Vs: Holgalla kuvatut filmit tyhjiä?! Täältä myös ääni huusnekstille. Tarkennus lienee kuitenkin paikallaan; eivät kehitä normaalia MV-filkaa, vaan ainoastaan C-41 prosessissa kehitettävää sellaista. (Värinegaa ja diaa myöskin siis.) Ylläolevista postauksista kun ei oikein saanut selvää kummanlaisesta MV-filkasta tässä piloillemenossa on ollut kyse.
Vs: Holgalla kuvatut filmit tyhjiä?! Pilalle mennyt filmi on värifilmiä, ei mustavalkoista. Filmi on ollut joko se, mikä on Holgan aloituspakkauksessa (ostin Kiasmasta)valmiina tai sit eka ostamani värifilmi, joka oli Kodakin jotain..En nyt muista mitä, ei ainakaan nelisatasta. Eli toinen värifilmi ja iso 400 mv-filmi on jäänyt kokonaan tulematta liikkeeseen. Mistä mä tiedän, onko kyseessä ollut diafilmi? ko. Filmissä ei näy siis mitään, se on vaan aivan kirkas. Laskuaukossa se rullautui aivan normaalisti, ja kävi kaikki numerot läpi. Kiitos valtavasti, kun jaksatte vastailla. -Henna
Vs: Holgalla kuvatut filmit tyhjiä?! Oulun Kuva Hallituskadulla myy Ilfordin ja Kodakin rullafilmiä myös. Hinnat lienevät hiukan Telefotoa kalliimmat.
Vs: Holgalla kuvatut filmit tyhjiä?! Mä voisin kans sanoo, että tuosta Color-Kolmiosta on (varsinkin diafilmien suhteen) kuullu tässä viimesen vuoden-parin aikana sen verran huonoja kokemuksia, että en ainakaan diafilmejä sinne lähettäis. Välttäisin kyllä muutenkin. Who's Next Lab on hyvä ja nykyhinnoilla halvimmasta päästäkin. Eivät vaan pidä paljoa meteliä ittestään... Mutta sinne mailia tai puhelua vaikka. Onnistuu hyvin postitse ja on kohtuu nopeakin ollu ainakin itellä aikanaan.
Vs: Holgalla kuvatut filmit tyhjiä?! juu kun jos ne ryssii kinoa niin ei yllätä että keskaria..täällä myös huonoa kokemusta!
Vs: Holgalla kuvatut filmit tyhjiä?! Niin joo. Värinegatiivithan on yleensä valottamattomina oransseja, ainakin jos edes suunnilleen oikean prosessin läpi käyvät . Diafilmi taas vois ollakkin kirkas, mutta niin voi mustavalkonegakin... Erotuksena vaan, että diafilmi on kirkas jos se on täysin valotettu, mustavalkonega taas jos sitä ei oo kehitetty, mutta on kiinnitetty (tai jotain vastaavaa).
Vs: Holgalla kuvatut filmit tyhjiä?! Eikö noi firmat kuitenkin lähetä epäonnistuneetkin filmit yleensä takaisin? Pitääpä käyttää seuraavalla kerralla jotai muuta labraa. Ja Kiitos Mikko O:lle Oulun vinkeistä. Mä en edelleenkään tajua, onko tuo mun saamani mahdollisesti ryssitty vedos diaa vai muuta. Ainakin väriä se on. Taidanpa googlata, et minkä filmin se Holgan aloituspakkaus sisältää, niin se selvittänee asiaa jonkin verran.. -Henna
Vs: Holgalla kuvatut filmit tyhjiä?! Otapa kuva siitä negasta valkoisella alustalla (vaikka paperiarkin päällä) ja postita se tänne foorumille.
Vs: Holgalla kuvatut filmit tyhjiä?! Kuten SakkeM tuossa jo totesi niin kyllä tuo on ihan selvä kehitysvirhe. Jos kyseessä olisi valotusvirhe niin reunamerkinnät olisivat tallella.
Vs: Holgalla kuvatut filmit tyhjiä?! Löytyipäs sitten netistä tämmöinen: Holga starter kit--what is the film? Eli Holgan mukana tullut filmi olikin ollut musta-valko-filmi eikä väri...
