Nyt kun olen tänne hetken kirjoittanut ja mielestäni ihan asiallista keskustelua saanut aikaiseksi voisi laittaa tämän oman kuvasivun osotteenkin tänne. Tosiaan vuodesta 2005 asti olen kuvannut ja no ei ne nyt mitään hääppösiä kuvia ole teknisesti, mutta kuitenkin. Kuvaamisen tavotteet ja arvot muuttuvat kun söheltää tarpeeksi.... Autopuolella on tavotteena ollut tehdä vähän historian tynkää ja lintuharrastus tuli jälkikasvun mukana kuvioon vuosi sitten keväällä, joka on opettanut kameran käytöstä sekä valokuvaamisesta enemmän kuin vuodet lentokentän kiitoradan varella. Autotkin opettaa, mutta linnut vasta todella opettavat. Toivottavasti täällä on auto friikkejä ja ilmailuporukkaakin, luonto tuntuu olevan suostittu kyllä. https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/
Kävin sivustoasi katsomassa. En ole vähäisimmässäkään määrässä autofriikki, mutta kuvat teksteineen olivat siinä määrin kiinnostavia, että taidan käydä paremmalla ajalla toistekin. Se vuoden 1956 Jaguar on kyllä uskomattoman kaunis
Kiva jos näin on! No to be honest, nää varhaisimmat kuvat nyt ei laadulla koreile. Lähinnä dokumentointia.... Mutta niin se mieli muuttuu.
Joo autot, aina ollu mulle intohimo. Tietyt autot etenkin. Joo se Jaguarin Fixed Head Coupe..... Huikean näköinen auto kuvata Kauppatorin ruuhkassa. Muutenkin, koittanut paketoida itselleni tärkeistä autoista vähän taustaa ja historiaa kuvien edelle. Pitkähköjä tekstejä, mutta oleellinen kerrottu.
Kuvista ja teksteistä kyllä välittyy asiaan perehtyneisyys ja hieno innottuneisuus. Sellaista katsoo ja lukee aina mielellään vaikkei se ihan omaa alaa olisikaan. Ja sitäpaitsi sellainen voi tarttuakin
Juu pyrin tekemään nää "ei ammattimaisella tavalla", eli omalla tyylilläni. Se ei ehkä ole mitään lehtimiehen tekstiä, mutta siihen en ole pyrkinyt. Oman maun mukaan ja tyylin mukaan on tehty! Hienoa kuulla, jos sen verran innosti että tykkäsit!
Juu, sivuillasi on hienoja kuvia ja innostunutta tekstiä. Kuten myös, tirpat ja luonto on ruvenneet nyt vanhemmalla iällä kiinnostamaan, joskus aiemmin matkakuvaus imaisi mukaansa siimoineen päivineen. Vanhat autot (1960, 1950, 1940,…) kiinnostavat aina.
Kiitos palautteesta. Omalla tyylillä ja intohimolla tätä teen. Muuten ei ole elämää eille ole unelmia ja intohimoja. Harrastepohjalta harrastekalustolla on tätä tehty. Rersussit rajalilset ja niin ees päin. Silti on ollut mahdollisuus lähteä Englantiin tai Ranskaan intohimojen perässä, vaikka aina kuvaukselisesti ne reissut eivät ole olleet mitään "räjäytetään Instagram" tasoa. Vanhat autot, niissä on sitä jotain. Itse olen syntynyt 80-luvulla ja olin sopivasti 10 ja 12 vuoden iässä kun Lamborghini ja McLaren esittelivät nyt legendaariset ikoniset superautonsa. Mutta kyllä nää vanhat analogiset autot on vaan se juttu. Ne on niin upeita.