Vs: Tosi vanhaa mv:tä, kannattaako kuvata? Aikanaan(1999) kokeiltiin 1960 päiväys vanhaa filmiä, ehkä alennettiin isoa 1 aukkoa, ei todellakaan vaikutusta malli kuviin, hyvät kuvat tuli mutta ammattimiehinä emme tulleet
Vs: Tosi vanhaa mv:tä, kannattaako kuvata? Iän myötä filmi hidastuu, 30v filmeissä sen 1 aukko, testaamalla seviää..
Vs: Tosi vanhaa mv:tä, kannattaako kuvata? Jos ajattelit kehittää Acufinella, ota huomioon että Tri-X valotetaan ISO 1000 mukaan. Mutta nyt kesällä kun muutenkin riittää valoa, on ehkä parempi valita joku muu kehite.
Vs: Tosi vanhaa mv:tä, kannattaako kuvata? Ei ole vielä omia kokemuksia noin vanhasta Tri-X:stä (pari 70 mm:n Tri-X bulkkipurkkia 70-luvulta löytyy pakastimesta), mutta muistelen lukeneeni ohjeen vanhentuneelle Tri-X:lle jossa ISO-arvo puolitetaan ja kehitysaika hieman pidennetään, taisi olla 1.3x. Tällä formulalla olen itse ajatellut kokeilla. Mulla on se etu että kun filmiä on tarpeeksi, voin ottaa muutaman testiruudun, kehittää, ihmetellä ja tarvittaessa säätää prossessia. Jos filmiä on vaan yksi tai kaksi rullallista ei ehkä kannata niin paljon funtsia. Eikä missään nimessä kuvata mitään kovin tärkeitä juttuja...
Vs: Tosi vanhaa mv:tä, kannattaako kuvata? Heitä filmit roskikseen. Juuri kun sulla on se kamerassa niin edessäsi on elämäsi tilaisuus ja kuva. "Arvaa harmittiko" Korkeintaan rulla johonkin "kakkosrunkoon" niitä turhanaikaisia kuvia ottaaksesi. Mitä, et kai ota turhanaikaisia kuvia?? Ja: "Shit in, shit out". Ja: "Prosessi on yhtä hyvä kuin sen heikoin lenkki."
Vs: Tosi vanhaa mv:tä, kannattaako kuvata? ^ Huonoin mahdollinen neuvo. Filkkakuvaaja ei kovin helposti heitä vanhoja filmejä roskiin. Kun odotukset eivät ole kovin korkealla, uskaltaa ehkä kuvauksessa kokeilla uusia juttuja. Yhtäkkiä se "elämäsi tilaisuus ja kuva" saattaakin toteutua kun sitä vähiten odottaa. Filkat kameraan vaan ja menoks!
Vs: Tosi vanhaa mv:tä, kannattaako kuvata? jaguarille tiedoksi: 80% maailman valokuvataiteesta on teknisesti "Pure Shit", ei se oikea kehitys tai rae sitä paranna, sisältö parantaa, ja varsinkin jos antaa onnelle ja sattumalle mahdollisuuden...
Vs: Tosi vanhaa mv:tä, kannattaako kuvata? Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi sukurutsausta ja kansantanssia.