Hehee, kerrankin jotain mikä nousee! Ostin 99e 2 tb kiintolevyn juuri ja kävin tänään kysymässä samasta kaupsata vieläkö löytyy, juu, hinta 270e. Ulkoinen 2-terainen oli ainoastaan 170e. Lampsin Anttilaan ja sieltä löytyi tarjoushintaan noita 2Tb Buffaloita: 99e. Ostin kaksi, vaikken tarvitsekaan ;-)
Vs: Kiintolevyjen hinnat ;-) Thaimaan tulvissa meni sileäksi aika lailla kiintolevynvalmistuskapasiteettia.
Vs: Kiintolevyjen hinnat ;-) (Varmasti tärkeitä asioita, mutta kuvankäsittelyfoorumi ön täysin paikka kiintolevyjen hintakeskustelulle.)
Vs: Kiintolevyjen hinnat ;-) No se riippuu toki paljonko tilaa on mulla pääulkosena Buffalon1tb ja sit yks 500gb ja huusin vie huutonetistä 160gb levyn hintaan18euroa mä kun olen niin vainoharhanen.
Vs: Kiintolevyjen hinnat ;-) Mulla on ihan mukavasti par-aikaa tilaa, mutta eipä sitä koskaan tiedä. Yksikin paukahtanut levy ja sitten onkin pulaa. Ja saahan noista nyhdettyä ulos sen kiintarin, jos tarvitaan sisäinen levy. Jossakin oli juttua että menisi 2 vuotta tuotanto-ongelmien parissa. Siihen en kyllä usko, mutta puoli vuotta voisi olla mahdollista helposti.
Vs: Kiintolevyjen hinnat ;-) Ostinkin ulkoisen 2T heti kun hinnat lokakuussa pomppasivat... Sai vielä halvalla. Marketeissa saattaa yhä olla ulkoisia vanhaan hintaan. Sitten kohta tuleekin kallista pitkäksi aikaa.
Vs: Kiintolevyjen hinnat ;-) Hyvä että tuli tässä puheeksi. Pitääpä suuntautua markkinoille kun miniläppäriin tarvitsen uuden...
Vs: Kiintolevyjen hinnat ;-) Olisi hyvä et kuvista olisi vähähintään kahdet varmuuskopsut,mulla joistakin jopa kolmet.
Vs: Kiintolevyjen hinnat ;-) Vielä oli tänään Prismassa Jumbossa, vaan ei taida olla enää montaa, ostin kaksi minäkin 99,- hintaan. Sinne jäi vielä kaksi, mutta työkaveri läksi ne vissiin hakemaan mun jälkeen. Ulkoiset on kivempia ottaa käyttöön kuin sisäiset, sisäiset kun pitää formatoida ja ainakin mun HP raksuttaa 20 tuntia 2TB:n levyä..
Vs: Kiintolevyjen hinnat ;-) MB-netin hintaseurannasta eilen juur kattelin kiintolevyjen hintakehitys-käppyröitä. Aika karuilta näytti, kun hinnat oli yli tuplaantunut, lukuunottamatta joitain erikoislevyjä, joiksi esim SSD:t voi kait vielä laskea. Kyllä se saattaa jonkun aikaa ottaa, enne kuin kaikki tehtaat taas pyörii täydellä teholla ja markkinat (lue: hinnat) saadaan normalisoitua. Tuskin nyt kahta vuotta kuitenkaan.