Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Olen myös Niffen kanssa samaa mieltä , stadissa raha ratkaisee(ihan niin kuin ei muualla ratkaisisi , Tuomarinkylän ja Vuosaaren(ja viik) pellot käyttöön. Pakkolunastus on Helsingille arkipäivää. Oikeastaan olen kaikkien kanssa samaa mieltä koska ei voi vähempää kiinnostaa.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Malmi on huono alue rakentaa, vanhaa suonpohjaa. Mitenhän aikovat sieltä liikenteen järjestää, kun ihmiset lähtevät kaikki samaan aikaan aamulla töihin? Jos Kehälle tai Lahdenväyllle pääsisi jotenkin kätevästi, niin ne ovat jo nykyisillä liikennemäärillä ihan tukossa.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Onko päätetty tuleeko vuokra vai omistusasunto aluetta ? Todennäköisesti omistusasunto. Toisaalta voisi perustaa ählämi/ somali getton, heillä ei ole kiire töihin joten se Lahdenväylän tukkiminen vähenisi huomattavasti.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta 25 000 ihmistä lentokentän maa-alueelle? Jos aluetta ei laajennetta on seurauksena lähes kiinni toisissaan olevia 8-10 -kerroksisia tornitaloja. Siinä sitä asumisen laatua ylihinnoiteltuna. Käsittääkseni tavoitteena olisi kehittää järkevänhintaista asumista. Tuosta sitä ei näillä näkymin tule.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Lentokentälle ja sen lähialueille tulee oikein puutarhakaupunkimainen, moderni ja vihreä asuntoalue, josta on hyvät kulkuyhteydet. Hgin uudessa yleiskaavaesityksessä (www.yleiskaava.fi) on käyty tarkkaan läpi mitä millekin alueelle tullaan rakentamaan. Se on erinomaista iltalukemista - ja kaavan yksityiskohtiin voi toki vaikuttaa aktiivisella toiminnalla. Parasta yleiskaavakeskustelua käydään soininvaara.fi sivustolla Malmin kentän yleiskaavan osalta ehkä paras yleiskuva löytyy http://www.hel.fi/hel2/ksv/julkaisut/yos_2014-21.pdf ja siellä sivut 47-56.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Noita samoja paikkoja on käytetty monta kertaa esimerkkeinä myös täällä Espoon puolella. Samanlaisia kaikkea-hyvää-keikille -kirjoituksia, mutta toteutus on mättänyt joka ainoa kerta. Joko se on johtunut rahan puutteesta tai sitten ajat ovat muuttuneet siten, ettei suunnitelmien ihanteet oleetkaan niin tärkeitä, vaan tehokkuus, business-henkisyys ja modernin, nuorekkaan kaupungin yleisilme (mikä se sitten onkaan). Tuota problematiikkaa on täällä väänneetty viimeiset 30 vuotta. En ole mitenkään varma, täytyykö samat virheet toistaa kerta kerran jälkeen. Alue on liian houkutteleva raskaalle asuntorakentamiselle, joten on selkeä mahdollisuus olemassa, että tehorakentaminen saa sijansa. Kaava voidaan myös pilkkoa jos valituksia ym. tulee liikaa ja silloin on olemassa se reaalinen vaihtoehto että sekaan saaddaan sijoitettua enemmän raskasta rakentamista ja alueet eivät ole yhtenäisiä, vaan joskus hyvinkin merkillisen muotoisia lisäkkeineen päivineen.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Helsinkihän on haja-asutusaluetta eurooppalaisiin isoihin kaupunkeihin verrattuna. Aika tavallinen asukastiheys on sellainen 20 000 per km^2, Helsingissä taitaa olla vajaat 3000. Sinänsä koomista, että kaupungissa, jonka keskellä järjestettiin kyntämisen SM-kilpailut tänä vuonna, saadaan aikaan tonttipulaa....
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Oikeastaan, ainoa josta on edes jonkinlainen pula, on ranta-alueet. Nyt kun on saatu pää auki, pitää tarkastella myös rannoilta vapautuvat rakennusmaaneliöt, kun veneseurat siirretään Hausjärvelle.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Tuleeko sinne Malmille sitten suunnitelman mukaan toimistoja ja liiketilaa kanssa http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... ee/4556104"]http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tyhjana-313-000-neliometria-liiketilaa-ja-lisaa-tyhjenee/4556104...?
