Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta On se kyllä hassua miten ihmisten mielipiteet menee eri asioissa, yhtäällä ollaan puolustamassa mitä lakkoa tahansa ja toisaalla jotain jonninjoutavaa lentokenttää. Kumpaankaan asiaan ei ole mitään sidettä, kunhan vaan ollaan mieltä?
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Porvoon motarin voisi purkaa samalla kun tässä uutta kylmää sotaa viritellään ja eristäydytään Itä-Euroopasta. Porvoolaislle riittää hyvin vanha Porvoontiekin ja sillekin voisi laittaa yksityisautoilukiellon, koska yksityisautoilu, jos jokin on suoraan turhuuden markkinoilta alueilla, joihin on järjestetty bussiliikennekin.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Uuden lentokentän voisi rakentaa vaikka Sipooseen johonkin pellolle moottoritien varteen. No eipä nuo henkilökohtaisesti haittaa vaikka jäisikin Malmille, mutta se on vaan järjetöntä kun ottaa huomioon tonttipulan.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Kun tsekkaat Googlemapsilla Helsingin kokonaisuutena, alat itsekin ihmetellä miksi se täytyy juuri sille tontille. Kyllä täällä tilaa on. Omasta puolestani pidän ilmailuharrastusta sen verran tärkeänä, että se pitäisi säilyttää ehdottomasti. Kaikki tieto ja taito, jotka viedään pois silmistä, kuten tehdastuotannot ja moottoriharrastukset, rapautuvat ja katoavat nopeasti työkalupakistamme.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Pitäisi vissiin kysyä veljeltä, miten paljon Malmin kentän lentomelu häiritsee. Hän asuu Malmin keskustassa, ehkä kilometrin päässä kentästä. Hiukan vain arvelen, että jo junarata aiheuttaa enemmän ääntä, Kehä 1:stä puhumattakaan. Jos Tukholmassa on tilaa pitää Bromman kenttää lähempänä keskustaa kuin mitä Malmi nyt, niin luulisi Helsingissäkin tilaa riittävän. Pidemmän ajan ratkaisuna olisi saattanut olla parempi idea lähteä kehittämään Malmista Helsingin havitteleman metropolialueen liikennekäyttöön tarkoitettua kaupunkikenttää. Topi
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Itse asun kentän pohjoispuolella ~kilometrin päässä kiitoradan päädystä. Lentomelua ei oikeastaan ole paitsi silloin harvoin, kun Helsinki Vantaan liikenne kulkee sääoloista johtuen meidän yli. Silloin kyllä jylisee.... Lentomeluhan lisääntyy kentän lakkautuksen myötä, koska sillon Helsinki Vantaa:n liikenne ei joudu kiertämään Malmin kentän ilmatilaa, vaan isojen koneiden ylilennot matalalla tulevat lisääntymään.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Tämähän olisikin taloudellisesti järjen riemuvoitto, purkaa käyttökuntoinen kenttä ja rakentaa toisaalle tyhjästä uusi Sama olisi vaikka purkaa Helsinki ja rakentaa se Sipooseen johonkin pellolle moottoritien varteen...
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Eiköhän tuo raha saataisi maan myynnistä, riistäisi viiteen lentokenttään. Onko täällä lentäjiä, vai vaan kaiken edistyksen vastustajia? Kohta kulttuuriperintölajina julistetaan minkki suojelukseen, suuri massa menee kiltisti Vantaalle kun haluaa lentää ja jokunen lentäjä harrastaja ei voisi ajaa muutamaa kymmentä kilometriä päästäkseen lentelemään. Jeesus mitä idiotismia, yritetään saada formulat keimolaan samalla.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Rauhoitu nyt hyvä mies ettei katkea suoni. Tuo olis muuten hyvä idea saada Keimolan rata taasen käyttöön ja tokihan sinne F1-autotkin voisi päästää
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Älä nyt innostu liioittelemaan. Helsingin kaupunki myi juuri äärijuutalaisena tunnetulle lahkolle Kruunuhaasta 1765 valmistuneen 500 neliön kulttuurihistoriallisesti arvokkaan arvorakennuksen eli entisen Meritullikamarin hintaan 110 000 euroa. Jos Skanska ostaa tonttimaata samoilla ehdoilla kuin em. seurakunta kulttuurihistoriallista arvorakennusta merinäköalalla 220 euroa per neliö, kun sen pitäisi olla lähempänä 22 000 euroa per neliö, niin voidaan olettaa, että samalla -99% tuottovaatimuksella Malmin lentokentän seudusta saataisiin vastikkeeksi se 10 hehtaaria suopohjaista kesantopeltoa metsätien varrelta Sipoon korvessa.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Ei se suo ole se tosiongelma vaan saastuneet maamassat, jotka puhdistetaan veronmaksajien varoilla ennen maakauppoja. Tässä lyödään myös pienyrittäjiä avokämmenellä kun työpaikka-alue suljetaan.