Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Eläköön kauan , mutta stadiin ei koskaan laskeudu isoja koneita no ehkä Vantaa pakkolunastetaan.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Eipä niin, mutta eipä Malmin koneita lasketa Vantaallekaan. Maamme historiaan kuuluu paikkoja ja kokonaisuuksia, joilla on oikeus edelleenkin toimia - niin historiallisesta näkökulmasta kuin nykypäivänkin tarpeita tyydyttämään. Sitä paitsi, Malmi on tosiaankin heikko paikka aluerakentamiselle maapohjansa vuoksi.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Joskus epähuomiossa saattaa laskeutua, kuten se melko uusi Turkish Airlinen 737, joka tupsahti Malmille. Ilmeisesti pilotin keskittymiskykyä oli horjutettu
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Moottoriurheiluhan on jo aika hyvin estetty Etelä-Suomessa haja-asutusalueen mökkeilyn vuoksi.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Mökeistä puheenollen, aika paljon Virtasalmella on "stadilaisten" mäkkejä. Pikkulapset haetaan yleiseltä uimarannalta isolla venellä ihan manuaalisesti rannalta
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Muutama asiavirhe korjattakoon. Kone ei laskeutunut, mutta se lähestyi laskeutumista varten. Lennonjohtaja sai ohjaajan keskeyttämään. Kone ei ollut kaksimoottorinen b737 vaan kolmimoottorinen b727. Yhtiö ei ollut Turkish, vaan tilauslentoyhtiö TUR.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Malmin kentän nk. vaikutusalueella asuvana on tullut tutkittua kentän historiaa. Mitään erityistä historiallista tai muutakaan erityisarvoa Malmin kentällä ei ole eikä ole koskaan ollutkaan. Malmin kentän ainoa erikoisuus on se, että se sijaitsee hankalasti keskellä tiheää asutusta. Kentän sijainti oli jo alunalkaen virheratkaisu. Kuuluisa lentäjä Charles Lindbergh kävi vesitasollaan v. -33 Suomessa ja silloinen Aeron toimitusjohtaja pyysi häntä ilmasta käsin katselemaan sopivaa paikkaa lentokentälle. Lindbergh päätyi suosittelemaan Tuomarinkylän laajaa peltoaluetta. Kentän rakentajat päätyivät kuitenkin hankkimaan kentän paikaksi halvan mutta sumuisen ja huonosti lentokentäksi sopivan suoalueen Tattarisuolta. Helsingissä on kova pula asunnoista ja Tattarisuon alue sopii nykyisen rakennustekniikan ansiosta oikein hyvin asuinalueeksi. Alueelle mahtuisi asumaan tuhansia helsinkiläisiä. Kentän itä- ja länsireunat ovatkin jo aika tiheästi rakennettuja aivan kentän reunaan asti. Harrastelentokenttänä suuri kenttäalue on pitkälti tyhjän panttina. On siellä muutama lentoalan pienyritys ja kentän laidalla seisoo jokunen vanha Cessnan rähjäkin mutta jos kentällä päiväseltään käy ei siellä liiku kuin jäniksiä. Lentokenttärakennusten säilyttäminen muistona kentästä on luonnollisesti selvä juttu. Malmin kentän toiminnan säilyttäminen taas ei ole rationaalista eikä millään tavalla aja Helsingin asukkaiden etuja.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Ok, no taas meni sinne päin. Kertooko legenda virheen syytä?
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Olisihan Helsingissä muutenkin tilaa rakentaa, vasemmisto on vaan ottanut "varakkaat" ilmailuharrastajat silmätikukseen. Miten esimerkiksi se demareitten mökkialue, joka olisi meren rannallakin?
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Juu kertoo. Kone väisti lintuparvea alakautta. Ja se lintu oli blondi...
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Jonnekin bittiavaruuteen meni varmaan se edellinen viestini, mutta logiikan ihmetykseni oli se, että kaksimoottorisen koodi on 737 ja kolmimoottorisen 727
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta ...ja nelimoottorinen oli 707, kaksimoottorisia ovat 757, 767, 777 ja 787. Jumbo, nelimoottorinen, on ilmeisesti ainoa oikein nimetty 747?
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Juu, eipä siinä mitään, kunhan lennonjohto tietää millainen kone on tulossa/lähdössä;D
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Malmin kenttäalueen rakentamisjutussa minua ihmetyttää mikä kiire tällä sukupolvella on rakentaa kaikki vapaat läntit. Kun ne on rakennettu, tulevilla sukupolvilla ei ole enää mahdollisuutta tehdä toisenlaisia valintoja. Suomiessa on rakennus maata paljon suuremmankin populaation tarpeeseen ilman että Malmin lentokenttä, Tuomarinkylän pellot, Keskuspoisto, siirtolapuutarhat tai golfkentät pitäisi rakentaa juuri nyt. Helsinki pakkoliitätti juuri ison palan Sipoota itseensä. Suurkaupungilla saattaa tulevaisuudessa olla tarvetta paikalliselle lentokentälle. Pietariin, Tallinnaan, Tukholmaan ja jopa Köpenhaminaan lennetään tai on lennetty sellaisella kalustolla millä voitaisiin operoida myös Malmilta ilman suurkentän hidasta byrokratiaa.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Pitkälle samaa mieltä, kyllä Suomessa maita ja mantuja riittää.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Helsingissäkin... Östersundomissa on 17 kertaa enemmän rakennuskelpoista maata, kuin Malmin kentän alue on ja se on sentään metron linjalla.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Malmin kenttää ei voi tuollaiseen käyttöön ajatella juuri sen takia, että se sijaitsee asutuksen keskellä ja melu- yms. haitat estävät tällaiset suunnitelmat. Ylipäätään tällaiselle ns. kakkoskentälle ei ole Helsingin ilmailuliikennemäärissä mitään tarvetta lähivuosikymmeniin ja jos olisikin niin silloin käytettäisiin Tampereen kenttää jossa on jo valmiina kansainvälisten lentojen vaatima erittäin kallis infrastruktuuri. Malmi on vain pelkkä harrasteilmailukenttä, joka palvelee noin kahtasataa ilmailuharrastajaa. Vaihtoehtoja harrasteilmailukentän paikalle on aivan riittävästi sadan kilometrin säteellä ja halukkaita kuntia on jo ilmoittautunut. Nyt on vain päätettävä mihin Malmi muuttaa. Aina ei kyllä jaksa pokka pitää kun näkee erilaisten superelitististen harrasteilmailuporukoiden ja taas toisaalta romanttisten vasemmistolaisten ja muiden anarkistien epäpyhän allianssin julistavan yhdessä Malmin säilyttämisen liturgiaa.
Vs: Hitler kuulee Malmin lentokentän lakkauttamisesta Malmin rakentamisessa voi tulla ongelmaksi, että ne joilla on varaa ostaa uusi kerrostaloasunto eivät halua asua Malmilla... Rakennusliikkeet ovat muutenkin lyömässä uusia projekteja jäihin koska vanhatkaan eivät ole myyneet. Tuollainen lääni ei voi olla pelkkää "sosiaalista asumista", jonkun se pitää myös maksaa. Sellaisia määriä maata, kun nyt pystytään realistisesti rakentamaan, on joka puolella pääkaupunkiseutua, joten Malmin vainoaminen on aivan turhaa. Entisen liikenneministerin 2 muuta suurta päätöstä Länsimetron lopettaminen ja autojen gps valvonta on jo ehditty perua Kokoomuksen puolesta, joten eiköhän tämäkin heti vaalien jälkeen unohdeta. Joo, asun itse "kentän reunalla" ja haluan myös tulevaisuudessa asua.