Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Huhuu... Nikon 'Z' mount 2018

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Mirrored, 15 Tammikuu 2018.

1. cedricfan

cedricfan Member

152
    20
    18
    Taidan olla ihan huono kuluttaja sekä valokuvaaja...

Olen naimisissa Fuji-Nikonin järkkäreiden kanssa. Tuli siis aloitettua Nikonin runkoon ympätyillä Fujeilla, ja hankittua ne haluamani kakkulat. Oli siis luonnollista vaihtaa aina Fuji Fujiin, ja kun Fujit lopetettiin, oli Nikon oppinut jo sen verran kelvon jiipekin, että se sopi minulle. Ihan helpolla en F-pajunetista siis vaihda pois.

Olen myös naimisissa Fujin ja Pana-Leica kiinteäputkisten kanssa. Kun on kerran löytänyt itselleen sopivan, niin miksi ihmeessä vaihtaa merkkiä? Uusia malleja tulee joka merkiltä jo nytkin liikaa, usein ilman oleellista eroa edelliseen.

Ja kaikkein epäkelvoin valokuvaaja olen, kun inhoan suuntausta painottaa videokuvausta. Mielestäni pitäisi olla rinnakkaismalli, josta se puuttuu, ja 25% hinnasta samalla. Perinteinen filmi opetti pakolla hieman elokuvaamisen alkeita hintansa takia. Nyt digiaikana annetaan vaan palaa ylipitkää roskaa. Ihmiskunnan suurin rangaistus on kojelautakamerat, joiden kuvaamaa tuntien ajoa esitetään kärsiville katsojiille juutuupissa. Kuuluisi ennemminkin inkvisiition toimintatapoihin.

Pelari tykkää tästä.
  2. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

2 668
    46
    48
    Huomautan vaan, että Nikon Df on siitäkin kelpo laite, että mokoma turha toiminto puuttuu siitä kokonaan..

3. cedricfan

cedricfan Member

152
    20
    18
    Ja kauniskin vielä. Erittäin inhottavaa mainita tuollaisesta tähän aikaan vuodesta kun verovähennylistalla ei ole vielä mitään tälle vuodelle, ja viime vuoden extrat on vielä pankkitilillä.

4. nomad

nomad Active Member

10 092
    16
    38
    Eiköhän se siinä ole. Ovat vain ohjelmoineet videon pois näkyvistä. Sopivalla hakkeri-firmwarella saisi varmaan videon toimimaan Df:ssä yhtä hyvin (tai huonosti) kuin D4:ssä :)

Minäkin olen tykännyt Df:stä. Mutta vielä enemmän olisin tykännyt jos muotoilu ei olisi ollut överiksi retro, jonkunmoista kieli poskessa vedettyä Bonk-tyyliä. Hillitty ja funktionaalinen muotoilu on eniten mieleen.

5. nomad

nomad Active Member

10 092
    16
    38