No niin, avataanpas peli täälläkin foorumilla. Tässä on yksi viimeaikoina ottamistani yläsävykuvista. Kertokaa mikä mättää ja miksi. Vai mättääkö?
Ehkä rajauksen olisi voinut tehdä hiukan alempaa (neliömuotoa miettien? Mahdollisesti himppu oikealta pois ). Katse on mukava, silmät vangitsevat eikä naama ole puhki. Ihan nätti high-key kuva. Vesku
Ei mätä mikään, päin vastoin olisi isompanakin katsellut. Kauniisti toteutettu kuva kauniista mallista.
Ei moitittavaa joten siis hyvä kuva. Kuinkas noita high key kuvia otetaan, ite nääs en oo ikinä vielä testaillut sitä asiaa? Meikä vaan ottelee rokkikuvia yleensä Saisko pikavinkkiä?
Samaa mieltä, varsin laadukasta osaamista. Näissä yläsävyn kuvissa usein poltetetaan alueita, mutta tässä ei, vaan valot/varjojen viehkoisuus on 100%, mitä pitääkin. Tällaisena minä pidän yläsävykuvan ideaa ja toteutusta kun sellainen tehdään, mukava katsella. (ja aihe on mitä raikkain
Tuohan johtuu yleensä siitä et digeissä ei ole asian suhteen samanlaista pelivaraa kun värinegassa. Mutta minusta tää on oikein bueno, ja kuten Jari yllä mainitsi niin onnistunut yläsävy. Eli oikein valotettu.
Kiitoksia kaikille kommenteista. Valaisuun käytin ikkunan läpi tulevaa luonnonvaloa ja heijastinta, ja taustana toimi valkoinen styroksilevy. Valonmittaus toki kasvoista, ja 1 1/3 aukon ylivalotus. RAW-konvertoinnissa yritin jo saavuttaa tarpeeksi yläsävyisen kuvan polttamatta kuvaa kuitenkaan puhki (paitsi tausta). Tasojen hienosäätö, mustavalkomuunnos ja silmien sekä huulien viimeistely PS:ssä. Tuskimpä tämä workflow mikään "oikea" tai "pro" on, mutta ihan tyytyväinen olen lopputulokseen.
Vähän liian korkea avain minun makuun... oikealla on aika paljon tyhjää ja vähän tällänen lattea tämä on.
Tässä ei mätä mikään muu kuin se etten taida itse osata ottaa tällaisia. Muuten erittäin hyvä kuva. (Onkohan se sittenkään tuon mikon vika että minä en ole tarpeeksi monipuolinen vai pitäisikö siihen etsiä syytä jostan muualta, vaikka Jossusta tai Matista tai...)