Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Omakuva(sikaflex rules)

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Kimo, 28 Huhtikuu 2012.

1. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113
    Lainaus.. Rikot Congon, ja tulokseksi saat jotakin... outoa?  Sikaflex rules?
    Tässä  on kyseinen outo lasi potrettilasina.Mielestäni ihan kohtuullisen outo.
    Sikaron 150 mm aukolla 16
    t kimo

2. Pii

Pii

4 011
    0
    0
    Vs: Omakuva(sikaflex rules)

Kohtuullisen on .... lasista en ymmärrä mitään, sikaflex silti rules... nätti taas.

3. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

Tiedä nätistä.... Mut tuntus toimivan. Nätti kuva ;)

4. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

:) kitos Simos,pakko sen verran sanoa että hiukan kuitenkin näen vääristymää kuvassa.Pääni näyttää normaalia suuremmalta ja vino hartialinja ei ainakaan paranna tilannetta.No lasilla on toivoa kuitenkin. Kimo

5. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Minä en nää edes kuvaa, mutta jos pää on iso ja hartialinja vinossa niin mielelläni näkisin.

6. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Hetken kuvaa katsellesa näytin "oudolta" ja en oikein tajunnut miksi postasin.Poistin ja siitä pahoittelut. Kimo

7. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Olisit uskonut vaan.  :D

8. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Tietäähän sen kun ammutaan läheltä 20 mm lasilla(kino) verraten,suuri pääni muuttuu vesimeloniksi:)

9. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Sulla on paha tapa poistaa kuvasi ennen kuin sitä ehtii edes nähdä.  Mutta ei nyt sillä, että minä sitä hinkuaisin nähdä.  Onhan tuo helppo kuvitella.  Laajakulmalla naamaa.

10. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

No ei niitä nyt kauheasti ole,laitan takaisin cropattuna noin 5x5 tuumaseksi niin korostumat ei ole helposti havaittavissa.No miltä näyttää sikaron 150 mm
    Olen aika paljon kuvaillut eri laseilla ja varmasti aivan terävintä kärkeä piirrolta lähikuvauksessa,siihen nämä on lähinnä tehtykin.

11. Vs: Omakuva(sikaflex rules)

Kyllä on hyvää jälkeä. Ois kiva nähdä joskus näistä semmonen oikein rakeennussijan kroppi. Toivois että olis toi lähempi silmä skarppialueella. Muuten aika jänskän mielenkiintonen kuva.

12. Vs: Omakuva(sikaflex rules)

Onhan se vähän optisesti vääristynyt mutta ei kuitenkaan niin etteikö katsoja osaisi sitä mielessään korjata. Kimon feissi on kyllä oikein kuvauksellinen eikä pieni laajakulma sitä huonoksi tee. Kontrastiakin voisi kokeilla tehokeinona.

Noh, en sitten malttanut olla... vain hiukan kontrastia lisätty. Otan pois jos haluatte.

13. Pii

Pii

4 011
    0
    0

Niin no ... ihan ok mutta se ei ole Kimon-harmaa.

14. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Kimona

15. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Taisit ottaa pois ennen kuin kerkesin näkemään.Mulla on hiukan tapa jättää kuva lievälle kontrastille.Pyrin liian härkäpäisesti luonnolliseen valoon . Olen myös kuvittelivani että se syö terävyyttä ja jne.

16. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Tää luonnollinen valo kautta kontrasti onkin mielenkiintoinen näkemys. Pystyykö kamera tallentamaan valon luonnollisen näköisenä. Minusta ei. Joten kuvaa pitää säätää luonnollisempaan jos sitä haluaa.

Sitten hajatelma: Tämä sun kuva on oikein hyvä esimerkki siitä kun siitä puuttuu hiukan kontrastia. Kun kuvaa katsoo ihan normaalisti se näyttää aika harmaalta. Sitten kun laittaa toisen silmän kiinni tulee hiukan lisää kontrastia. Joten yksisilmäisesti otettu kuva pitää korjata kaksisilmäiseksi katsottavaksi.

17. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mun silmään tässä on just hyvä kontrasti.
    Itse pidän tällaisesta, että eivät nuo varjoalueetkaan mene ihan mustaksi.
    Ja aika kiva sävyliukuma tässä on, ainakin tällä työpaikan näytöllä.
    T Jukka

18. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

No huh huh...varjo alueessa on mustaan asti vaikka kuinka paljon liukumaa. Siihen mustaan saa säätää aikas paljon joten tämä näkemyksesi ei uppoa.

19. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Kokeilin ottaa kuvan fotariin ja painoin autolevels nappia. Kuva muuttui varsin mukavaksi eikä tummat kohdat ole vielä lähelläkään mustaa.

20. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113
    Vs:

Lisää kontrastia/puuroa ja tukkoisuutta /terävyys muuttuu jotenkin erilaiseksi,onko komppaajia.") vai horisenko omia?