Vs: Holgalla kuvatut filmit tyhjiä?! Oho. Aika Outo. Mut kai ne muut filmit olis siitä ekasta huolimatta kehitetty oikein, kun niistä näkee, et mitä ne on syönyt? Mut edelleen ihmettelen mihin ne on oikein jäänyt. Tuo mun lähettämä kuva on siis siitä ainoasta filmistä, jonka negat tänään sain. Pitäs olla 12 kuvaa. Ei näy..:/Kuvapussissa lukee, et värifilmi. Lähetin s-postia molempiin liikkeisiin, pakko oli tiedustella missä mättää. Nyt on sit vielä lataamatta Holgaan yks filmi, jota en kyllä uskalla sinne tunkea, kun hirvittää, et nekin kuvat tulee otetuksi turhaan. Tää ko. filmi on Fujicolorin reala100 120 iso100 filmiä,mut kai sitä pitää kirkkaalla kokeilla. Piru, et voi olla hankalaa tämä Holgailu. Lentää kohta koko kapistus Rommakonselälle. -H
Vs: Holgalla kuvatut filmit tyhjiä?! Siis mv:tä c-41 prosessissa (kuten edellä jo mainitsin) ja tuo punaisessa paketissa ollut filkka joka tuli holgan mukana on todellakin mustavalkosta (Shanghaissa on ainakin samanlainen paketti). edit: Labran syyksi tuota on kohtuu vaikea laittaa kun siinä rullassa mikä mukana on ei ole mainintaa onko väriä vai mitä.
Vs: Holgalla kuvatut filmit tyhjiä?! Siis tällä hetkellä mulla on lataamatta liikkeen myymä em. fujicolorin filmi. En kuollaksenikaan muista, milainen filmi siinä aloituspakkauksessa mulla oli. Eli onko toi reala100 120 iso100 mv vai väri? Miten ootte muuten säilyttäneet täydet filmit ennen kehitteille viemistä? Onko mitään fiksumpia vinkkejä kuin tunkea ne mustaan sukkaan ja laatikkoon? -H
Vs: Holgalla kuvatut filmit tyhjiä?! Kun vein filmejä alunperin kehitteille, liikkeessä sanottiin, et joo, ne kyllä colorkolmiossa näkee, et mikä on värifilmiä ja mikä mv, eli ei papereihin merkitty erikseen mitään. Oulun liikkeen myyjä ei tiennyt kauheesti 120 filmeistä, enkä kyllä mäkään. -H
Vs: Holgalla kuvatut filmit tyhjiä?! Toi reala on värinegatiivifilmi. Eikä se nyt mitään ihan hirveitä auringonpaisteita tartte, että tarttuu kuvia tolla Holgalla. Tai ainakin sillä muovinpalalla, millä mä jokin aika sitten kuvailin niin ihan hyvin tuli pilviselläkin säällä ISO100 filkalla.. Mä olen säilytellyt noita rullafilmejä välillä auringonpaisteessa ja välillä työpöydän kulmalla, kunnes olen jaksanut kehittää/viedä kehitettäväksi. Jos se on hyvin rullalla, niin ei sen pitäis mitenkään siitä pilalle mennä. Pidemmän aikaa jos filmejä säilyttelee, niin olis hyvä heittää jääkaapiin/pakastimeen. Mut Holgan kanssa ei niin väliks, oikeesti EDIT: tietty jos varman päälle haluu pelata, niin välttää kirkkaassa valossa flimirullien pyörittelyä Ja toivottavasti seuraavistasi rullista löytyy jo jotain kuvia, niin ei kaunis muovinpala lennähdä sinne Rommakonselälle
Vs: Holgalla kuvatut filmit tyhjiä?! Jep. Pitänee huomenna soitella eteenpäin niiden kadonneiden filmien perään, jos vaikka ne jostain löytyis ja kuviakin sais. Holgassa just kiehtoo se ajatus, ettei koskaan tiedä, mitä kuvista tulee, mut per...,jos ei tule kuvia ollenkaan. Ootteko laittaneet mitään sinne rungon sisään, jotta filmi pysyy paremmin suorassa?Kun ilmeisesti ohjeissa sanotaan niin. Rungon oon teipannut takasaumasta, sivusta ja laskuriaukon päälle oon tehnyt läpän. Ei pitäs hirveesti valoa vuotaa ainakaan. Kiitos aivan tuhannesti, kun vastailette amatöörille -H
Vs: Holgalla kuvatut filmit tyhjiä?! Ittel ei oo ollu tarvetta teippailla, mut ei se varmaan haittaakaan. Ei ainakaan takakansi irtoo vahingossa. Kyl sitä vähän ajan päästä alkaa tottuun mitä sieltä tulee ;-). Kehittääkö K-C muuten oikeestaan edes mv-negoja? Eli onko ne vaan olettanu et värifilmiä varmaan tulee, jos heille filmiä lähetetään? Tossa vähän Holgajuttua Photon Detector: Articles: The facts about Holga apertures itekki oon vähän veistelly tota aukkoa isommaks, aika helppo homma jos huvittaa. En kyl tiä onkse pelkästään etu =). Mut saa valovoimaa vähän enempi.
Vs: Holgalla kuvatut filmit tyhjiä?! Ei kait sellaista filmiä olekan, minkä suojapaperiin ei ole merkitty, mitä se on.