High-key kokeilua. Koko kuvasarja on osoitteessa: http://shiphotos.kapsi.fi/anna_marja.php Yksi kuvista on myös helmikuun taustakuvana: http://shiphotos.kapsi.fi/taustat.php t. Seppo -------- 365 Photo-a-Day: http://seponvedos.vuodatus.net/
Vs: High-key Anna Shoppauksesta huolimatta midkey? Vähän turhan blurri kauttaaltaan. Voisi maskailla esiin detaljia asusta jne.
Vs: High-key Anna Kivoja kuvia, semmoisia persoonallisia, ehkä kyllä vähän punertavia. Toivoisi high-keyssä valkoisen olevan valkoista. Mä en kyllä silti lukisi tuota ihan yläsävykuvaksi. Aika paljon painottuu vielä tuonne alasävyjen puolelle ja on aika laajasävyinenkin. Kiva kuva toki kuitenkin. No vielä pienenä mäkätyksenä... on toi 19mm tehnyt vähän tepposensa tuohon jalkaa pitelevään käteen. Miksi toi käsi ylipäänsä on laitettu noin.
Vs: High-key Anna Herra siunaa, "pienenä mäkätyksenä", mun mielestä kyseinen seikka on karmaiseva. Menee epämielyttävän puolelle, olikohan kenties ihan tarkoituksella? Jonkunlainen epämuodostuma? Kyllä niitä epämuodostumiakin pitää varmasti kuvata. Oikeastaan - hyvin mielenkiintoinen kuva!!!
Vs: High-key Anna Kädet..... toisenkin sormet poikkaistu, ja toinen on.... no, siitä oli jo puhe. Kummallinen punainen väri, ihossakin magentaa... Softauksessa minusta riittää, että vaaleita sävyjä levitetään tummien päälle, nuo tummat raidat ovat aika rumia. Tulee mieleen muinaiset sankarit, jotka käyttivät suurennuskoneessa softfilttereitä, eivätkä mitenkään ymmärtäneet, miksi tuloksia sanottiin tuhruisiksi. Kyllä kuva teknisesti ottaen on hyvinkin yläsävykyva, 90 % pikseleistä yli 200 RGB. Toinen juttu sitten, onko se kiva High Key -kuva. Kiva kuitenkin on, että yritystä riittää. Tuloksetkin sitten seuraavat harjoittelun myötä.
Vs: High-key Anna Mulla se on lähinnä viettien ja vaistojen varassa, miten lie Tapiolalla , anteeksi kun menin väliin sönköttämään Ja olen kyllä paljolti Tapiola 2006:n kanssa samaa mieltä kuvasta. Esim likan kropanvärit ovat minun silmään liian voimakkaat että kuva olisi high key.
Vs: High-key Anna Kyllähän tuo noin insinöörikuvauksellisesti on high-key. Suurin osa informaatiosta on vaalealla alueella, mutta ei tuo oikein ilmaisullisesti tue käsitystä yläsävykuvasta. Ylä- ja alasävykuvathan on niitä tapauksia, mistä väännetään aina. Yksi mies yhdessä koulussa sanoi kerran yhdeksi määritelmäksi, että kuvassa pitää olla puhkipalamatonta lähes puhtaan valkoista ja kaikki vaaleat sävyt pitää mahtua 1/2 aukon sisälle ja kuvassa pitää olla vielä hitunen puhdasta mustaa. Mutta se nyt oli vaan yksi omanlaisensa määritelmä.
Vs: High-key Anna Niin sanoi. Se mies tosin tarkoitti aukolla RGB-aluetta 255-127. Puoli aukkoa on sen laskennan mukaan alue 192-255. Ja siihen märitelmään tuo kuva ihan hyvin mahtuu - no ei sentään, jos pitää olla PUHTAAN valkoista. No, turha tästä on enempää vääntää. Kuten sanottu, minusta kuva on häijyn punainen, ihon väri ikävä, softaus tekee kuvan tuhruiseksi mustine raitoineen - ei siis 'ihan kiva'. Mutta High Key se on, vaikka siltä ei tuntuisikaan Kukin saa tietysti pitää mielipiteensä, minä vain olen niin yksinkertaista sorttia, etten osaa omiani perustella kuin faktoilla.
Vs: High-key Anna Onko jossain siis tosiaankin avain korkealla? Pitääkö olla yli 500 metriä? Jos on esim. yli 1678 metriä, niin Suomessa ei voi olla korkeaa avainta? T Jukka
Vs: High-key Anna Nakki, nakki nakkimakkaroita, aika hurjaa menoa seslongilla... On se kiva että jannut noissa väreissä luottaa koneen infoon eikä OIKEESTI katso mitä siellä näkyy. Tosin toi possunpunainen pinkahtava tatsi pukee kyseessäolevaa donnaa...
Vs: High-key Anna Täytynee tarkentaa lausuntoja, ettei taas joku kuvittele, että kirjoitan vain hattuillakseni. Jos esim. signaaligeneraattori syöttää kontra-c:n taajuutta 32,7 Hz äänentoistojärjetelmään, ei kuultu ääni ole musiikkia, vaikka ko. taajuus voisi olla mukana urkumusiikissa tai erityisen sopiva bassorefleksikaiuttimen viritystaajuutena. Pelkkä matemaattinen arvo ei tässä(kään) tapauksessa luo sisältöä sen enempää kuin esimerkkimme kuvassa.
Vs: High-key Anna Ei kai kukaan ole sisällöstä puhunutkaan.... No juu. Jos yläsävy- tai alasävykuva katsotaan sisällölliseksi ominaisuudeksi, kuvan viestin tai visuaalisen sanoman luokitteluksi, niin silloinhan ollaan siinä viettien ja vaistojen maailmassa - hapuillaan tulkintaa kuvan katsojassa herättämille tunnetiloille. Nehän sitten ovat katsojakohtaisia - joku osaa niitä verbalisoidakin, useimmat ei. Tällä saitilla kait pääsääntöisesti ei. Ei kyseinen kuva minussakaan mitään tunnetiloja aikaansaa, lukuunottamatta lievää lievempää tuskastumista tuhruisuutensa takia. Minulle nämä käsitteet kuitenkin ovat teknisiä luokitetteluja, valaistustekniikan kuvauksia. - se matemaattinen tarkastelu, vaikka itsestään perkeleestä olisikin, on kyllä tuotu mukaan jo kauan ennen ensimmäisen sähkökameran keksimistä. Alunperin tietysti kuvan sävyalaa ja kontrastia kuvattiin aukoilla ja densiteeteillä. Digistä ei syntipukkia löydy, vaikka terminologia olisikin siirretty siihen maailmaan. Taas, jälleen, uuden kerran, toistuvasti jne. palataan siihen, että kuvan tekemisessä on kaksi osa-aluetta. Luova, ilmaisullinen, viestinällinen - ja sitten se teknisen suorituksen osaaminen. Kumpikin yksinään on yhtä tyhjän kanssa, ja vasta kun taituruus kummankin osalta yhdistyy, syntyy vaikuttavia teoksia. Keskustelua tietysti syntyy, kun puhutaan eri asioista. Tosin,yhtä tyhjän kanssa sekin on - jos toinen puhuu mandariinikiinaa ja toinen serbokroatiaa, ei viesti juuri välity, vaikka puhetta piisaisikin.