Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Seuraava käden vääntö käydään Helsingin edustan saarten käytöstä. Niistä voisi saada aika hyvän hinnan vapailta markkinoilta. Sandikseen saa useita upeita omakoti- ja rivitaloalueita niin Malmille voidaan rakentaa Jakomäen jatke. Uusimmat tutkimuksethan tukevat ajatusta että omistus ja vuokrataloja ei kannata sekoittaa samoille alueille.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Mitähän tässä maassa ja ylipäätään maailmassa tapahtuu, mihin vassarit ei olis syypäitä?
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Niistäkin 5-6 kerrallaan.... oikein kauniina heinäkuun sunnuntaina saattaa seitsemäskin kone nousta ilmaan. Joskus kentän reunoilla asuneena ketutti varsin paljon juuri kauniina pyhäpäivänä, kun talojen päällä joku punainen paroni treenasi taitolentoa, silmukoita, sakkauksia jne. tuntitolkulla. Helvetillinen pärräys koko kauniin iltapäivän (taitolentokoneitten moottorit ovat tehokkaampia ja äänekkäämpiä kuin niissä Cessnanropposissa). Yhdellä on kivaa ja 20 000 kärsii melusta. On se niin oikein...
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Joo, minuakin häiritsee vitostieltä kuuluva jatkuva rengasmelu. Saisi tuon tien nopeuden pudottaa kuuteen kymppiin niin melu vaimenisi. Rengasmelu on varmaan yksi suurimpia häiriön aiheuttajia läpi maan. Raskaat kuljetukset pitäisi siirtää juniin eikä kumipyörille. Jäisi myös pakokaasupäästötkin tekemättä kun ydinvoimalat puskisivat junia.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Tiellä saattaa aina joukossa olla joku, joka on oikein menossa jonnekin.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Naura vaan, mutta en muuten ole romanttinen enkä muukaan vasemmistolainen. Malmin historiasta voi olla kiinnostunut jo pelkästään siksikin, että arvostaa isänmaan historiaa. Sitä kannattaisi lukea enemmänkin... Tästä voi vaikka aloittaa. Kirjastosta saa, jos ei muualta löydy. http://www.minervakustannus.fi/kirjat/kirja.php?kirja=372
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Melu on vain tekosyy,kyllä sitä taustamelua on aina kaupungissa ja siihen turtuu eikä edes kiinnitä huomiota moiseen. Hki-Vantaa aiheuttaa varmasti enemmän melua kuin malmin kenttä konsanaan. Pähkinärinteessä asuneena josta koneet huristivat ylitse en kokenut sitä lainkaan häiritsevänä nyt kun asun ns.maalla ja käyn stadissa niin koen sen hyvinkin häiritsevänä...tuntuu kuitenkin että ihmiset haluavat asua kaupungissa mutta eivät kestä mitään ääniä... Kaikkia paikkoja ei pidä raiskata asunnoilla.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Muutamia faktoja Malmin kentästä: Kentällä oli v. 2013 yhteensä 36.394 laskeutumista. Se on ylivoimaisesti maan toiseksi vilkkain lentokenttä Helsinki-Vantaan jälkeen. Seuraava on Tampere-Pirkkala 16.553 laskeutumisella. Kirjoitukset muutaman harrasteilmailijan eliittikentästä ovat naurettavia. Noiden liikennemäärien lisäksi on huomattav vilkas laskuvarjohyppyharrastus. Malmin kentälle ei ole korvaajaa. Mikään olemassa oleva kenttä 100 km säteellä ei voisi vastaanottaa Malmin liikennemäärää. Malmin kentän lopettaminen tekisi Helsingistä huonoimmin liikelentokoneella tavoitettavan pääkaupungin Euroopassa. Tukholmassa on avattu uudelleen Bromman lentokenttä. Se on vain yksi esimerkki kaupunkikenttien tarpeen korostumisesta maailmanlaajuisesti. Sekä harraste- että liikelentämisen piirissä uudet koneet ja moottorit ovat jatkuvasti entistä hiljaisempia. Äänekkäimmät toimijat tällä hetkellä Malmilla ovat Rajavartioston helikopterit. Malmin kentällä toimivien yritysten liikevaihto on 33 M€ vuodessa. Malmin kentän vuokra-aika päättyy vuonna 2036. Siihen saakka siellä lennetään, koska korvaavaa kenttää ei ole näköpiirissä Finavialle. Se merkitsee, että liikennemäärien jatkuvasti kasvaessa Helsinki-Vantaalta tullaan siirtämään entistä enemmän melurajat alittavaa liikelentotoimintaa Malmille.