Vs: Rukoilen puolestanne, laukkulaiset Kuvan nimi on sellainen, että se asettaa heti tulkinnalle omat suuntaviivansa jotka johtavat väistämättä ajatusristiriitoihin oman maailmankatsomuksen ja kristillis-islamilais-juutalaisen välille. Tämä taas johtaa enemmän tarpeeseen kommentoida offtopikkia kuin kuvaa... Vaan kuvasta. Eipä toimi muotokuvana eikä oikein tuon otsikonkaan mukaisena. Miksi rukoilija rukoilee taustakankaalla vuoratussa tilassa? Miksei kirkossa? Tai tuvan lattialle polvistuneena, jolloin vaatetuskin sopisi hyvin muuhun ympäristöön. Nyt tulee lähinnä tunne, että tässä on tehty jotain valaistusharjoitusta ja päätetty postata se provona foorumille lisäämällä sille tarpeeksi provokatiivinen nimi.
Vs: Rukoilen puolestanne, laukkulaiset ÖÖÖH-Kliseetä-Klimppisoppaa- tarttuu kurkkuun-Missä kunnon paukku että tästä selviää pökräämättä...
Vs: Rukoilen puolestanne, laukkulaiset Ettekö tiedä, että rukoilla voi missä vain, milloin vain? T Jukka
Vs: Rukoilen puolestanne, laukkulaiset kaima, en uskonut sulta tällaista rimanalitusta.. ekaksi luulin että Erska täräyttää täysillä, mutta ei sekään ihan tähän ryhdy... Jos olis ollu vaikka R..P.. vähäosaiset, olis jotenkin nielly mutta "laukkulaiset"...
Vs: Rukoilen puolestanne, laukkulaiset Kuvaan on tullut väärä otsikko... Taustalla on savuja, vanhahtavat vaatteet ja asento, suuntautuminen "sinne jonnekin"... Tässä rukoillaan rintamalla taistelevien miesten puolesta. Tyyli on aikakauteen (1940-luvun vaihde) sopiva, taustassa on oleellisin: pommien savut, vaatetuksessa yhdistyy suru jo kaatuneiden vuoksi (tumma hame) ja kotirintaman moraali ja hyveellinen odotus (valkoinen paita - puhdas sydän). Kuvaan on valittu nuori malli - kuvastamaan vaarassa olevaa kansakunnan tulevaisuutta. Tällaisina aikoina ei rukoilla kirkossa eikä makuukamarissa, vaan kotirintaman taistelun keskellä, vain hetkeksi pysähtyen. ...Oikea otsikko on siis: Rukoilen puolestanne, Suomen sotilaat. Kuvaa tullaan (tekstitettynä) jakamaan rintamalla varusmiehille ja painamaan sanomalehtiin.
Vs: Rukoilen puolestanne, laukkulaiset Kaunis ja nöyrä. Juuri ihanteellinen esirukoilija ja laukkulainen. Yritän olla tommonen... mä ihan oikeesti yritän. Hyvä Jukkis ! Hyvä Nöyryys ! - Erska Ps. Kuva on aivan ihana ja tosi kiva. Edit: Aamuisena lisäyksenä: Tollasilla ihanilla pyhyyskuvilla olisi isot markkinat ameriikan kuivilla alueilla. Sinusta voisi tulla melko äveriäs mies, kun markkinointi vain hoidettaisiin kunnollisesti. Niin kauniisti lankeaa valo ihanan rukoilijan ihanalle otsalle. Kaunista. Kuva juuri oikein nimetty. Mikään muu nimi ei sopisi paremmin. Olet lahjakas rukoilijatyttöjen kuvaaja, jo yhden näytön perusteella näin on ehdoitta oltava, Jukka. Pyytäisin lisää vastaavaa kuvastoa nähtäväkseni sinulta. _______________________________________________ Muuten : Minusta on mielenkiintoista että 'uskossa itse olemattomat' ja ateistit tekevät uskonnollisista aiheista usein parhaimmat, koskettavimmat ja kauneimmat taideteokset. Kuten riipaisevan kaunis Pasolinin Matteuksen evankeliumi, esimerkiksi. Yksi ehdottomia lempielokuviani, niin koskettava että katson sen vain n. kerran vuodessa. Muuten se olisi liikaa. Mutta kerran vuodessa on pakko. ________________________________________________ Suuret arvostuksenosoitukseni. Ja kiitokseni. Ihanaa. - Erska
Vs: Rukoilen puolestanne, laukkulaiset Juuri niin. Ja vaikkei rukoilisikaan, saa ihminen melko vapaasti pysähtyä ja hiljentyä missä vain. Se onkin hyvin arvokasta sielunhoitoa, pysähtyminen ja hiljaisuus, sekä nk. uskoville, että ns. ei uskoville. - Erska Edit: Hiljentykää, meditoikaa vaikka, kuten itse teen, edes pari kertaa päivän aikana. Se puhdistaa ja keventää sielullista taakkaa. Olen vakavissani. Eikä tämä ole ooteeta, eikä tätä tarvitse sensuroida eikä siivota pois.
