Olen oikeastaan Konicamies - koska ensimmäinen lapsena itse tienaamillani rahoilla ostamani kamera oli Konica. Kamera tippui kerran korkealta puusta ja korjasin sen mutta filminsiirtoon tuli myöhemmin vikaa, purin Konican taas mutta en osannut enää sitä vikaa itse korjata Vuosia tuo kaunis ja kiva kamera kuitenkin palveli uskollisesti ja kuvasin sillä paljon kauniita muistoiksi muuntuneita ajan visuaalisia pysäytyksiä. Sen jälkeen siirryin Nikoniin, jota yhä käytän. En edes tiedä, kuinka monta Nikonia minulla on ollut mutta tuon yhden Konican muistan aina ! Harkitsen Konican uudelleen hankkimista. Konica - se on hyvä. - Erska
Vs: Olen Konicamies Tuolla tunnustuksella tienaa Konica Shooters of Finlandin elinikäisen kunniajäsenyyden - hankit sitten Konican tai et...
Vs: Olen Konicamies Olen erittäin ylpeä ja otettu tuosta isosta kunniasta. Liikuttunutkin ... Kiitos.
Vs: Olen Konicamies Unohtui mainita, että mottommehan on - jos joku ei sitä tiedä - "mies voi luopua Konicasta mutta Konica ei luovu miehestä".
Vs: Olen Konicamies Olen aikoinaan käyttänyt Konican "omaa" filmiäkin, nimittäin Sakuraa. Siinä oli erikoinen värintoisto. Muistaakseni erityislaatuisen vihreävoittoinen lopputulos. Konicassa on persoonaa, lämpöä ja tunnelmaa !
Vs: Olen Konicamies Konica on miehen sydämessä aina jos Konicaan olet - kerrankin ja hyvällä - kajonnut !
Vs: Olen Konicamies Ällöttävää merkkihifistelyä! ... mutta ei haittaa, sen verran hyvä kombo se FT-1 ja 40/1.8 on!
Vs: Olen Konicamies Konicamies varmaan haluaisi Konica skannerinkin. Konica Minolta aika monessa skannerissa lukee.
Vs: Olen Konicamies Kaksi KonicaMinolta digikameraakin on ollut mutta en oikein laske niitä aitoon Konica kategoriaan (Minoltaakin ollut ja Konicaminoltat olivat aika lailla luonteeltaan sinne suuntaan päin. Ihan kivoja mutta eivät puhtainta Konicaa). Noissa on kyllä laadukkaita skannereita. Kuten Nikoneissa. Nyt on Epson, joka on jotenkin epätoiminnassa.
Vs: Olen Konicamies Toka kamerani (Exactan jälkeen) oli Konica, Autoreflex T. On se vielä jossain, ja tuhansittain dioja + negoja on arkistossa. Kuvia siis riittää, jos Konica Shooters Finland saadaan toimimaan
Vs: Olen Konicamies Se Konica on kyllä ollut tärkein kamerani. Ja ainoa vuosikausia. Sen 85 mm objektiivi (samoin kuin normaalit) pärjäisi varmaankin vieläkin vertailuissa jotenkin, vaikka kaikenlaisia nanopinnotteita on keksittykin.
Vs: Olen Konicamies Jos on ollut Konica - se on ollut SE tärkein ! Konicanistit sen tietävät. Tietämättämättömät ei. edit : typo.
Vs: Olen Konicamies Sakke, se on Exakta. Ensimmäinen järkkärini. (Anteeksi Est sotkeutumiseni Kunniakkaaseen Konica Ketjuun, mutta kun tuosta Exaktasta on niin rakkaita muistoja, että piti Sakkea ojentaa) kapa
Vs: Olen Konicamies Ota kapa huomioon että Konicamiehuus (tai -naiseus) ei ole niin exaktia hommaa vaan enemmänkin autorefleksinomaista luovaa toimintaa.
Vs: Olen Konicamies Kyllä vaan. Ensimmäinen, ja monipuolinen järjestelmä. Siihen löytyi mitä ihmeellisempiä härpäkkeitä. Käytettiin paljon lääke- ym. tieteen kuvaamisessa, ei pelkästään naapurien tirkistelyssä. kapa p.s. Konicat on hienoja vehkeitä.
Vs: Olen Konicamies Juu toki, tietysti. Miten nyt noin lipsahtikin. VX500 oli aikoinaan tärkein kapineeni, ja negoja on kansio pullollaan. Pakkasella suljin vain hiukka hidasteli, ja talvikuvat ovat jonniin verran ylivalottuneita. Mutta tunnelma korvaa teknisen laadun - ainakaan liika laatu ei pilannut kuvia, kuten jossain ketjussa valitellaan.