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Joo, tätä "Malmi on tärkeä kenttä ja ilman sitä ei voi mikään toimia" sumutusta on totuttu kuuntelemaan jo parikymmentä vuotta. Kaikki epätotuudet on jo monikertaisesti tyrmätty mutta näköjään aina löytyy joku, joka yrittää vielä kerran. 1) Malmin kentällä toimivien yritysten liikevaihto on 33 M€ vuodessa: - Tämä on paksua jöötiä. Joku kirkasotsainen älypää keksi laskea Malmin kentän "liikevaihtoon" kentältä vuosittain valmistuvien lentäjien maksamat verot ja muut kentän (Malmin puolustajien arvioimat) "sivuvaikutukset". Ehei, näin heppoisilla laskelmilla ei yhteisiä asioita todellakaan hoideta. 2) Kentällä oli v. 2013 yhteensä 36.394 laskeutumista. Jokainen kentän lähellä asuva kyllä voi ihan omin silmin nähdä mitä nämä laskeutumiset ovat. Siinä pörrää joku yksinäinen Cessna ympyrää ja nousee ja laskeutuu kerta toisensa jälkeen. Lento-opetuksesta tottakai kertyy paljon laskeutumismääriä mutta sen käyttäminen Malmin aktiivisuuden mittarina on paksua tuubaa. Ei myöskään ole mitään oikeaa syytä miksi lento-opetusta ei voitaisi jatkaa Nummelassa tai Hyvinkäällä. Sama koskee hyppääjiä, jotka ovat se kaikkein pahin melusaasteen lähde. 3) Koko tämä keskustelu on sikäli akateemista, että Malmi on jo päätetty lakkauttaa 2016. Sen paikalle nousee asuntoja nykyarvion mukaan jopa 30.000 helsinkiläiselle. Onneksi järki on voittamassa vihdoinkin.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Turun tauti ei ole parantunut. Suomessa on purettu rakennettuja ympäristöjä ennenkin tehokkuuden nimissä. Mitä on saatu? Sivistyneitä versioita slummeista. Miksi suomen kansantaloutta rasitetaan jatkuvasti jo olemassa olevan infrastruktuurin purkamisella ja uudelleen rakentamisella. Niin kauan kun alue on nykykäytössä, se voidaan tarvittaessa ottaa rakennusmaaksi. Sitä tarvetta ei ole nyt. Maa ei ole loppu. Samalla kun kenttäalue rakennetaan, tulee paine hävittää myös Tattarisuon työpaikka-alue. Rakentamisen voi aloittaa vaikka viidenkymmenen vuoden päästä, jos tarve on todellinen. Nyt tarve on poliittinen.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Liikevaihto ja sen laskentatapa määritetään kirjanpitolaissa. Luvut ovat tarkistettavissa kaupparekisteristä. Siinä sitä on yksinäisellä Cessnalla puuhaa, kun pörrää tunnista ja päivästä toiseen nuo 36+ tuhatta kierrosta vuodessa. Kyllä tosiaankin, nämä "cessnat" pörräävät siellä koko ajan. Paitsi, että Patria ei käytä Cessnoja, eikä Raja, eikä moni muukaan. Cessnahan sinänsä ei merkitse vain pientä koulukonetta vaan kentällä käy isompia Cessnan Caravaneja ja liikesuihkuja monesta maasta. Miksi muuten tuota jatkuvaa aktiivisuutta ei voi käyttää aktiivisuuden mittarina? Sitähän se juuri on, lentokentän tarkoitukseen kuuluvia tapahtumia. HS:n uutinen vuodesta 2016 on ankka. Hyvä, jos Helsinki saa kaavan valmiiksi 2016. Valittajista ei liene puutetta, ja kaikki valitukset joudutaan käsittelemään oikeudessa. Osa suomalaista demokratiaa, vaikka sen järkevyyden voikin tässä kohtaa kyseenalaistaa. Valitusoikeuden laajuuden suhteen. Hallituksen periaatepäätöksen mukaan valtio pyrkii siirtämään oman toimintansa pois vuoteen 2020 mennessä. Mainittu Tattarisuo työpaikkoineen, mikroautoratoineen ja ym. Ajoalueineen häipyy siinä samassa, jos lentokenttäkin menee. Veikkaanpa, että moni nykyinen Malmin kentän liepeillä asuva tulee kaipaamaan lentokentän viheralueita, jos/kun tilalle tulee 30.000 asuntoa autoliikenteineen ja kaupparuuhkineen.