Ostin tuossa muutama viikko sitten läppärin ja kuinka ollaakaan, oli siinä heti muutama vika. Viat ovat aika pieniä, mutta häiritseviä, eli muistikortinlukija ei toimi ja hiiri vähän temppuilee. No, vikojen luonne ei ole milään tavalla oleellinen asia, koska sitä ei huoltotiskillä edes kyselty. Asiaan; Ostin verkkkokauppa.comista Acer-merkkisen koneen. Vein laitteen liikkeeseen huoltoon jolloinka huolto- ja palautustiskin takan seissyt myyjä kyseli koneen merkkiä ja sen kerrottua printtasi Acerin malmin toimipisteen puhelinnumeron ja tokaisi, että minun on vietävä se sinne ja otettava suoraan yhteyttä sinne. Eikä romun myynyt liike ole vastuussa moisesta? Olin sen verran ällikällä lyöty, etten osannut reagoida ajoissa, vaan marssin hermostuneena ulos liikkeestä. Ala-arvoista palevelua kyllä tuollainen.
Juu kyllä liike tuon pitäisi tuonne toimittaa, mutta helpointahan (ja nopeinta) on tavaran itse paikalle kiikuttaminen. Jotenkin tuntuu siltä, että ATK liikkeissä nimenomaan palvelu on aina perseestä. Tulee mieleen Turun Indesol ja "MITÄSÄHALUUT?" myyjät. Tämä kylläkin vaatii yleensä sen, että myyjän perseen saa revittyä sieltä kahvihuoneesta myymälän puolelle.
acereita menee vaihtoon paljon. emot yleensä paskana. halpa ei tässä kohtaa ole hyvää. Näin se asiakaspalvelu muuttuu kun touhutaan verkossa. verkkokauppa.comia en missään kohtaa alkaisi mollaamaan kun on kuitenkin vielä niitä pystyssä olevia suomalaisia ,)
Mulla ei ole verkkokauppa.comista kuin hyviä kokemuksia. Vaihdot jne. on aina toimineet loistavasti. Tosin pääasiassa olen ostanut pelkkiä komponentteja. Voihan olla, että tuossa tapauksessa on joku maahantuojan kanssa tehty sopimus. Maahantuojilla on joskus vähän kummallisia toimintamalleja. Ainakin Philips vaatii/vaati kaikki takuuseen menevät tuotteet ensin itselleen tutkittavaksi.
Yleensähän se liikkeen kautta menee, mutta ehkä tuossa tapauksessa on nopein tapa viedä suoraan. Mutta jos jonkinlaista estettä itsellä olisi sinne viemiseen niin ehkä olisin tuolloin jo voinut vaatia myyjän hoitamaan asian. Kuitenkaan itsellä ole intressejä etsiskellä saatikka kuluttaa aikaa viallisen tavaran suhteen koko päivää.
Hinta on palvelun laadun käänteisfunktio. Jos myydään minimaalisin resurssein mahdollisimman halvalla, ei asiakaspalveluun voi paljon panostaa.
Ei tässä ole kyse mistään "panostamisesta". Toimisivat edes lakisääteiset vaatimukset täyttävällä tavalla. Heille pitää myös muistaa lähettää lasku omista vaivoista. Lain mukaan asiakkaalle ei saa koitua kuluja tuotteiden korjauksista, jotka kuuluvat myyjän vastuisiin.
Vaikka täysin minimiin vedetyt kustannukset kieltämättä saattavat heikentää kykyä lisätä asiakaspalveluresursseja niin en nyt itse menisi ihan noinkaan sanomaan. Ei korkeampi hinta ole mikään paremman palvelun tae. Enemmänkin on kyse siitä miten fiksusti yrittäjä hoitaa kokonaiskonseptia ja onko hänellä edes haluja sen kehittämiseen. Asennetta ei rahalla voi ostaa.
[offtopic] Harvinaisen totta. Indesoliin kannattaa mennä sisään jos tietää tarkalleen mitä haluaa, miten reagoida jos kyseistä tuotetta ei ole saatavilla ja osaa vastata täydellisesti tarkennuskysymyksiin - muuten tulee pilkkaa ja sarkasmia päin naamaa. Tien toisella puolella oleva BPC palvelee taas aivan loistavasti, mutta varasto taas on niin pieni että vähänkään eksoottisempaa tuotetta saa odotella viikon-pari. [/offtopic] Tuttuni on mm. läppäreiden takuukorjaaja ja hänen omien sanojensa mukaan ainoat läppärit joita kannattaa ostaa on IBM, Fujitsu-Siemens Amilo Pro (ei siis pelkkä Amilo) ja Fujitsu-Siemens Lifebook. Kaikkia muita tulee suhteellisen tasaiseen tahtiin (takuu)korjauksiin, Amilo lienee se pahin. Aceriakaan hän ei uskaltanut suositella kun itse läppäreitä katselin.
Ostin siis myymälästä ruoholahdesta enkä verkosta. Se mikä tässä närkästyttää on turha juoksuttaminen, soittelu, ajelu jne ympäriinsä. Eipä noi Acerin huoltopisteetkään kovin kiitettävästi ole auki. Halpa ja halpa... luulis tonnilla saavan sellaisen koneen, ettei ole oletusarvoisesti kaiken sortin vikoja.
Joo, ibarit on kyllä yleensä toimivimpia vaikka niissäkin tulee mekaanisia vikoja ennenpitkää. Sellaista läppäriä en ole vielä nähnyt jossa saranat ei käytössä hajoaisi. Ibarin T21 on kyllä aika hyvä, ja uudemmat vielä parempia mutta kaikki muut on käytännössä paskaa.
Tiedä sitten, mutta T41stä oon raahannut mukanani kohta 2.5v eikä huolia ole ollut. Aikaisempaan Delliin vaihdettiin koko näyttö kun tuli tunnit täyteen. "pikkumustaan" olen kiintynyt .....
Tarkoitinkin tuolla käänteisfunktioväittämällä, että asiakkaan kannattaa miettiä, minkätasoista palvelua tarvitsee, ennenkuin päättää ostopaikan. Minä en tavallisen kuluttajan asemassa ostaisi tietokonetta muualta kuin tietokonekaupasta, jolla on oma huolto ja asiantuntemusta. Niissä on niin paljon vikoja ja vikojen selvittäminen on toisinaan niin vaikeaa. Kun ongelmia tulee, asiantunteva myyjäliike hoitaa asiat paljon sujuvamin kuin joku nettikauppa tai tavaratalo. Samahan tietenkin pätee myös kameran ostamiseen, pienemmässä mittakaavassa.