Vs: Hetkiä ennen... Tällä sivulla esitettynä nämä kuvat jäävät jotenkin vähän irrallisiksi, eivätkä toimi oikein niin hyvin. Mutta onneksi tsekkasin myös tuon linkin. Siellä vaakasuorana esitetty kokonaisuus on hieno ja potkii ihan eri tavalla! Saattaa myös olla, että vaaleaa taustaa vasten on parempi...
Vs: Hetkiä ennen... Olen samaa mieltä että vasta kun tuota linkkiä klikkasin ja vieritin kuvat hitaasti oikealta vasemmalle päin ne alkoivat avautumaan. Siellä oli myös yksi tosi herkkä kuva pojasta joka ruokapöydässä nojaa käteensä ja haaveilee jostakin. Hämärää kamaa. Mutta ennemmin tätä kun kovaa kamaa.
Vs: Hetkiä ennen... Niin. Ehkä tarkoitan nämä tavallaan sellaisiksi hetkien välähdyksiksi ja muistikuviksi. Hetkeltä, kun kaikki alkaa kadota.
Vs: Hetkiä ennen... Sinulla näkyy siis filminreunat muistikuvissa. Valokuvaajaan merkki ;-) Kuvat olivat herkkiä ja kauniita ja se vaakaraina toimi paremmin kuin keskustelun aloitus. Jäi kuitenkin vaikutelmaksi, ettei tämä tietokoneen ruutu ole oikea media niiden katsomiseen. Paljon parempi olisi katsella oikeaa vedosta ihan livenä. Tässä oli myös sellainen juttu, että hetken välähdyksien ja muistikuvien ohella katsoja etsi kuvista tarinaa. Siis ristivetoa tarinallisuuden ja abstraktin hetkellisyyden välillä. Osaanko selittää? Hämmennyin kun en tiennyt, onko kuvilla spesifi sanoma joka minun pitäisi löytää vai onko tarkoitus, että menen itseeni ja tulkitsen vapaasti.
Vs: Hetkiä ennen... Saa tulkita aivan vapaasti. Se on tarkoitus. Minusta kuvien mikään tulkinta tai se, minkä tarinan mahdollisesti löydät, ei ole väärä.
Vs: Hetkiä ennen... Jostakin syystä nämä ei oikeen uppoa. Yleensä sun kuvat on ollu namia, mutta tämä ei vaan iske. Ehkä mä vaan oon niin mielikuvitukseton ja tykkään terävästä, sävykkäästä kuvasta.
Vs: Hetkiä ennen... Ne kuvat, missä pikkupoika yksin, olisivat ok ilman noita hampaita reunoissa, enkä kyllä niistä tekotahroista "negoissa" välttämättä pidä... Niistä muista ei kommentteja heru, kun en niistä mitään ymmärrä... Onko tämä nyt sitä "taidetta", Higg
Vs: Hetkiä ennen... Kieltämättä kotisivuilla näistä saa paljon enemmän irti, mutta sielläkin ensimmäisen puoliskon kuvakerronta ontuu. Loppua kohden - ja varsinkin itse lopussa - kyllä tunteita herättävä sarja.
Vs: Hetkiä ennen... Päädytäänköhän tässä taas keskusteluun kuvakerronnan olemuksesta, mutta itse en ainakaan osannut yhdistää ensimmäisiä lehti- ja sorakuvia kovin vakuuttavasti mihinkään.
Vs: Hetkiä ennen... Ei tässä mitään olemuksia tarvita, kunhan halusin vaan perustelua että ehkä voisin seuraavalla kerralla koittaa paremmin ps. toisaalta noiden ei ole tarkoitus välttämättä muodostaa mitään tarinaa, ne ovat vain hetkiä ja välähdyksiä. Sekavia, ehkä hajoavia. Silloin niiden järjestyksellä ei ole väliä.
Vs: Hetkiä ennen... Mietityttää, kun otsikkona on kuitenkin "Hetkiä ennen..." ja sivun nimi on "losing". Luulisi että näillä olisi jotain tekemistä kuvien kanssa. Ei kuitenkaan synny mitään yhteyttä tai juonta ainakaan mun päässä.
Vs: Hetkiä ennen... Ei se mitään. Sivun nimeä ei varmaankaan kannata lukea mistään nettiosoitteesta. Sarjan "oikea" nimi on Hetkiä ennen kuolemaa. Mutta ei aukea niin ei aukea. Ei se kaikille voi toimiakaan.
Vs: Hetkiä ennen... Kylhän tuo minulle aukesi (harvinainen oivaltamisen tunne kun tajuaa joskus jotain), ainakin sillä tavalla kuin sen nyt itse satuin oivaltamaan. Kuvien järjestyksen valinta (varsinaisen linkin taakse - noi tiiserit on kyllä täysin turhia tuossa), "filmin" ottaminen mukaan ja kuvien asettelu jatkumoksi (eikä esim. "ruudukkoon") ovat selkeästi tarkoituksellisia ratkaisuja. Hyvä mutta melkoisen masentava setti. Paljon voimakkaamman tästä olisi voinut saada näkemällä enemmän vaivaa kuvattujen asioiden suhteen, mielestäni. Siis sellaisten asioiden, jotka olisivat laajemminkin resonoineet katsojan muistojen kanssa. Tosin idea taisi syntyä sitten kun filmi oli jo kuvattu?
Vs: Hetkiä ennen... Näin kävi. Ja noi negat on piloilla. En tiiä oliko kiinnite jo ihan mennyttä vai kehite, mutta jotain kehnoo tolle filmille tapahtui. Rodinal on avattu 070706 muistini mukaan ja kiinnite on jauhoista. Ja kuten huomaatte, myös valoa pääsi filmille "sopivissa" määrin. Laiska ihminen, en jaksanu mennä pimeään purkittaa filkkaa . Skannauksen jälkeen sitten katsoin näitä kuvia ja totesin, että mulle tulee näistä roiskeineen ja mählöineen jotenki paha fiilis niin siitä sitten. Kaipa nuo kuolleet lehdetkin kuolemaa symboloi tavallaan. Ja kiitos taas kommenteista. Se sarjan nimi muuten lukee siinä sivun yläreunassa, ei osoitekentässä vaan tuolla vielä ylempänä...