Hän käveli tänään salin läpi, jossa otin kuvia illalla 21 jälkeen. Kysyin, haluaako hän kuvatuksi. Hän halusi. En ole koskaan ennen nähnyt häntä enkä tiedä hänen nimeään. TJukka
Vs: Tuntematon Höydi! Tässä kuvassa ja siinä tähtitaustaisessa kuvassa olevat puolimustat kovan valon kovat varjot poskella sekä kaulalla ovat IHAN HIRVEET!! Skarppausta jatkossa Mutta. Läsnäolo, tuo valokuvan mystinen musta laatikko, leijailee sun otoksissa kuin planeetta eetterissä! Siitä ns. peukku-tervehdys.
Vs: Tuntematon Kiitos kommenteista! Itse pidän kyllä nykyisin kovemmasta ja kontrastikkaammasta valosta kuin ennen olen käyttänyt. TJukka
Vs: Tuntematon Kova valo on kovaa kamaa. Aina parempaa kuin joku softboxpelleily. Valon toinen puoli on sitten varjo. Tässä kuvassa ne ovat ihan asialliset.
Vs: Tuntematon Ns. peruskuvista on monta variaatiota, mistä ja minkä laatuista valoa tulee, miltä korkeudelta kuvataan jne. Mun mielenkiintoni on jo kauan suuntaunut tällaisen monen mielestä tylsään kuvaukseen. Mulle se merkitsee loputonta oppimisen, etsimisen, uuden ja epäonnistumisen/onnistumisen kokemista. Mä näen niisä eroa. Itse taas koen ns. kertovat kuvat tai miten niitä nyt kutsutaankaan suurimmalta osilta tylsiksi. Niissä vängällä haetaan jotain tulkintaa jostain, mielellään sellaista, että se sisältää jonkin sanoman tai oletuksen siitä, että kuva herättää katsojan mielenkiinnon ja sitä kautta mielikuvituksen erilaisten tulkintojen etsimise. Valitettavsti 99 % niistä ovat mielestäni epäonnitumisia. TJUkka
Vs: Tuntematon Tästä kuvasta, ihmisestä ja tilanteesta vielä sen verran, että omasta mielestäni siitä on vaivaantuneisuus hyvin kaukana. T Jukka
Vs: Tuntematon Ansiokas kuva. Ainoa häiritsevä piirre on silmäripsien epämääräisyys, kuin mascarakökköklimpit. Liikaa photari-käsittelyä?