Nyt olisi varmaankin jo aika aloittaa poliittinen debaatti täälläkin, koska mikään ei virkistä mieltä niin kuin pieni vänkääminen asioista ja uskomuksista. Eli sana on vapaa - mitä mieltä olette Suomen poliittiisesta järjestelmästä ja sen toimivuudesta. Samaan syssyyn saa myös kommentoida Bushin politiikkaa ja Venäjän tilannetta. Antaa tulla!
Vs: Suuri poliittinen keskustelu Haluan tietää että onko jollain oikeasti pahaa mieltä siitä että karkit nimeltä Neekerin pusut (nykyään Pusut vai Suukot vai mitä onkaan) niin niissä pitäisi ne piirretyt ukkelit vaihtaa valkoihoisiin? Niiltähän jo ollaan vaihdettu pois kaislahameet ja törröttävät huulet... eli... onko tässä nyt järkeä? Näitkö asioita meidän pitää nyt miettiä kun vuosi 2007 alkaa? Nämä ovat tärkeitä ja muuttavat maailmaa? Muuttavatko maailmaa myös varoitusetiket olutpulloihin? parveketupakointi? H&M mainokset? MITÄ VITTUA!!!! Eikö meillä ole tällä hetkellä muita ongelmia kuin nämä? Onko meillä muut asiat nyt niin hyvin että näihin asioihin pistetään varoja? Näillä pelastetaan lapsemme? Näillä työttömyys laskee ja maailman ihmiset iloitsevat? Kysyn vittu vaan!
Vs: Suuri poliittinen keskustelu Onneks sentään tuo parveketupakointikielto kaatui hovissa, nyt saa rauhassa kesällä pössytellä kuubalaisia elämäntapatuotteita ilman narinoita!
Vs: Suuri poliittinen keskustelu Täällä on taas hirveä haloo noista HomoäMmän alusvaatemainoksista, ja sitten heräsi hirveä keskustelu kesällä jäätelöstä, jonka nimi on Nogger (suklaa/nougatjäätelö jos oikein muistan), ja sen lakritsiversio Black Nogger. Ja Ruotsissa on aika paljon keskustelua immigranteista. Muslimit halusivat tänne omat lakinsa ja sääntönsä, ja minun mielestäni silloin mennään jo liian pitkälle. Maassa maan tavalla, ja jos ei miellytä, voivat lähteä ainakin minun puolestani muualle. Onneksi täällä on muuten baareissa tupakointikielto, paras sääntö joka on keksitty tässä maassa pitkiin aikohin! Mitä mieltä täällä muuten ollaan Saddamin kuolemantuomiosta?
Vs: Suuri poliittinen keskustelu En tiedä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu ja siksi luulen, että joistakin äärimmäisen vakavista rikoksista kuolemantuomiolla voi selvitä liian helpolla?
Vs: Suuri poliittinen keskustelu Kuolemantuomio muodossa missä tahansa sotii inhimillisyyttä vastaan. En lainkaan puolusta Saddamia, mies on suuri mätäpaise ja julma diktaattori joka olisi saanut jäädä syntymättä, mutta itse en puolusta kuolemantuomiota missään muodossa tai missään tapauksessa. Lisäksi Saddamin mahdollinen teloitus ennen jatko-oikeudenkäyntejä (tämä oikeudenkäyntikin on ollut suuri farssi) vei niiltä pohjan.
Vs: Suuri poliittinen keskustelu Minusta tietoinen ja harkittu tappaminen on murha. Vaikka kohteena on monimurhaaja, ei telottaminen toimi pelotteena, eikä se aiheuta muuta kun tuomitsija alentuu samalle tasolle. Vankeus ilman mukavuuksia ja totaalinen eristäminen maailmasta loppuelämän kestävään hiljaisuuteen, yksinäisyyteen, sekä elämän pitkittäminen tarvittaessa olisi paljon parempi rangaistus (kun vielä varmistetaan, ettei itsemurhaa pysty tekemään). Seuraksi on turha antaa sen enemäpää koraania kuin raamattua, mielummin ei yhtikäs mitään, että ehtii miettiä pahoja tekojaan loppuelämän yksinäisyydessä ilman mitään tekemistä.
Vs: Suuri poliittinen keskustelu Joo, murha on murha oli suorittaa teon sitten yksittäinen ihminen tai valtio.
Vs: Suuri poliittinen keskustelu Hyvä, näin aletaan päästä hieman kohti uskontoakin. Sitten lisää kiroilua peliin, niin "Lexa" vai salainen_agentti_007kösenytolikaan on mielissään. Svittu nääs, campv? -Topi Kuusinen
Vs: Suuri poliittinen keskustelu Minä en itse itseasiassa tiedä mitä kannatan - vankilatuomiota kunnes kuolema korjaa (aina on mahdollista että hän sieltä pakenee, tavalla tai toisella - maassa saattaa olla hänelle edelleen uskollisia apureita) tai kuolemantuomiota, jolloin pääsee tyypistä eroon kertaheitolla. On tavallaan hassua, että vankilatuomiota ja vuosien yksinäisyyttä ja hulluuden partaalle joutumista pidetään humaanisempana vaihtoehtona kuin kuolemantuomiota, jolloin tyyppi ei joutuisi kitumaan. Ketä se vankilatuomio oikeastaan auttaa? Ei häntä itseään, ei maata, eikä myöskään maailmaa. Ketä hänen mahdollinen katuminen auttaa? Ei sekään hyödytä ketään tai mitään. Olen kuitenkin sen kannalla, että maassa maan tavalla - ja jos maan tapoihin kuuluu kuolemantuomio murhaajalle, niin muiden maiden ei siihen tulisi sotkeutua. Amerikassa monet ihmiset saavat kuolemantuomion, mutta siitä ei synny samaa haloota kuin kun entinen maanjohtaja aiotaan hirttää. Riippuukohan tämä siitä, että Amerikkaa pidetään sivistyneenä valtiona, silloin se on helpompi hyväksyä? On vaikea uskoa että kukaan ei tietäisi näistä amerikkalaisista kuolemantuomioista; luultavasti kaikki ovat ilmiöstä tietoisia. Jotenkin tämä minun mielestäni tuntuu niin ristariitaiselta.
