Tiina Puputti kerran näytti, miten photoshopissa voi erikseen säätää pelkästään otsikon valoalueiden kontrastia. Siis, jos katsoo kuvasta, että keskisväyissä eri ole riittävästi kontrastia, miten saa valittua pelkästään haluttu valojakauma, johon säätö vaikuttaa? Ei siis koko curvesia säätämällä, vaan valitsemalla ensin alue, johon halutaan vaikuttaa. En pöljä kirjannut ylös ja nyt en enää muista. Tietääkö kukaan, miten se siis tehdään?
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? Lataa ilmainen Googlen Silver Efex Pro softa jolla pystyy tekee paljon muutakin.
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? Mulla on se, mutta kun sillä tekee, niin tulee aika epäluontevan näköistä. Ihosta tulee laikukas jne.
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? En ole tommosta huomannut. Elementsissä on sellanen Magic Wand Tool jolla voi sävyaleen valita koko kuvasta. Sitten pitää vaan jatkaa alueen hallintaa monella eri konstilla ennen kun siirtyy kontrastia säätämään. Sillä se onnistuu ainakin. Photaria käytän niin vähän että en tiedä siitä. En tarvii photaria juurikaan mihinkään kun noit curves säätöjä saa elementsiin asennettavalla blugilla. Ja lightroom on kanssa hyvä. Kokeile sitä.
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? Photarissa on monta konstia. Tee curvers säätötaso ja mene tasomaskin valikoihin josta color range kohdasta voi valita mm. tahtooko tasomaskin auki ala- keski- vai huippuvaloista.sitten vain curvia kääntämään.
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? Tämä se taisi olla. Pittää kokkeilla ku pääsee kottii
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? https://helpx.adobe.com/photoshop/how-t ... urves.html"]https://helpx.adobe.com/photoshop/how-to/photoshop-increase-contrast-curves.html
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? Sitten tietysti helpoin on shadows/highlights, molemmat nollille ja midtone contrast haluttuun pykälään. Konstit on monet, kuten edellä todettiin.
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? Aina noita häntiä otetaan pois noista histogrammeista. Eikös siinä käy niin että entinen 255 kanavaa typistetään vaikka 240 kanavaan joka sitten taas revitetään takaisin 255 kanavaan......vai mitä ne yksiköt sitten on. Sillä yritetään korjata jo tullutta virhettä mutta oikeesti sitä pahennetaan. Tajuankohan mä kaiken taas väärin?
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? Ja sitten tarvittaessa hienosäätöä sallittu poikkeama- ja aluesäätimillä sinne maskin säätöihin. EDIT Jos 8.bittistä kovin veivaa, niin kannattaa samalla vähän varoa porrastumia, tuolla metodilla voi tulla aika teräväreunaista säätöä...
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? Kurvien koko _idea_ on se, että kurvin muodolla säädetään, mille valoisuusalueelle se koskeee... Se ei vaikuta alueille, joilla kurvi on diagonaaliviiva. Säätötason tuollainen säädin on järkevä ja tarpeen _muille_ säätötasoille. Sellaisesta tulee helposti sivuvaikutuksia, mutta ennenkaikkea turhaa säätöä useiden säädinten kanssa, kun yhdelläkin pärjää. (Huomattakoon myös, että ei ole mikään pakko tehdä säätötasoa. Kautta aikojen on säädetty suoraan kuvaakin.)
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? Et. Juuri se on ongelma kovin rajuissa sävyalan säädöissä, jos 8-bittisenä mennään. Ne jutut pitäisi tehdä rawmuuntimessa tai sitten 16-bittisenä, kuten naapuriketjussa olikin jo puhetta.
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? Sama ajatus tuli mieleen. Aika reilusti häivytystä syytä laittaa, sillähän se porrastus estyy. RB:n kuvaama menetelmä on aika fiksu osaavan käsissä, mutta vaatinee pientä totuttelua ainakin juuri tuon häivytyksen kanssa.
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? • Käytän yksinomaan Levels-säädintä mustan–keskiharmaan–valkoisen säätämiseen Photoshop CS4:ssa. Kuvaa voi edelleen muokata mieleisekseen eristämällä määrätyt kuvan alueet omille työtasoilleen (esimerkkitapauksessa "postikortti", "tausta" ja "pöydän reuna"), jolloin näiden alueiden mustaa–keskiharmaata–valkoista voi säätää erillisillä Levels-säätimillä. Curves-säätimeen en koske. – Lisäys: Kun tallennan kuvatiedoston, en yhdistä tasoja. Mieltymykset muuttuvat, ja aina on parantamisen varaa.
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? Enimmäkseen noin (siis erillisillä maskatuilla säätötasoilla) toimin itsekin mutta siis tilanteissa joissa haluan esimerkiksi valööreiltään samanlaisia alueita säätää eri tavalla; yhtä nostaa ja toista laskea. Esimerkiksi jos vaikka postikortti ja pöydän reuna olisivat suurin piirtein yhtä tummia ja haluaisin vaalentaa postikortti ja tummentaa pöydän reunaa. Silloinhan ei tuolla ylempänä ketjussa kuvatulla tavalla voi toimia. Yritän sanoa että tässä on esitelty kaksi kelvollista toimintatapaa mutta hieman eri tarkoituksiin?
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? Rbeen neuvoma tapa oli se mitä muistelin. Kokeilin jo tiettyyn sävyyn ja tiettyyn väriin jne. Hyvin toimii- tekee juuri sen, mitä tarvitsin.
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? Juu, luulen, että se on paras tarkoitukseesi.
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? Googlaa luminosity masks jos haluat hifistellä sävyaluekohtaisten säätöjen kanssa.
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? Ja kuten sanottua, photarissa voi asiat tehdä tosi monella tavalla. Tasomaskin & historiasivellinyhdistelmä on mun lemppariyhdistelmä moneen käyttöön, ei välttämättä tähän...tai käyhän se tähänkin, oikein hyvinkin.
Vs: huippu-, keski- ja varjoalueiden sävyjen säätö erikseen? Onko se häivytys feather vai? Mitä peittävyyttä käytätte historiasiveltimessä?