Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Rupeaa itseäni ainakin jo vituttamaan tämän paikkakunnan ylihinnat. Kehityskin saisi olla halvempaa. Ja sitten kun skannauttaa noita 6x6 filmejä, ja paska päivä ollu, puolet heilahtanu ja siellä ehkä yks hyvä ruutu ja sitten maksaa siitä koko filmin skannauksesta kuus euroa. Nopeasti se ittensä takasi maksaaa. Olis tuolla muutenkin ainaskin 30 filmiä oottamassa skannausta. Pääasiassahan se varmaan netti skannaukseen tulee. Ja jos sitten tarvittaessa ainakin sitä A4:ta saa tehtyä.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Kyllä mun mielestä tolla canonilla saa JONKUNLAISTA, kinostakin aa nelosta suunnilleen. On mulla joku 6x9 ruutukin teetetty. Ei ne ihan kovin hianoo oo tähän mennessä ollut, tosin oon ehkä vähän aristellu terävöityksen kanssa. Kyllä mä ehkä voin tota suositella perushommaan keskikoolle. Jos vaan kinoa kuvais niin ostais suoraan filmiskannerin.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Mä en ostais sitä Hintatiikeristä, lukee hintalapussa mitä tahansa. Mamis mikä mamis.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Niin juu en mä sitä, että tuolta kantsis ostaa pakolla Varsinkin jos se nyt sit 10-20 euroa halvempi on kun jossain varmemmassa paikassa.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Joo, no suositellaan nyt tässä jotain. ostin oman 8400F:ni smartit.fi:stä ja se tuli sieltä hetkessä ilman mutkia matkassa. 8400F ei ole maailman paras eikä edes toiseksi paras tasoskanneri, mutta keskarin kanssa sillä saa kyllä kaikenlaista aikaan varsinkin jos jaksaa hiukan opetella sekä skannaussoftan että photoshopin käyttöä. Itse kukin päättää keskenään miten paljon haluaa hifistellä ja miten paljon haluaa maksaa siitä, kyllä terävämpää jälkeä saa ensin yhden kertaluokan verran ostamalla kalliimman tasoskannerin ja toisen kertaluokan verran ostamalla ihan oikean filmiskannerin (nikon 8000/9000, minolta multi pro). Hinta moninkertaistuu joka välissä.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Jees. Mun kaverilla on joku kalliimpi canonin taso, kyllähän sillä vähän parempaa tulee kai. Mutta melkeinpä enemmän parannusta saa opettelemalla kuvankäsittelyä ja skannausta ja softan ja skannerin "toimintaa", kuin vain ostamalla kalliimman laitteen.. Jos pysyy tommosessa kuluttaja-tasoskannerisarjassa. Ainakin luulisin. Oikeat keskikoon filmiskannerit onkin sitten ihan eri asia vissiin. <SIZE size="80"] Tässä yksi esimerkki, Arsat 80/2.8 objektiivilla kuvattu ruutu skannattu 8400F:llä Vuescan softalla "RAWiksi" ja siitä käsitelty. http://www.students.tut.fi/~hannine7/allu.jpg</SIZE>
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Tuossa paikallisessa kaupassa ois myynissä tuo 8600F. (ja vähän kalliimpiakin canoneita ja epsoneita myös). Hinta ei kuitenkaan tossa ole kuin 215€, ja saan ainakin varmasti suoraan kotiin. Pitäisi varmaan käydä kattelemassa niitä laitteita siellä. Ja onhan se totta että pitää opetella käyttöä, ei sillä nikoninkaan coolscanilla saa hyvää jälkeä jos ei tiedä mitä tekee. Pystyn kuitenkin tarpeen tullen (siis jos jotain isompaa pitää skannata), käyttämään tuota coolscania tuolla entisessä koulussa. Mielellänihän mä tollasen hyvän ostasin ja tekisin suoraan hyvää jälkeä, mutta on paha ostella kun ei rahaa ole. Ostan sitten kun sitä on. Ja voihan sitä sitten ostaa vierelle vaikka vähän paremman ei-tasoskannerin noille 35lle. Hyvältähän tuo Svitanttin skannaama kuva näyttää.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Jees. Kyllä mäkin haaveilen jostain kunnon skannerista, joka keskikokoon pystyis, mutta budjetti on toistaiseksi rajoittanut. Päädyin juuri tuohon ratkaisuun, että hankin kinolle paremman skannerin vierelle. Näillä mennään toistaiseksi.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Kävin just tilaamassa tuon skannerin itteleni, viimestään pitäis päästä keskiviikkona harjottelemaan
