Mieleni minun tekevi, aivoni ajattelevi ostaa muutamia klassisia valokuvakirjoja oppiakseni, tekijöinä voisi olla kliseisesti AA:ta ja HCB:tä, uudempiakin. Vaan mistäpä noita kannattaisi ostaa järkihintaan? Divareissa ja huuto.netissä liikkuu kovin vähän omien hakujeni perusteella. Kirjakaupoissakin on rajallinen valikoima ja hinnat kovat. Ykkösvaihtoehto olisi tällä hetkellä esim. jenkki- tai britti-Amazon. Muita ehdotuksia?
Vs: Mistä (ostaa) valokuvakirjoja? www.abebooks.co.uk (pääsääntöisesti käytettyjä kirjoja) www.bookdepository.co.uk (hinta sis toimituskulut) Lisäksi Amazonin välittämiä käytettyjä kirjoja kannattaa tiirailla. Eli siellä kirjasivulla on usein linkki "used". Olen yhden käytetyn kirjan ostanut Amazonista hintaan 0.01 puntaa. Ei paha. Postikulut tosin noin neljäsataakertainen kirjan hintaan verrattuna.
Vs: Mistä (ostaa) valokuvakirjoja? Tietääkseni Suomalaisessa kirjakaupassa myydään Ansel Adamsin (onko se sitten AA) sarjaa The Negative, The Camera, The Print alle 20 e/kpl pehmeäkantisina. Jos niiden sisältöä ja sivumäärää ajattelee niin eivät ne nyt järjettömän kalliita ole. Esim. Ebaysta ei kovin paljon halvemmalla saa ja ovat käytettyjä. Totta on, ettei Mr. Adamsin opuksiin kovin usein Suomessa törmää.
Vs: Mistä (ostaa) valokuvakirjoja? Luovassa nähtävästi vain uusia kirjoja, mutta valikoima onkin sitten todella kattava ja joukosta löytyy myös edullisia. Luova.fi | Valokuva
Vs: Mistä (ostaa) valokuvakirjoja? Mulla on kalevankadun kellarissa iso kasa fotokirjoja, on HCB:tä, baileyta, Bill Brandtia, avedonia, Gibsonia ja kaikkea muuta, paljon on myös japsikirjoja. jos huvittaa voin roudata tehtikselle, jonne voit setelien kanssa tulla valkkaamaan. Muuten menee divariin tai Aapo Pekarille
Vs: Mistä (ostaa) valokuvakirjoja? Kiitokset kaikille vinkeistä. J, asun sen verran monen sadan kilometrin päässä, että ei taida onnistua.
Vs: Mistä (ostaa) valokuvakirjoja? Laterna Magica Krunikassa, http://www.luova.fi/shop/en/index.php tai sitten Ateneumin museokaupassa on myös paljon valokuva-aiheisia kirjoja. Laitoin nuo liikkeet vaikka matkaa taitaa niihin olla hivenen liikaa, mutta jollekin toiselle toivottavasti avuksi.
Vs: Mistä (ostaa) valokuvakirjoja? Bookdepositorya ja Amazonia oon käytelly. Tuntui yllättävän halvoilta kun vaikkapa opiskeluun liittyviin kirjoihin vertaa... ja varsinkin BD:ssa ostaminen on helppoa.
Vs: Mistä (ostaa) valokuvakirjoja? Mua voisi kiinnostaa, Brandtit varsinkin... EDIT: Paljonkos niitä seteleitä pitäisi olla?
Vs: Mistä (ostaa) valokuvakirjoja? Laterna Magican valikoimat ei oikein tahdo uusiutua.. lisäksi liike on aika hintava. Muuten se on vallan mukava paikka käydä. Paikan galleria kosteassa kellaritilassa on aika mielenkiintoinen.