Jotenkin taas hämää kun siristää silmiä niin korvanseutu jää vaaleimpana kuvan kohtana näkymään, jos olis valaissut kuvattavan edestä ohi, niin valo olis hieman tummunut korvaan päin ja kasvot olis mukavasti korostuneet. Sitten päävaloa vähän ylös, nyt nenän korkeudella poskella on joku tumma läiskä, varjo. Ilme on vähän jännittynyt, niinkuin noilla herrasmiehillä tuppaa olemaan.
Päävalon paikkaa säätelevät hiukan nuo sankojen varjot. Nenän varjo on kyllä poskella, mutta miten käynee, jos valoa nostetaan.
Näinhän se on. Minkälaista muuten oli olla muotokuvaajana 70-luvulla kun kuvattiin filmille ja ihmisten silimälasit oli kuin teefarit, isoja ja varmaan heijastavia..
Minkäpä niille teki https://images.manmadediy.com/oPeBE...-uploads-production/photos/6652/major_dad.jpg
Täytyy hieman tuota korvanseutua näköjään tummentaa ja vaalentaa posken varjoa. Tämä oli suora Silver Efex käännös. Vielä kerkeen muokata ennen toimitusta. Noita lasien heijastumien estoa piti hakea melkoisesti sekä pään asennolla että valojen rajallisilla säädöillä. Mutta hyvin tyytyväinen herrasmies kuvaansa on. Mulla oli apuna myös iso peili, josta kuvattava näki itsensä.
Pienen muokkauksen jälkeen ... Olen alkanut laittaa näihin tulostettaviin versioihin feikkupaspiksen, mikä helpottaa kehystämistä valmiisiin pokiin.
Kiitos ja jep. Mutta kuva ei tule itselleni. Vastaavia tulen tekemään kaikista sisaruksistani tulostaen Cansonin ultra smooth RAGille. Aiemmista sukupolvista on vastaavia maalauksina. Apuna yksin kuvaamisessa oli peilin lisäksi myös kameraan USB:lla kytketty läppäri, jossa oli ControlMyCanon-softa. Sen automatiikalla otin viiden kuvan tarkennuspinon. Näistä yhden tarkennus osui kohdalleen. Elinkoja oli vain kaksi ja yksi iso valkoinen styrox-levy varjon puolella. Ja taustaan ihan tavallinen työpöytävalaisin.