Eli hintapoliisit ja heidän toimintatapansa plus muut asiat voidaan jatkossa käydä vaikka tässä topicissa toisten myynti-ilmoitusten sijaan?
Edit: kappas, luin tuon viestin harvinaisen väärin. Tekstin idea kuitenkin säilyy Jos "hintapoliisilla" viittaat henkilöä joka huomauttaa jos jonkun myyjän pyyntihinta esineestä on liian korkea, en itse näe järkeä piilottaa niitä jonnekin threadiin. Enkä usko että kukaan hintapoliisi niitä varta vasten tänne kirjoittaisikaan . Onko siinä jotain vikaa jos huomauttaa että pyydetty hinta on huomattavasti yläkanttiin? Kyllä minua ainakin ketuttaisi jos hyväuskoisena ostan joltain käytetyn tavaran, jonka saa puolella hintaa uutena. Myyjää tietenkin ystävälliset hintapoliisit ketuttaa, mutta minusta rehellisyys on ihan jees juttu. Mutta, minä vain olen nyt tällainen...
Epäilemättä tilanne on tuskastuttava myyjille, jos joku ilmoittaa myytävän tavaran saatavan kaupasta halvemmalla kuin käytetystä pyydetty hinta. Mutta meille ulkopuolisille lukijoille tilanne on äärimmäisen viihdyttävä. ;~) Ei se hullu ole, joka pyytää, vaan se, joka maksaa.
En itsekkään näe asiaa ongelmana kuhan se ei tule jonkun persoonan alituiseksi ongelmaksi tai siihen ei liity tahallista kaupankäynnin estämistä. Saatikka asiaa voida nähdä vittuiluna.
minusta foorumeille kun pistää tavaraa myyntiin niin pitää pystyä kestämään asiantiimoilta keskustelu. hintatietoisuus johtaa siihen ettei foorumeilla voi myydä kovasti ylihintaan, ellei asiasta ole yleisesti hyväksyttyä fooruminkeskinäistä sopimusta kuten dc.netissä ,D renkaihin pitää saada potkia tai sitten voi myydä vaikka keltaisilla sivuilla jos ei ole kiinnostusta "hieroa" kauppaa. ehdottomasti saa kommentoida ja vittuilla, sehän on vaan mainosta ja ketjun nostoa.
No mä olen sitä mieltä, että asiat voi esittää toisin kuin suoraan vittuilemalla. Linkitys esim. vaikkapa siihen halvempaan uuteen tms. on aina paikallaan, jos kerran sellainen on. Lisäksi täällä ei porukka taida tajuta, että hintapyynti on hintapyynti eikä se lopullinen hinta. Tosin kaikkea ei saa eurolla, joistakin asioista joutuu maksamaan hivenen.
Miksi ihmeessä pitäisi? Ilmoitustaulupalstat eivät ole mitään keskustelufoorumeita, vaan ilmoitustauluja. Jostain syystä kovin harvat ihmiset käyvät laittamassa markettien auloissa olevien myynti-ilmoitusten päälle omia kommenttilappujaan. Hintapoliisien toiminnalla ei ole mitään tekemistä kaupan hieronnan kanssa.
Ei tule hirveesti harrastettua hintapolliisina oloa, mutta jos on ostamassa jotakin niin en pane yhtään pahaksi jos selvästä ylihinnasta huomautetaan. Välillä on kyllä kehuttukin myytävää tuotetta ja sanottu hinnan olevan kohdallaan. Siis ei aina niitä risuja vaan välillä ruusujakin. Jos myyjä haluaa testata markkinataloutta niin laittakoon huuto.nettiin. Sieltä sen saa huutaa hinnalla millä hyvänsä jos perse kestää ja myyjä on tyytyväinen. Sepe
Mitenkäs tämä laatupoliisi -ilmiö? Yhdellä lauseella on mahdollista torpedoida kelvollisenkin tavaran myynti-yritys, eikä selittely jälkikäteen asiaa paranna.
Joo, huuto.netissä ruukkaa vaan väliin oleen hinnat 'hivenen' kohollaan. Tiedä mikä hulluus ihmiseen iskee, kun on kyse huutokaupasta.
/off topic Jeps. Tosin välillä saa jotain huudettua ihan kohtuuhintaankin. Olen ostanut kännykän poytälaturin muistaakseni 5mk hintaan, kitaran viritysmittarin 12€ ja 300 kpl elektriteetti mikkikapseleita alle satasella (palindromi ja hinta markoina). Jos joku nyt kyseenalaistaa tuon viimeisen esimerkin järkevyyden, niin on noita ajan myötä tarvinnut ties mihin korjauksiin ja projekteihin. Ehkäpä tuollakin on tapahtunut euroon siirtymisen myötä lievä hintojen nousu. -- Sepe
Ainakin meikäläisen mielestä hinta/laatupoliisit on ihan ok juttu, sen verran usein olen itsekkin törmännyt esim. valokuvauslaitteiden ostamisen yhteydessä myyjiin jotka yrittää kusettaa vaikka millä tavalla, että pieni annos rehellisyyttä on kyllä paikallaan, jos ei myyjän taholta niin ainakin jonkun muun. Ja ainahan ne ketkä yrittää toisia naruttaa valittaa hintapoliiseista kun pilkka osuukin omaan nilkkaan. Ja kyllähän se ymmärrettävästi potuttaa kun saa myyjä esim. hintapoliisilta tietää, että myyjää on kusestettu ostassaan tuotetta alunperin. Toisaalta monasti olen törmännyt niihin hintapoliisien vihaajiin joilla on omat vahingonkierrätysyritykset mennyt pieleen ja sitten kiukutellaan kun menee diilit pieleen. Eikä ihmisten keskustelua yksityisten myytävistä tuotteista saa rajoittaa sen kummemmin kuin keskustelua yritystenkään myymistä tavaroista. Kunnon kaupankäynti tinkimisineen tuntuu olevan nykyään aika mahdotonta suomessa, sen verran usein tulee jo muutaman euron tinkimisestä myyjällä naama punaiseksi ja suusta alkaa tulemaan kaikenlaisia solvauksia ja poislähtemis kehoituksia. Ja jos haluaa harrastaa kauppaa ylihinnoilla, niin silloin huutonetti on varsin hyvä vaihtoehto, siellä myydään ainakin kamerapuolella koko ajan kaikenlaista roskaa hirveillä hinnoilla, jotkut on ollut siellä listattuna jo useita vuosia, eikä myyjä vieläkään usko ettei kukaan sitä osta siihen hintaan. "Pannaan vahinko kiertämään sanoi piika, kun lapsensa karuselliin laittoi"