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Taasko se ilkkis täällä postailee noita samoja rasistijuttujaan. Jos tehdään vaikka niin, että seuraavalla kerralla kun näkyy vastaava postaus, niin se on sit ikibanni ja morjens? Ja jos joku ihmettelee, niin poistin tästä edeltä yhden viestin.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Harmi, olis ollut kiva lukea mitä se "ilkkis" on postaillut. Mä olen jo niin "saastunut", että tuskin nuo tekstit olisi minua paljoa pahentaneet. Edit: Itse asiassa kun hitaana eläkeläisenä tajusin, että kyse oli ilkkis nimimerkin tekstistä, niin antaa olla, ei kiinnostakkaan ;D
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Kentän toimintaa on vaikeuttanut ja sen vastustusta on lisännyt nimenomaan tuo melu. Onneksi ammattiliikenne ja varsinkin suihkukoneet ovat jossain ihan muualla. Kyseessä on pienen joukon harrastus. Tietty asiaan liittyy kulujen minimointi kuten muissakin harrastuksissa. Tämä näkyy ehkä räikeiten juuri tuossa harrastelentäjien koulutuksessa. Osana koulutusta pitää tehdä x kpl laskuja ja nousuja. Hyvin usein oppilaat eivät piittaa kentän nousu- ja laskupoluista vaan hakevat mahdollisimman tehokasta ajankäyttöä maksimoiden nousut ja laskut siinä ajassa kun lentävät. Meluhaitta on siedettävä jos koneet lentävät sovittuja polkuja pitkin sovitulla korkeudella. Varmasti miss-pelt tietää mitä tämä on käytännössä. Ihmisten kannalta on harmillista kun vauva yrittää ottaa pihassa päikkäreitä rattaissa ja kone lentää yht´äkkiä kivenheiton korkeudella yli. Vielä tarkennukseksi, että kenenkään piha ei ole sellaisella alueella jossa koneet saisivat lentää normitilanteessa saati sitten näissä korkeuksissa. Kun melu lähti yöllä helikopterista, niin se ei haitannut. Uskottelin itselleni, että kopteri lähtee pelastamaan ihmistä joten minun iltauni ei paina sen rinnalla yhtään mitään. Kopterissa oli aina puikoissa ammattilainen joka tiesi mihin suuntaan ja millä korkeudella tulee kaupungin yllä lentää. Yksi iso mutta liittyy kentän rahoitukseen. Usein harrastajat maksavat kulunsa. Miksi yhteiskunnan pitää maksaa lentäjien viulut kun juniorikkiekkoilijat, uimahallissa käyvät eläkeläiset ja vaikkapa poniratsastajat maksavat harrastuksestaan ja harrastuspaikoistaan. Pitää kai ilmailuharrastajienkin ymmärtää, että kaupunki kehittyy. Ei voi olla niin, että pieni harrastelijaporukka jarruttaa kaupungin kehitystä. Itse olen harrastanut haulikkoammuntaa Helsingissä. Meille oli ihan selvää, että kaupunki kehittyy siinä ympärillä ja pakkasimme kamat ja lähdimme Sipooseen mukisematta. Edellä on kommentteja alueen työpaikoista. Tulee vertauksena väkisinkin mieleen kun ns. köyhien stokka häädettiin ja purettiin stadista (Tilkan takaa) pois. Menihän siinäkin kulttuuria ja työpaikkoja mutta kaupunki kehittyy... Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että tattarisuon yritysalue on sitä mistä 2000-luvun kaupunki hakee voimansa? Kukaan tuskin väittää, että Malmin kentän kahvio + jokunen huoltofirma kentällä on merkittävä työllistäjä Helsingissä. Mielestäni merkittävä historiallinen ja tai kultturiarvo löytyy siitä pyöreästä lentokenttärakennuksesta. Sen purkamista ei tarvitse pelätä. Harrastajat ovat itse ryssineet asiansa juuri tällä turhalla ja sopimusten vastaisella melun tuottamisella. Miksi nyt etsitään syypäätä omiin mokiin poliitikoista tai noista mokista kärsineistä ihmisistä?
