Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Tuleeks noissa joku ohjelma mukana, vai pitääkö sillä photarin jutulla vääntää? Ja onko jollakin linkkejä tutoihin tai jotain neuvoja kun lähtee tekemään?
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Canoscanin mukana tulee Scangear, jolla skannaukset kannattaa hoitaa eikä skannata Photarista - syynä että Photoshop on jumissa niin kauan kuin skanneri tekee työtä. Itse skannailin scangearilla kovalevylle 12 ruutua kerrallaan ja Photaroin niitä siinä vieressä sitä mukaa kun ne valmistui.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Vuescania voisin suositella, se on tietty maksullinen.. Ja alkuun vähän monimutkainen käyttää. Ainakin itellä scangear oli aikas kammottava lopputuloksen kannalta. 8600F:ssä on kai uus versio? Jos sillä jotenkin saa säädettyä, en muista.. Niin kannattaa skannata niin, että jättää kuvan löysäksi (loivaksi?) ja tekee loput fotarissa. Ainakin itellä meni tosi paljon tukkoon ja puhki, kun scangearilla skannaili. Se arpoo jotkut autolevelssit ja sieltä ei paljon sitten kaivella varjoista tai highlighteista. Ite skannaan RAWia (negatiivi = negatiivi) ja väännän siitä, mutta kyllä se onnistunee ihan silläkin, että jättää kuvan loivaksi tai muuten raakaversioksi, sitten lopun tekee fotarissa, kun saa tarkemmin katsella tulosta.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Joo kyllä scangearissa on jonkun napin takana levelssit curvesit sun muut joiden avulla saa skannattua loivaksi. Lisäksi siinä on se ah niin kumma "back light compensation"-säätö joka usein tuottaa kivempaa jälkeä mutta josta en oikein tiedä mitä se tarkalleen tekee, ainakin vaikuttaa kontrastiin suuresti... Nikonia odotellessa, kauankohan se USPS Priority Mail tulee Suomeen...
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Jep, sehän siinä scangearissa riso, kun ei tienny mitä mikäkin nappi tekee. Vissiin se vastavaloo koittaa kompensoida, kun jos siinä on TAVALLAAN kameran keskiarvomittaria vastaava se autolevels, niin vastavaloon kuvattu kohde saattais mennä tummaks ja se (esim.) taivas "valottuis" oikein skannausruutuun. Veikkaan että se sit haistelee jotain tommosta ja pistää sävyjä siihen suuntaan, että se tumma osa ei menis niin pahasti tukkoon. Vuescanissa vissiin näkee reaaliaikaisesti kohtuu hyvin previewistä ja saa säätää niitä kurveja ja levelssiä. Tosin oon aika vähän skannannu sillä muuten kuin RAWiksi.. Domken laukku tuli mulle jossain reilussa viikossa, ainakin alle 2 viikkoa, en tiedä oliko edes mikään priority. Niin ja tais tulla Kanadasta.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F eBaystä Nikon 8000, saa nähdä millainen helvetti siitä irtoaa, voihan se säkällä ollakin hyvässä kunnossa niinkuin se hemmo väitti...
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Kyl ne usein on jopa ollut aika luvatussa kunnossa.. Scan Dual IV:n kun ostin, oli filmipidikkeet vielä muoveissa ja muutenkin laatikossa kuin uutena, oli se paffiloota nyt sentään avattu, mutta olikohan ollut ikinä sähköjä tuossa edes, tai käytössä. Ei muistaakseni edes kummemmin hehkutettu, että uusi, vain jotain että hyvässä kunnossa. Sielä on kai jotain trokareita, tai ainakin joku, joka noita Minoltoja myy jatkuvasti.. Mistä lie saanut varaston?
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Tuossa Nikonissakin ihmettelin väitettä että skannattu vain 20 rullaa, kuka nyt ostaisi kalliin laitteen ja käyttäisi sitä niin vähän? Joo erityisesti skannereissa tuntuu olevan paljon myyjiä joilla on "vain kerran kokeiltuja" tms. laitteita, mikähän juttu siinä on...
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Niin, ehkä se digi on vaan tullu just sopivasti ;-P <SIZE size="70"] Täälä foorumillahan oli/on kanssa myytävänä Nikonin kinofilmiskanneri, josta sanottiin että 10 rullaa läpi vedetty, oikeasti ei vissiin sitäkään (kun myyjän kanssa IRCissä juttelin). Ei vain kehannu laittaa että 2 rullaa läpi kun ei porukka uskois ;D</SIZE>
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Sain itteleni tuon skanneri nyt, ja eikun vääntämään. Osaako kukaan muuten sanoa että vaikuttaaako toi tv:n ja kaiuttimen läheisyys jotenkin? tästäkin ollaan varmaan aika paljon eri mieltä.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Vaikuttaa. Itse ainakin tulen hermostuneeksi jos olen kauan jommankumman lähellä ;-]
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Ihan hauska kysymys kyllä tuokin. Voisi kuitenkin kuvitella että ainakaan johdoissa ykköset ja nollat ei ihan kamalasti pääsis muuttumaan, vai miten on? Mutta tietysti sielä, missä kohina tulee mukaan, vaikuttaa varmaan kaikki muuttujat jonkin verran - eri asia kuinka paljon, oma arvaus että ei paljoa tässä tapauksessa..
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Hehee. Kyllä tää skanneri jo itsessään aiheuttaa hermostuneisuutta. Varsinkin jos tarpeeks väsyny on, lentää helposti kaikki ikkunasta pihalle. Yritän tässä just selvitellä näitä toimintoja, ei kovin tarkalta ainakaan näytä, kylllä nettikoko saa helpostikkin, en ole vielä tulostamista päässyt kokeilemaan.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Vinkkejä saa tosiaan antaa tän toiminnoista, ehkä joskus tällä vuosituhannella tajuan parhaat asetukset kun kaikkia kokeilee.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Skannaussoftalla kannattaa loivaks vetää ja muutenkin jättää löysäksi säädöt, ja fotarissa viimeistellä. Kannattaa pistää kaikki säädöt näkyviin, kun sieltä saa kai niitä Advanced-juttuja klikkailla ja ottaa kaikki turhat suodatukset ja terävöitykset pois päältä. Terävöitys vasta fotarissa, eikä mitään rakeen poistoja softalla ainakaan.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F mustavalkosta olen positiivina skannannu . fotarissa kääntää, kaikki autolevel/histogram typistykset pois. tosi loivaa mutta maksimi skaala.. luulisin.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Toi voi olla ihan hyvä pointti kun perussoftilla skannaa. Mä tosiaan skannaan kaikki RAWina, Vuescanilla, niin pitäis myös tulla kaikki talteen ja saa sit ite hukkailla mitä hukkaa. Se softa maksaa vaan erikseen ja on vähän alkuun hankala tai monimutkainen käyttöliittymä ainakin.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Mä olen skannanu aina mv-negat mv-negana ja harmaasävyissä. Niin kinot, rullafilkat kuin laakatkin. Hyviä niistä on mun mielestä tullu. Monet tulevat ihan kunnollisina ilman mitään säätelyä -koon muuntoa ja terävöintiä lukuunottamatta. Skanneri on Canon 9950F. Softana olen käyttänyt Canonin mukana tullutta Scangearia. Tässä Coveri -ketjussa jälkimmäinen Teknola -kuva on suoraan skannerista. Autokuvaan säätelin taivaan näkyviin ja dodge - burnasin sieltä täältä.