Vs: 12 drops En osaa tekniikka kommentoida, etenkin kuvaa näin tietokoneen ruudulta katselen. Mutta valokuva on itsessään hemmetin hyvä ja kiinnostava.
Vs: 12 drops Minäkään en tiedä minkälainen tekniikka tämän kuvan tekemiseen on tarvittu. Olisi kiva kuulla. Kuva ei ihan aukea, tai se ei kerro mitään sen kummepaa. Ehkä tässä tämä tekniikka on se juttu eikä kuva.
Vs: 12 drops Nopeasti kerrottuna: paperi herkistetään levittämällä päälle rautaoksalaatilla ja hopeanitraatilla (tässä kuvassa 12 tippaa kumpaakin), kuivuttuaan laitetaan negatiivi päälle ja valotetaan auringossa tai ultraviolettivalossa. Sit kehitetään, kirkastetaan, sävytetään, kiinnitetään, pestään ja kuivataan.
Vs: 12 drops Tämä näytöltä katsastelu ei tietenkään tee oikeutta itse herkistetylle paperille, mutta hyvältä näyttää siitä huolimatta. Olen itsekin harrastanut vanhoja prosesseja aikoinaan ja himottaisi vieläkin pyöräyttää pari palladium-printtiä. On ne vaan niin hienoja.
Vs: 12 drops +linkki Harrastelijan silmin katsottuna pidin varsinkin linkin takana olleesta voikukasta (?) ja selällään olevasta siivekkäästä kuvien pelkistetyn olemuksen ja riittävän tarkkuuden takia. Nämä vanhat tekniikat kiinnostavat minua ja arvostan sitä, että näitä edelleen tutkitaan, kokeillaan ja sovelletaan. Hyvä!
Vs: 12 drops +linkki [QUOTE> [/QUOTE] Kiitos. Ne siniset on sitten syanotypiaa. Tummat siniset tulee kun "kehittää" vetyperoksidissa ja se lopullinen kuva on siinä. Tai noin kuukauden jos antaa vain olla. Aika nopea menetelmä kaikinkaikkiaan. Valottamiseen vaan menee aikaa, noissa kuvissa oli 10 min.
Vs: 12 drops +linkki Kyllä täytyy sanoa että mies alkaa oleen kohta taiteilija. Pitänee hattua nostaa vastaan tullessa. On tapahtunut paljon hyvää muutosta.