Vs: Rukoilen puolestanne, laukkulaiset Ei kai suomessa rukoilla. Suomessa tehdään töitä. ,) Erillainen kuva kuvaahmataustalla, mä tykkään tästä.. tietty toi tausta kun vielä..
Vs: Rukoilen puolestanne, laukkulaiset Mulla erottuu (ei siis mun hame vaan ton kuvan tytön) taustasta ihan kivasti. Johtuu varmaan näytöstä ja säädöistäkin ? Hieman olisin toisin rajannut, kuvan ylä ja oikealle puolelle hieman enemmän tilaa ja 'selän puolelle' skidimmin. Oikein kaunis ja harras studiorukous. Ei kai tuo tyttörukka pelkää kuvaajaa niin että kätensä ristii ... - Erska Edit: Hieman typoediittiä.
Vs: Rukoilen puolestanne, laukkulaiset Oikeestaan ei ole paha toi kuvailvestausta tossa. Jotenkin lähes nappi koko foto. Mä diggaan sikana (katso avatar !). Kyllä jotkut työssäkäyvätkin rukoilee, niin ainakin ovat mulle väittäneet jotkut ahkerat luterilaisetkin duunarit, joskus. Eikä rukoilemisessa ole mitään pahaa ! Heippa ! - Erska
Vs: Rukoilen puolestanne, laukkulaiset Valo vähenee hyvin kohti reunoja. Kasvojen ja ylävartalon valaisun tasaisuus latteus tukee perinteistä luterilaista stereotyyppistä harmautta mutta kasvot kyllä ansaitsisivat pienen valonsäteen. Vaaleat kengät vievät katseen pois itse asiasta. Joko tummat kengät tai rajaus juuri polven yläpuolelta tai juuri hameen helman yläpuolelta.
Vs: Rukoilen puolestanne, laukkulaiset Totta. Pitää tehdä väriversioon kenkien värin muutos, jolloin niistä tulee tummat mv-versioon. Myös tuota Estin tilavampaa rajausta pitää miettiä.Muualla tilaa olisi ollutkin, paitsi edessä.Pitää tehdä uusi verio, jossa kloonan
Vs: Rukoilen puolestanne, laukkulaiset ..sinne taustaa enemmän. Kuvasta tulee hieman väljempi. Ajattelin jättää hieman enemmän tilaa tuonne eteen. TJukka
Vs: Rukoilen puolestanne, laukkulaiset Ajattelin jotain tämän tyyppistä rajausehdotusta.... .................... Sangen ylhäältä tuleva valo jättää voimakkaan varjon nipukan nenän juureen. Tuo varjo saisi mielellään olla pehmeämpi ja ulottua suupieleen hiljalleen vaaleten.
Vs: Rukoilen puolestanne, laukkulaiset Mä pitäisin yhä jalat, tummentaisin kyllä ehkä snadisti kenkiä (Tapiola2006), ne loistavat hieman liikaa. Mutta ei kyllä hirmusti häiritse. Jotenkin viehättää kun ne kengät siellä NIIN näkyvät. Mieltä liikuttava yksityiskohta, kuin Väinö Linnan "Tuntemattomassa" sen yhden haavoittuneen villasukat ... :[ Jos rajaisi toista reunaa, se on niin empty ? Mutta sekään ei riitä, tytön rukouksella pitää olla tilaa kulkea kohti Jumalaa (ja ulko-ovea). Jalkojen katkaisu sattui. Anna ne tytölle takaisin. - Erska Edit: Poistin vahinkolainan. Edit2: En edes huomannut, ensin, että ehdotus oli Tapiolan. No, itse olen kovasti mieltynyt kuvassa juuri noihin viattomiin ja yhteenasetettuihin jalkoihin. Minulle ne kertovat yhtä paljon kuin ristityt kädet ja pieteettiset kasvot. En luopuisi niistä jaloista. Rukouksen antimateria saa tytön näyttämään lähes elottomalta nukelta. Herää niin vakava suojeluvietti että melkein sattuu ... Toivottavasti virkistävä veri palaa häneen, tinasotilaan lailla seisovaan avunpyytäjään ! Hieno kuva.
Vs: Rukoilen puolestanne, laukkulaiset Heh, mun silmään näyttää nyt Hitlerin ja luutnantti Danin sukulaistytöltä.
Vs: Rukoilen puolestanne, laukkulaiset JA ne vappukengät eivät näin rajaten häiritse harrasta vaikutelmaa, terv niille (siis vaikutelmille) altis Higg
Vs: Rukoilen puolestanne, laukkulaiset Kengät, hitlerit ja luutnantti Danit ... Onneksi Armo ei ole kiinni tuollaisista ! Värittäisin tytön kengät kirkuvan punaisiksi ja sitten toteuttaisin rajausehdotukseni (ja lisäisin sitä tilaa ylle ja kuvan oikealle - tyylillä. Silloin siihen tulisi Erskamaista taidehuumoria/huumoritaidetta. Koko kuva saisi aivan uutta puhtia ! En laita esimerkkiä, en ehtisikään nyt... Muuten en juuri kuvaa sorkkisi. Mutta ei tuo rukoilija sentään aatun näköinen ole, hänen onnekseen (siis tytön onneksi). - Erska