Vs: Suuri poliittinen keskustelu Siitäkin huolimatta että tähän kommenttiin tullaan takertumaan aion sen laittaa. Kuolemantuomio Saddamin kohdalla on paikallaan. Ne jotka selittää ettei missään nimessä ja lässyttää murhaamisesta, niin mitäs se sitten osoittaa sellainen sadistinen ihmisen pitkitetty piinaaminen...Kiduttaa vuositolkulla vailla pääsyä pois.
Vs: Suuri poliittinen keskustelu Kyllähän jenkkien kuolemantuomiot puhuttavat aina säännöllisesti. Tällä hetkellä vaan jenkit harjoittavat niin paljon muutakin sellaista, joka herättää keskustelua, että heidän kuolemantuomiot hyväksyvä oikeuskäytäntö vain jää sivuun. Uutena mausteena soppaan tuli mm heidän lainsäädäntönsä, joka kiertää Geneven sopimuksen kidutuksen kieltävät pykälät terroristijahdissa. Aiheesta oli laaja artikkeli eilisessä Hesarissa (sivut D1-D2). Jenkkien Military Commissions Act (MCA) sallii kiinni otettujen kiduttamisen, kunhan siitä ei jää pysyviä jälkiä, ruumiinjäsenten tulee pysyä paikallaan ja hulluksi ei saa tehdä. Melko sivistynyttä.
Vs: Suuri poliittinen keskustelu Se on rangaistus, ei Saddamakaan tuntenut sääliä tehdessään tekojaan..
Vs: Suuri poliittinen keskustelu Vai onko se sittenkin kosto? Onko kuolemanrangaistus rangaistus rikoksesta vai pahasta teosta vai yhteiskunnan kosto? Näin yhtä yksittäistapausta räävittäessä: pitäisikö Saddamille kostaa? Vaikeita ovat, kysymykset ja vastaukset. -Topi Kuusinen
Vs: Suuri poliittinen keskustelu Eihän kuolemanrangaistus ole koskaan mitään muuta kuin kosto. Kylmän taloudellisesti ajateltuna on tietenkin halvempaa päästää äijä päiviltä kuin pitää häntä suljettuna jossain laitoksessa. Toisaalta, sehän luo työpaikkoja...
Vs: Suuri poliittinen keskustelu Aika erikoista pohtia soveliasta rangaistusta yhtä rikollista varten. Tuntuu lähtökohtaisesti väärältä, pitäisi olla ensin laki ja siinä määritetty rangaistus. Mutta kuolemanrangaistusta vastaan olen, jo siitäkin syystä, että aina on mahdollista, että nitistetään väärä tyyppi. Tästähän on Amerikassa surullisia tilastojakin. Tässä tapauksessa ei taida kyllä olla epäilystä.. Onhan vankeusrangaistuksistakin olemassa vaikka mitä määräyksiä ja suosituksia. Tuo äijä kaappiin ja avain mäkeen -menetelmä ei liene se, mitä Human Right Watch, Amnesty ja IRC pitää inhimillisenä..
Vs: Suuri poliittinen keskustelu Tässä oma listani: - Saddamille kuula kalloon - Neekerinpusut pidettävä neekerinpusuina - EI varoitusetikettejä pulloihin - parveketupakointi, samoin kuin kadulla tupakointi ehtottomasti kiellettävä - H & M:m mainokset on ihan hyviä - valtio ja kirkko erotettava toisistaan - kaikki kehitysapu lakkautettava välittömästi ja rahat käytettävä terveydenhuoltoon ym. oman maan ongelmiin
Vs: Suuri poliittinen keskustelu Olen harvinaisen samaa mieltä, varsinkin noista neekerinpusuista. On suorastaan käsittämättömän naurettavaa, kuinka yleisesti soveliaista ja hyväksytyistä asioista, jotka eivät todella haittaa ketään, tehdään väenvängällä sopimattomia.
Vs: Suuri poliittinen keskustelu Minua kismittää se, että kaikki pitää tehdä juuri niinkuin käsketään. Tästä seuraa se, ettei mistään tarvitse keskustella vaan voidaan vain todeta, että näin on pakko tehdä. Esimerkkeinä toimikoon Helsingin kaupungin tilaama esitys lakkautettavista suomenkielisistä kouluista (ruotsinkielisten rahoitusta lisätään) sekä Karamzinin huvilan puut, jotka kaadetaan turhan musiikkitalon huoltotunnelin vuoksi. Perse edellä puuhun mentaliteetti on toinen asia, mutta alkoholiveron lasku on liikaa verenpainetta nostava asia tähän aikaan illasta. Olisivat vain alen voineet kohdentaa ravintoloiden alv:hen eikä Leijona-viinaan....