Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Huomio Tampere! Yhteistilaus.

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana pikkuteemu, 8 Tammikuu 2006.

    Saataisiko me yhteisfilmitilaus aikaan?
    Vaikka scandinavian fotosta tai jostakin halvasta paikasta.
    Siis vaan Pirkanmaalaiset, muut organisoikoot omansa.
    Jos viesti on väärässä paikassa niin siirtäkkee...
    Kuka mukana ja millä ja mistä?

    Juha
     
  1. No pistetään dedis jonka jälkeen tehdään johtopäätökset.
    11.1.06 mennessä innokkuutta pitää ilmetä.
     
  2. Olen mukana jos tilaajia on sen verran, että postikulut nouse suuriksi per tilaaja. Näyttäs jopa APX olevan vielä saatavilla.
     
  3. Tässä haistellaan vaan ilmaa että onko tällaselle yhteisöllisyydelle tilausta.
    Ei me tilausta tehdä jos tulee halvemmaksi kävellä hertelliin.
    Ja Hirppis puhui nyt Scandinavian Fotosta (josta me saadaan yhteistilaus myös seuran kautta tehtyä keväällä jos tässä kaksin jäädään)
     
  4. Tota joo... metritavarana vai niinku filmirullia? Mitäs siellä on tarjolla.. itse voisin kyllä periaatteessa ottaa osaa, mikäli kulut eivät mene päin pirkkalaa..... latasin muuten just kameraan filmin, mutta en rullaa, kun sössin sen pään sinne sisään kun kiristelin.. kait se toimii...
     
  5. Täältä löytyy scandinavian photon tuotettee, löytyy rullina ja metri tavarana
    Scandinavian Photo
     
  6. Mitäköhän noi postikulut mahtaa olla kun tilaa skandinnavianphotista? ei toi ruotsin kieli oikein taivu
     
  7. en tiä kun seura ne on aina maksanu ,)
     
  8. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    43
    48
    Kaikki tietty saa tilata mistä haluaa, mutta edelleenkin halvin paikka (tai ainakin taatusti yksi halvimmista paikoista) on laukussakin tosi useasti mainittu www.photoimpex.de Huvikseni katsoin esim. tri-x hintoja ja 30,5 metrin setti kinokokoa oli impexillä 10 eur halvempi. Lähetyskulut 10-15 eur.
     
  9. Näin juuri. Itse selasin juuri gataloogin läbi.
    Sitä paitsi photoimpexistä jää sellanen maku suuhun että se urheasti seisoo tuulta ja myrskyä vastaan näinä tikitikiaikoina. kannatetaan!
     
  10. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    43
    48
    Juuri näin! :) Mullekin on paketti matkalla...
     
  11. filmirullat näyttää olevan aika lailla saman hintaisia molemmissa
     
  12. Tero Leponiemi

    Tero Leponiemi Member

    285
    0
    16
    Jos tilaus lähtee jompaan kumpaan niin voisin olla mukana muutamalla rullalla infrapunafilkkaa. Näyttää kummastakin sitä saavan.
     
  13. Jimi

    Jimi Member

    85
    0
    6
    Kyllä mäkin keksin jotain matskua tuolta fotoimpexiltä kimppatilauksen kylkeen... Tuolta olen itsekseni pari kertaa tilaillut ja aina on toiminut systeemit ongelmitta, jopa reklamaatiot ovat sujuneet ongelmitta. Postikulut ovat olleet 15e tasan.

    Kukas tätä alkais organisoimaan?
     
  14. Jimi

    Jimi Member

    85
    0
    6
    Niin ja jos joku sitä valikoimaa haluaa katastella niin kataloogi firman tuotteisiin löytyy täältä:
    Fotoimpex Berlin - Alles für die analoge Fotografie (pdf)

    Esim filkanostajille Adox CHM filmit (uudelleen pakattua ilfordin fp4+ ja hp5+) hintaan 2,50e - 2,0e 35mm rulla riippuen tilausmäärästä...
     
  15. eli kl.comin tampereen yhteistilausporukka on saatu kasaan ja se on :
    jimi, einars, hirppis, matti ja pikkuteemu

    kysely oli alustava ja kannattavuutta selvittävä.
    postikulut olisi tuon 3 euroa nokka tällä revohkalla (pi.destä).

    tilataanko nyt vai otellaanko yhteyksiä myöhemmin ja tilaillaan kesemmällä (mikäs ihmisillä on tilanne)?
     
  16. Jimi

    Jimi Member

    85
    0
    6
    Kyllä mulle sopii tilaus nyt.

    Ja jos joku ei ole varma omista tarpeistaan, niin ainahan sitä voi ottaa vähän kaikenlaista, jos sitten osuis niitä juttuja mitä tarvitsee... :)
     
  17. Mulla tulee kyllä budjetti vastaan, enkä viitti parin rullan takia osallistua. Sain hommattua kuitenkin semmoisen sievoisen erän 2e rulla ihan täältä tampereelta, joten odotan seuraavaan kertaan.
     
  18. Tero Leponiemi

    Tero Leponiemi Member

    285
    0
    16
    Minulle sopii nyt tai myöhemmin. Pakastin pullottaa tällä hetkellä, joten kyllä sillä pärjää jonkin aikaa.
     
  19. siirretään vaikka tilaus kesän alkajaisiin.
    herätellään taas kun tarvetta esiintyy.