Yleisestä meiningistä poiketen en kysele apuja, vaan kerron tavanomaisesta digiprosessin huoltohommasta. Tuunasin/profiloin näyttöni Eye-One Match 3:lla. Lenovo (kuvassa vasemmalla) on kuvien käsittelyyn ja katseluun tarkoitettu ykkösnäyttö. Lenovon dE2000 keskiarvo on profiloinnin jälkeen 1.31. Kakkosnäyttöni pimeni pari päivää sitten ja hankin sen tilalle 19" Acer K202HQL:n (100€), teksteille, valikoille ja TV-ohjelmille. Acerin dE2000 keskiarvo on säätämisen jälkeen 2.12. Aika hyvä tuohon hintaan. Lisääkin vois vielä hienosäätää, mutta kyllä noi nyt mulle riittää.
Vs: Tuunasin/profiloin näyttöni Mukavaa jos olet itse tyytyväinen Lenovon dE lienee riittävä kuvankäsittelyyn, mutta pari asiaa kiinnitti huomion. Sinulla on eri värilämpötilat ja kirkkaus noissa näytöissä. Onko siihen joku erityinen syy?
Vs: Tuunasin/profiloin näyttöni Laiskuus. Kuten totesin lisääkin vois säätää. Toi Lenovo on kuitenkin ykkönen. Tuon (vanhan) Eye-One -softan ja Win 8.1:n kanssa joutuu kikkailemaan, jotta saa mittailtua kakkosnäytön. Siinä tuhraantuu aikaa kun muutkin säädöt mm. fonttikoot meni uudelleensäätöön.
Vs: Tuunasin/profiloin näyttöni Itse laitoin uuden koneen jonkinsortin vireeseen maanantaina. Eizon 24" coloredge meni mukavasti Eitson ColorNavicatorilla ja edellisessä koneessa kakkosnäyttönä 21" BenQ sai jäädä vanhan koneen näytöksi samalle työpöydälle uuden kanssa. Uuden koneen kakkosnäytöksi laitoin 19" Eizon FletScanin jota tähän hötään en edes yrittänyt kalibroida ja ilman mitään säätämistäkin toimii kakkosena ihan hyvin. BenQ vaatisi kalibrointia kun on niin himmee muihin verrattuna. Itse oon tullut siihen tulokseen, että kirkkautta tärkeämpi asia on gammakäyrän muoto. Kirkkaudeksi oon säätänyt Spyder 4:lla 120 cd/m2.