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Itselläni on Canon 9950F, josta maksoin 2 vuotta sitten 415 euroa. Kyseinen skanneri ei ole täyttänyt odotuksia. Varsinkin diafilmien skannaus on tuottaa mielestäni huonoa jälkeä, samoin 120(keskikoko) filmien(nega/dia). Taidankin alkaa skannauttaa kinofilmini fotoliikkeessä, jossa on Noritsun aito filmiskanneri, koska minulla ei ole nyt varaa hankkia Nikon SUPER COOLSCAN 9000 ED:ta, jolla onnistuisi skannata myös 120(keskikoko) filmejä. Tuo Nikon olisi unelmani.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Olisihan tuo Nikon kyllä unelma. Minolta Dimage Scan Multi PRO Scanner Test Review © 2005 KenRockwell.com Kannattaa tsekata myös toi Ei ihan huonolta vaikuta.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Toi olis varmaan jopa parempi vaihtoehto kuin Nikon 8/9000, vaan kun noita ei enää valmisteta ja huoltokin on näin ollen kyseenalainen. Myös melko vaikea löytää käytettynä, ehkä jopa vaikeampi kuin nuo Nikonit.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Sama huolto-ongelma lienee kasitonnisen Nikonin kanssa. Ysitonninen taas sitten maksaa ;-) Uusihan tekee semmoset 2700 euroa vissiin..
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Luulis kai nyt että Nikon huoltaa vielä kasitonnisia? Ysitonninen B&H:lta viime talvena oli rahteineen alveineen tulleineen jotain palttiarallaa 2100 euroa, nyt kai jo vähemmän. edit: niin meinasin yllä noiden huoltojen suhteen että Nikonhan sentään vielä valmistaa skannereita, kun taas Minolta kai lienee luopunut koko hommasta ja omistajuussuhteetkin ovat menneet uusiksi?
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Juu totta. En vaan muista mistä luin että kasitonnisissakin olis sama probleema, kun ei niitä tehä. Että ei olis supporttia tai jotain. Noh, omalla kustannuksella se ainakin menis varmaan, koska tuskinpa takuuta enää on noissa wanhemmissa. Ehkä tota minoltaakin sit joku korjais, kun vaan maksais? En tiedä..
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Minä pistin alkuviikosta Nikonille kysymyksen 8000:n huoltamisesta mutta vielä ei ole ainakaan vastausta kuulunut.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Kannattaaksot tuota skanneria muuten suojata pölyltä jotenkin silloin kun se ei ole käytössä? Vai tuleeko sitä niin paljon että ihan sama mitä tekee?
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F No kansi kiinni, se suojaa ainakin jotain. Ehkä kantsii vaihtaa siihen se irrotettava välilevy. Mulla on pari pölyhiukkasta sen lasilevyn alle päässy jotenkin, en tiä miten Mutta ei nyt vielä mitään kovin vakavaa.. Kyllä ne yläpuolelta voi pyyhkiäkin jollakin sopivalla mikrokuituliinalla esim.
Vs: Hintatiikeri ja canoscan 8400F Minä olen miettinyt saisko jotenkin vähennettyä tasoskannerin pölynkeräämisvimmaa. Kun lasin putsaa kirkkaassa sivuvalossa voi nähdä kuinka samantien kaikki ilmassa leijuva pöly suorastaan imeytyy sinne lasille. Joku staattinen sähköjuttu...