Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Katseet kohtaavat

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Riksarst, 13 Huhtikuu 2009.

.

1. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Vs: Katseet kohtaavat

Miten sä saat maailman kliseimmistäkin söpöjututuista noin rupuplättyrujoja ?

Alan kohta uskomaan että kamera on -sittenkin- keino luoda persoonallista kuvaa, nk. "tekijänsä näköistä" (kliseitä paukkuu).
    Tähän asti olen otaksunut tän kaiken "valokuvaus taiteena" olevan vain pelleilyä. Olenkohan ollut väärässä ?

- E

2. Vs: Katseet kohtaavat

Itse rajaisin kuvan niin, että siinä näkyisi joutsenten lisäksi vain tuo ylempi kivi ja oikeanpuoleinen joutsen olisi siinä paljon puhutussa leikkauksessa.

Joku PH-guru voisi vielä neuvoa miten veden väriin saisi vähän mielenkiintoa ja ehkä tsirbuistakin hiukan valkoisempia (tämän takia itse kuvaan mieluimmin mv:ta, en jaksa säätää värejä).

3. Vs: Katseet kohtaavat

Tekisi mieli vetää eka pois, mutta annetaan olla...

Että muutkin saa haukkua

4. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Nyt tuli paha mieli :(

Itse olet sanonut että saa sanoa ja että teet sellaistakuvaa, mihin tietoisesti pyrit.

Jos tämä on totta, miksi loukkaantua ?

Veden platkuilevasti käyttäytyvää heijastelemista, tylsiä heijastelua voi hallita sopivalla säällä kivasti mm. polarisaatiosuotimella. Monet valjut merikuvat ja metsäkuvatkin olisivat sen avulla voineet luoda katsojalleen antoisamman visuaalisen elämyksen.

En haukkua halua, pyydän anteeksi.
    - Eero

5. Vs: Katseet kohtaavat

Ei tarvitse, en mä loukkaantunut.
    Julkaistu kuva oli vähän hätäinen versio... (oma moka)

Tässä mv versio...

6. Vs: Katseet kohtaavat

tarkennus kivissä.

7. Vs: Katseet kohtaavat

Sen pitäs olla oikean puoleisen päässä, tai siihen sen pisteen valitsin.

8. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

On olemassa nk. KÄSINTARKENNUSKIN.
    Heitä ne "pisteet" jorpakkoon.

- E

9. Vs: Katseet kohtaavat

Est hyvä, minä puusilmä en käsitarkennukselle saa kuin kirkkaassa päivän valossa tolpan alta 2 metrin päästä tarkaksi...(ehkä)
    Hyvää leikkoa kaipaisin...
    Tuohon automaattiin on vaan niin tottunut...

10. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Se on hyvä (Leiko). Viime päivinä olen kuvaillut vanhemmilla vempsuttimilla ja että on ihanaa: Hyvät tähtäimet ja putket joissa on heftiä.
    Olispas varaa hankkia daigeykalustoa, jossa messissä samat tuntumat ja sitä usein mainitsemaasi "munaa".

- Erska

11. Vs: Katseet kohtaavat

Mulla on filmirungossa leikkolasi, sen avulla harvemmin osun väärään tarkennukseen.

12. kansimies

kansimies Member

132
    2
    18

oiiiiijjjj, nyt on kyllä hieno <3

13. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Mäkin olen joskus nähnyt ihan tuon kaltaisia lintuja uimassa, mutta ne olivat valkoisia. Jotain sukulaislajia, kait.

14. Vs: Katseet kohtaavat

Olen joskus nähnyt mustiakin... taitavat olla risteytys...
    Jeps. en löytänyt koneelta ohjelmaa jossa on kynä jolla klikataan kuvassa kohtaan jonka tulisi olla valkoinen ja ohjelma suorittaa automaattisen korjauksen. Sellainen on ollut, mutta ei vaan löydy (uudelleen asennettu kone...)