaa: "How Kodak Got Its Name" Kodak-triviaa tämäkin: On March 14, 1932, Eastman died by suicide with a single gunshot to the heart, leaving a note which read, "My work is done. Why wait?" (Lisätriviana entinen Kodak-puisto sekä nykyisinkin olemassa oleva Kodachrome national park...)