Mitenkäs se meni se Monttumäen biisi. "Roskat, lampaat nuo taivaan siniseeeeen" Vähän on haalea, mutta korkialla on juu ja se tulee hyvin ilmi.
Vaikka korkean paikan illuusio vähenisi uudella rajauksella, niin silti rajaisin tämän neliöksi ja jättäisin Lintsin Space Shotin ja puut pois. Ja kääntäisin mustavalkoiseksi, lisäisin kontrastia ja siivoaisin skannauksen yhteydessä tulleet roskat veke.
Sen verta jännä paikka, jotta vaatisi kontrastia ja taustalle tasaista rummun pärinää. Hyvin olet saanut korkeuden tuntumaa.
Aika hauska... ekassa on se fiilis mitä 'korkeuteen' tulee... rajatussa kaikki on menetetty, suhteutettuna korkeuteen. Kiintopisteet puuttuu.
Onko tää joku kaveriholgasisäpiirihomma ? Onko tää päivänparas? Onko tää kaikienaikojen paras ? Onko---Onkohmm olen varmaan käsittänyt aloitteliana koko homman väärin. Varmaan kuvan pitäisi herättää jotain mun päässä,,,,,?? Olen varmaan eksynyt jonnekkin väärään paikkaan. Pitää varmaan ostaa suttuzuumi tai liitutaulu,,, Tai taidan opetella kuvaamaan taidetta. Kamala kuva,ellei ole niin saisinko perustelut avatarkuvan ja taidepläjäyksen ristiriidalle.
Jännä juttu, uudessa rajauksessä trapetsitaituri puolet lähemmäksi. Eli etäisyyden illuusio hävisi. Ekaan versioon kaipasin kontrastia, liian plätyt sävyt.
Tosta ekasta tulee mieleen kuuskytluku ja Neuvostoliitto. Vaikkakaan en ole kuuskyt luvulla elänyt, saati sitten käynyt Neuvostoliitossa tai Venäjällä vaikka tossa naapurissa onkin.. Toisesta tulee mieleen sama kuva rajattuna ja mustavalkoisena. No joo, kyllähän siinä ekassa jotain on kun oli puu jne. kiintopisteenä ja perspektiiviä antamassa..
Juu, kyllä eka oli parempi. Tuossa ekassa kun mennään myös ihan konkreettisesti pilvien yläpuolella. Vanhan vedoksen laatu vaihtelee, mutta kuten sanottua, ekaan laittaisin vähän lisää kontrastia, huomioimalla silti jotta liika kontrasti saattaa imeä ilmavuutta.
Et ole elänyt kuuskytluvulla etkä ole käynyt Neuvostoliitossa? Ikävä todeta, mutta elämäsi on turha ja vailla tarkoitusta ja päämäärää.
Siitä tämä tyhjiö elämässäni varmaan johtuukin. Olen sitä yrittänyt täyttää mm. valokuvaamalla mutta turhaan..
Mä diggailen itse enemmän ekasta, ja se oli minun mielestä just hyvä. Nuo värit nyt on hiukan hakusessa kun en ole kovin sinut skannerin ja työmaan kuvankäsittelysoftan kanssa. Roskia en hirveesti jaksanut fixata koska ei se niin oleellisiste sitä muuta. Mitäköhän muuta tähän sanoisi kuin että ja että olen hiukan ristiriitainen tyyppi.
vastaus kaikkiin kysymyksiin on ei. Älä välitä, en mäkään tästä mitään saa irti vaikka holgalla välillä kuvaankin tosi taidetta. Ollaan siinä toki korkealla, mutta... sori Jaska, ny ei herätä ajatuksia eikä tuntemuksia.
Kohtuullisen terve asenne Jaskalla. Sensijaan että alottaisi pohdiskelun konfliktista maan ja etäisyydenhallinta spektrin ja minäkuvan yhteydestä yhteiskuntamurroksen luomiin ristiritoihin toteaakin että aina ei voi voittaa............. Jaska on ISÄNTÄ !!