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Vilkaisin tota yleiskaavaa pintapuolisesti, vähän utopistiselta vaikutti. Liikenne järjestettäisiin kävellen/pyöräillen alueen sisällä ja sitten alueelta pois pikaraitiotiellä ja jokeribussilla. Autoille tulee ehkä yksi uusi liittymä Lahdenväylälle. Maaperän takia ei myöskään voida rakentaa nykyiseen tapaan parkkitiloja talojen kellarikerrokseen, joten alueelle tulisi erillisiä parkkitaloja, joista voi ostaa osakkeen. Kyllä mulla on vähän sellainen kuva, että ihmiset, joilla on varaa ostaa uusi asunto Helsingistä (kaksio ~350000e) haluavat sen Audinsa siihen oven eteen. No toivottavasti olen väärässä ja homma tulee menestymään, mutta kalliilta poliittiselta kähmäilyltä vaikuttaa. Onneksi saatiin vielä Sinnemäki vankalla kokemuksella projektin puikkoihin.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Itse olisin suonut Malmin kentän säilyvän ja sen toimintaa kehitettävän. Mutta kuka sitä olisi kehittänyt? Harmi, että tekijöitä ja tarvitsijoita ei ole ilmaantunut Malmin tulevaisuudesta käydyn keskustelun aikana. Toisaalta, jos olisin helsinkiläinen veronmaksaja, ihmettelisin kyllä miksi kaupunki sallii kaupungin omistaman huomattavan ison maa-alueen olevan kenenkään käytössä ilman mitään korvauksia. Vuokratonteilla asuvat ja kaikki muut maksavat kyllä maavuokraa... Helsingin kaupunki on subventoinut ilmailuharrastusta oikeastaan käsittämättömällä tavalla verrattuna kaiken muun harrastustoiminnan tilapulaan ja kalleuteen pääkaupunkiseudulla. Helsinki on ajanut Helsingin ja Vantaan yhdistymistä. Sillä olisi voitu ratkaista kaavoitusongelmia. Sitä ratkaisua ei nyt ole olemassa Helsingille. Pääkaupunkiseudun jakaminen nykyisellä tavalla kunnallisilla rajoilla on mielestäni typerää. Sille Helsinki ei yksin voi mitään. Espootahan asia ei kiinosta ollenkaan. Jos olisin helsinkiläinen päättäjä ajamassa kaupungin etua, ottaisin ilman muutta Malmin kentän asuntorakentamisen piiriin ellei näköpiirissä olisi alueelta selkeää tuloa kaupungille lentoliikenteen kautta. Sitä ei nyt taida olla muuta kuin kuvitelmissa. Kaupungin ja kaupunkilaisen veronmaksajan näkökulmasta asian pitäisi olla aika selkeä. Harrasteilmailu joutuu siirtymään jonnekin ja harrastuksen kustantamiseen entistä selvemmin omalla kukkarolla. Näivettyyhän se siinä, mutta voiko kukaan odottaa muiden maksavan omaa hararatustoimintaa loputtomiin?
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Mitä ilmeisimmin voi. Muitten asia on sitten panna piste päättömyyksille. Nummelaan pääsee nyt moottoritien kautta noin 20 minuutissa, jollei ole ruuhka-aika. Ei kohtuutonta.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Talin golfkentän nimellisen hintaista vuokrasopparia jatkettiin äskettäin vuoteen 2034 asti, eli ainakin golfinpelaajat saavat vielä harrastaa "muiden rahoilla."
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Siinä on veronmaksajalle paikka laittaa asioita kuntoon, jos näin on. Kaikki tulot samalle viivalle! Ainakin kenttä/jäsenyys/pelioikeus pitäisi avata kaikille helsinkiläisille. Jäsenyys ja peruskurssi riittäisi vaatimukseksi. Golfissa se on helppoa, mailatkin voi vuokrata. Lentämisessä kynnys on kuitenkin aivan toista luokkaa.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Mitä pahaa Nummelalaiset ovat tehneet että tämä toiminta heitetään heidän riesakseen? Miksi Sipoolaisten pitää kestää ampumaradan tuoma haitta? Ovatko he jotenkin vahvempia ihmisinä kuin helsinkiläiset?
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Heillä on vaan jonninjoutavaa pöpelikköä niin paljon.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Nummelan ja Hyvinkään kentät ovat keskellä taajamia. Miksi niille paikkakunnille ei rakenneta lisää asuntoja, jos maa-alasta on tosiasiallinen pula? Ei tarvitsisi purkaa mitään jo olevaa ja rakennustyöt voisi aloittaa vaikka huomenna. Vihdille ja Hyvinkäälle luulisi veronmaksajat kelpaavan siinä missä Helsingillekin. Malmilta Espooseen on hankalampi työmatka kuin Nummelasta samoille seuduille. Joukkoliikenneyhteydet Hyvinkäältä Helsingin keskustaan ovat ihan yhtä toimivia kuin Malmilta keskustaan.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Ei Helsingissä ole minkään valtakunnan tontipulaa, se tekemällä tehty, Helsingin kaupunki on Suomen suurin maanviljelijä ja EU maatalous tukien nostaja, joten on tietenkin parempaa pitää pellot peltoina ja tappaa lentokenttä. Miksei ole investoitu? olisko 20-25v Helsingin kaupunki on estänyt minkään rakentamisen tuolla. Kuka hullu sinne lähtee yrittämään kun stadi on pitänyt löyhässä hirressä porukan. Niin ja toisaalta stadilla on jo valmiiksi kaavoitettuja alueita seuraavaksi 25 vuodeksi asuntotuotantoon ilman Malmin lentokenttääkin. Lisäksi vieressä oleva uudessa asuntoalueessa on sielläkin myymättömiä asuntoja. Ja aivan 100 varma on ettei tuonne mitään kohtuuhintaisia asuntoja tule, ei ole tullut hetken aikaan, niin miksi grynderit alkaisivat nyt tuonne rakentamaan?
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Siitä yksinkertaisesta syystä, että rakennustoiminnan tarkoitus ei ole tuottaa ihmisille asuntoja, vaan rakennuttajille voittoja. Tonttikeinottelu on yksi jälkimmäisen välineistä.