Vs: Hiukset/karvat/yms irroittaminen taustasta. Missä asiassa JW on oikeassa? Mä en ihan tajunnut. EDIT: Nyt keksin sanoa saman asian hiukan yksinkertaisemmin. Kun kaksi terävää kuvaa yhdistetään toisiinsa on rajapinta oltava paljon tarkempi kun se että yhdistää terävän ja hiukan epäterävän. Tätä tarkoitin. Distagon 28 F11 on sitten varmaan jotain sellasta millä ei tota edes saa tehtyä.
Vs: Hiukset/karvat/yms irroittaminen taustasta. Sitä vaan meinasin että nämä on kuvattu fokus on samassa kohdassa molemmissa kuvissa eli voisi olla kyseessä todellinen syväterävyys myös yhen kuvan osalta. Tämän luulin olevan JW:n pointti. Itse en ole kuvannut oikeastaan mitään muuta muutamaan vuoteen kuin kauttaaltaan teräviä kuvia, se kai sitten on se mun juttu.
Vs: Hiukset/karvat/yms irroittaminen taustasta. Tämänkin olisin arvannut jos olisin kiinnittänyt siihen huomiota. Ylimääräiset pisteet siitä että taustan näkökulma ja aiheen katsantokulma vastaavat kohtuullisesti toisiaan myös tuo mimmin kuvan lievä "laajispullistuma"... Oho, ehdit jo tuoda itse asian esiin, no se ei poista sitä että on onnistunut tältä osinkin..
Vs: Hiukset/karvat/yms irroittaminen taustasta. Jos olist "mun oppilaani" olis seuraava tehtävä kuvata samantapainen juttu siten että aiheen ja taustan välissä nousee savua tai vesihöyryä, siinä olis jengillä pähkäilemistä...Miten varjot ja feidaukset menee.
Vs: Hiukset/karvat/yms irroittaminen taustasta. heh tääpäs osu. Otin samaan aikaan ton kuvan kanssa toisen missä mimmillä on kypärä, lasit, kädessä lumilauta. Siihen sitten shoppailin vesihöyryä hengityksestä. Tää homma jäi siihen, että kamat oli parvekkeella liian vähän aikaa eikä näytä tarpeeks jäisiltä, lähinnä vesitippoja. Otin tän kuvan työn alle, kun totesin ton lumilauta kuvan menevän uusiks Tässä samassa itseasiassa syy, että jouduin näin ensimmäisena kuvana tekemään tollasta karvaa. Ei ollu tarkotus.
Vs: Hiukset/karvat/yms irroittaminen taustasta. Aikoinani kun tartti tehdä jäistä fiilistä, menin lasilevyn kanssa ulos ja jäädytin sen. kannoin flassit ulos ja kuvasin siellä, sitten vaan siirrettiin tuo jäätynyt osa kuvaan. musta rätti alle ja sivuvalo, se oli siinä...
Vs: Hiukset/karvat/yms irroittaminen taustasta. No tämä kuva olisi kiva nähdä, vai heitikkö negat jo roskiin?
Vs: Hiukset/karvat/yms irroittaminen taustasta. Noi mainoshommat meni ensimmäisenä... Joitain painettuja esitteitä olen säästänyt. enemmänkin tuolta muotipuolelta, tulevat varmaan aikanaan esille.
Vs: Hiukset/karvat/yms irroittaminen taustasta. Voi olla vanhentunutta tietoa, mutta itse kun joskus entisessä elämässä käsittelin kuvia, niin tällaiset uuteen taustaan leikattavat kuvat tuli sinisellä taustalla. En muista tarkkaan johtuikohan siitä että kun värialueita valitaan eri määritteillä niin tommonen sininen ei esiinny useinkaan varjon värinä (paitsi talvella kaikki varjot). (Ihon varjo on vihreä) Valkoisen taustan ongelma lienee se, että jos taustaa jää - se näkyy. Kai se aina jonkin verran nysväämistä vaatii.