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Tuo Formula 1-rata olisi muuten briljantti idea. Paljon parempi kuin esim. Guggenheim. Saataisiin valuuttaa sisään ja viikonajaksi vuodessa Helsinki muuttuisi maailman moottoriharrastajien huomion keskipisteeksi. Suomalainen autonvalmistusosaaminen saisi valtavan boostin, kun lapsukaiset haluaisivat oppia aerodynamiikkaa ja alustan rakentamista. Maksettiinhan me siinä Kataisen ensimmäisessä Kreikka-tukipaketissakin uuden Formula-mittaisen radan rakentamista Kreikkaan vai oliko se Kreikka 2-paketissa? No, joka tapauksessa se tukipaketti, jolla Kreikka osti ne 4 sotalaivaa ranskalaisilta.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Itseasiassa asia ei ihan mene noin. Olen asunut kentän vieressä neljä vuotta ja kyllä siellä pörrää koneita ihan koko ajan, jopa päivällä kun harrastelentäjät ovat pääsääntöisesti töissä. Kentän luonne on nimenomaan harrastaminen ei niinkään ammatillinen toiminta, vaikka sitäkin siellä on/oli. Malmi on suomen toiseksi vilkkain lentoasema laskujen ja nousujen määrissä mitattuna, eli lennonjohtajalle töitä on paljon. Yöllä loppuu toiminta, tai oikeastaan aukioloaika, lentää sinne voi milloin vaan. Tyhjän panttina oleminen johtunee varoetäisyyksistä jotka ilmailu kentällä tomivilla pikkukoneillakin edellyttää, tarvitaan kohtalaisen laaja maa-alue, että toiminta olisi määräysten mukainen.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Muuten en suostu ottamaan asiaan tikullakaan kantaa, mutta eiköhän 25 000 asuntoa työllistä aika monta suurempaa ja pienempää yrittäjää ja työntekijää. Muutenkin työllistäminen tai yrittämisen tukeminen tapahtuu varmasti tehokkaammin aika monella muulla tavalla kuin 138 hehtaarin vanhaa lentokentttää ylläpitämällä.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Ei kyse ole lentokentästä vaan kentän vieressä olevasta työpaikka-alueesta (Tattarisuosta), joka kaivetaan myös jätemaan käsittelytunkiolle ennen vuokrakasarmien rakentamista (vertaa Myllypuron kaatopaikasta saadut kokemukset asunnoista saasteisen maan päällä).
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Juuri tästä syystä on kenttää kaavailtu myös pelloille Helsingfin ja porvoon välille Haikon tuntumaan! Ei pääkaupungissa pidä keskustassa olla lentoasemaa kun vieressä on pikkukaupunkeja joihin ihan hyvin sopii aktiivinen kenttä!
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Neljä vuotta on pieni aika. Olen itse elänyt Malmin vaikutusalueella pari vuosikymmentä ja tunnen kentän koneet äänen perusteella jo kaukaa ennen kuin näen koneen 'lentokuvion' niinkuin lintuharrastajat tapaavat sanoa. Tiedän aivan tasan tarkkaan, että Malmilta nousee ja laskee päivittäin viidestä kymmeneen erilaista koulutuskonetta, jotka jokainen tekevät kierroksen kentän ympäri ja nousevat ja laskevat yhä uudestaan koska lennonopetus tällaista vaatii. Se mikä sylettää pahasti on, että näitä imaginäärisiä suuria nousu- ja laskumääriä sitten propagoidaan ties missä ja kehutaan valheellisesti kuinka Malmi on Suomen - jos ei ihan ykkös - niin ainakin kakkoskenttä! Hohhoijaa... Tämä myös selittää Aranevan viittaaman "laskumäärätilastoon" joka on silkkaa propagandaa. Aivan kylmä tosiasia on, että Malmille ei ole viimeisen viiden vuosikymmenen aikana laskeutunut tai sieltä noussut *yhtäkään* turistia tai yhtään muutakaan maksavaa asiakasta. Joka ikinen harrastekoneen lasku ja nousu Malmille on ollut, ja on edelleen, valtion ja Helsingin kaupungin rankasti subventoimaa (ts. maksamaa). Ei ole sattumaa, että valtion lentokenttiä hallinnoiva Finavia halusi luopua Malmista lähes hinnalla millä hyvänsä. Malmin saamien subventioiden kokonaismäärästä saa ehkä jonkinlaisen käsityksen kun pohtii sitä, että Helsinki ei ole 70 vuoteen saanut yhtä palanutta puupenniä vuokraa Malmin kentän noin kymmenen hehtaarin maa-alueista keskellä kaupunkia. Kentän kiinteistöjen ja kenttäalueiden hoitokulut yms. yms. on vuodesta toiseen maksatettu Finavialla (ts. valtiolla, eli meillä jokaisella). Ei ole liioiteltua sanoa, että muutama lentokoulutusyrittäjä on saanut valtiolta ja kaupungilta satoja miljoonia Euroja subventioina vuosien mittaan. Malmin alueen rakennusoikeuksien hinta on vähintään 500 miljoonaa, luultavasti jopa reippaasti tätä enemmän. Helsinki siis vaurastuu. Helsinki saa lisäksi 20-30 000 uutta asukasta, joka tarkoittaa uusia työpaikkoja, paljon lisää verotuloja ja ennen kaikkea nykyinen suljettu ja aidattu Malmin kenttä avataan kaikille kaupunkilaisille. On kyllä vaikea käsittää miksi vielä on joku, joka haluaa pitää Malmin suljettuna ja muutaman lentoharrastajan yhteisistä varoista maksettuna kalliina yksityisalueena.