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Malmin kentän alue on kooltaan noin 150 hehtaaria, joista Finavia omistaa parikymmentä hehtaaria + kiinteistöt. Helsinki omistaa loput maa-alueista. Finavialle aiheutuu Malmin kiinteistöistä + kentästä joka vuosi kasvavat miljoonatappiot ylläpidosta. Finavia onkin jo pitkään ollut Malmin lakkauttamisen kannalla ja haluaa myydä omistamansa maat ja kiinteistöt Helsingille tonttimaaksi. Malmia erittäin paljon tarpeellisempia kenttiä ollaan parhaillaan lakkauttamassa ympäri Suomea Finavian rahapulan vuoksi. Helsingin kaupunki ei saa eikä ole koskaan saanut Finavialta killinkiäkään vuokraa kentän maa-alueista. Siis lähes keskellä Helsinkiä sijaitsevasta yli sadan hehtaarin alueesta! Aikamoinen vuokrasubventio muutamalle Cessna-harrastajalle, jotka vielä kehtaavat narista että eivät viitsi ajaa hienoilla autoillaan sileää moottoritietä Nummelaan tai Hyvinkäälle "kun ne on niin hirveän kaukana". Naurattaisi ellei olisi kyse niin suurista rahoista kaupunkilaisten kannalta.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Ettei vain olisi Finavian johdon bonarit kiinni näistä maakaupoista?
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Finavian maakauppa sinetöitiin eilen. Käytännössä nyt on siis täysin varmaa, että Malmin kenttäalue menee asunnoiksi. Hieno juttu kertakaikkiaan. Helsinkiin tulee lähivuosikymmenien aikana neljännesmiljoona uutta asukasta nykyisten lisäksi ja jokainen käytettävissä oleva uusi asuinalue on tarpeen. Yksittäisenä uutena alueena Malmi on niistä tärkein. En jaksa tuntea pätkääkään myötätuntoa lentoharrastajia kohtaan, jotka ovat vuosikausia sabotoineet ja sumuttaneet sinänsä täysin selvää ja loogista ratkaisua. Joutukoon koneineen minun puolestani vaikka Näkkäläjärvelle. Malmin rakennukset on jo kauan sitten suojeltu ja tullaan säilyttämään muistona sinänsä vähämerkityksellisestä lentokentästä. Case closed. Hitlerkin voi pyyhkiä räät naamaltaan ja suunnata kohti uusia seikkailuja.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Vaikka en asu tsadissa niin olen samaa mieltä, muutama harrastaja ajakoon hienoilla autoillaan hiukan sivummalle.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Pitäähän sitä saada uusia tyhjiä kämppiä stadiin. Täällä kantakaupungissa on jokusenkymmentä tuhatta kämppää tyhjillään, kun eivät maksukyky ja omistavan ikäluokan intressit kohtaa. Harmi sinänsä, että kaikista pelloista ja aukeista valittiin Malmi. Samalla lähti paljon historiaa sekä tulevaisuuden osaamista ja mahdollisuuksia Suomesta.