Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mikä saa sinut kommentoimaan kuvaa?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Jari Siren, 8 Heinäkuu 2008.

Vaihteeksi taas haloo komentoinnista tai sen puutumisesta.
    Itse ilmaisen hyväksymiseni jos joku kuva sen mielestäni ansaitseen, toki on kuvaajia joilta tulee paljon hyvää kuvaa ja niitä ei tule jokaista erikseen kehuttua.
    Joskun ilmaisen eriävän mielipiteeni kuvasta jos koen sen eritavalla kuin muut sitä komentopivat.
    Saatan kommentoida selkeää kettuilu kommentia tai silkkaa väärin ymmärrystä oman kuvani kohdalla, tai ihan vain itse osalistua keskusteluun motiiveistani, sillä ainakin luulen ne tietäväni parhaiten.

Se että joku ei saa kommentteja tai hänen mielestä kommenteissa ei ole keskitytty riitävästi hänelle opettavaisiin asioihin, muistuttaisin että komentointi on ainakin tietääkseni vapaa ehtoista.

Niin jos ihmiset kertoisivat komentointi motiiveitaan, saataisi olla joilekkin hyödylistä tai sitten ei?

1. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Vs: Mikä saa sinut kommentoimaan kuvaa?

No, useimmiten ajattelen omahyväisesti, että kommentistani voisi olla jotain hyötyä. (Toinen juttu sitten, että lääkehän ei tepsi, jollei se maistu pahalle :)

Joskus sitten pitää vain onnitella tekijää hienosta suorituksesta.

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Jos koen, että kommentointini kiinnittää kuvaajan huomion sellaisiin asioihin, että hän saa seuraavalla kerralla kuvaansa parannettua huomioimalla kommentoimani asiat.
    Tunnustusta pääsääntöisesti annan kuvista, joista tulee sellainen fiilis, että kuvaaja on saanut sellaisen hienon kuvan, jota en itse tulisi koskaan ottaneeksi, syystä tai toisesta.
    Myös niille, jotka tuntuvat rehellisesti haluavan palutetta.
    Nämä nyt ensin tulevat mieleen.
    T Jukka

3. Vs: Mikä saa sinut kommentoimaan kuvaa?

Halu siihen.

4. Vs: Mikä saa sinut kommentoimaan kuvaa?

Lisättäköön vielä omaltapuolelta vastavuoroisuuden ja sosiaalisen kanssakäymisen motiivi.

Yleisesti kuvaaja haluaa palautetta kun laitaa kuvan esille, itse kommentoinista en henkilökohtaisesti saa pääsääntöisesti kiksejä.

Kyllä kommentoin useammin sellaisten kuvaajien kuvia joiden muistan kommentoivan suht. aktiiviseti muiden kuvia ja vastaavasti en juuri kommentoi selaisten kuvia jotka ei itse vaivaudu harrastamaan komentointia tai komentointi on pakkomielteistä ilkeilyyn pyrkivää kuitailua.

Siis ne jotka kokee kärsivänsä kommettien puuteesta, voisivat kokoeilla antamista, pelkän vaatimisen siaan, sillä usein antava myös saa (puhun nyt kuva kommentoinista SakkeM:D)

5. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Voisitko lopettaa tuon toiseen henkilöön kohdistuvan kuittailun ja pysyä aloittamassasi aiheessa.

6. saloma-3

saloma-3 Well-Known Member

1 960
    731
    113

Se saa kommentoimaan, jos kukaan muu ei ole kommentoinut. Niistä kuvista on "se jokin" vielä löytymättä.

7. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Kommentoin milloin mistäkin syystä. Jokaisen kuvan ja kommenttini kohtalla voi olla eri syy niitä sen kummemmin analysoimatta.

8. Vs: Mikä saa sinut kommentoimaan kuvaa?

SakkeM varmasti osaa ottaa tämä läpän oikein, tämä todella hyvän tahtoista heittoja jota harrastamme puolin ja toisin.
    Hengitä syvään ja rentoudu.
    SakkeM voisi kertoa että loukaantuko?

9. saloma-3

saloma-3 Well-Known Member

1 960
    731
    113

Yllättävän monenlaisia motiiveitahan tässä keskustelussa on jo paljastunut.

10. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Ei kyse ole pelkästään siitä loukkaantuuko joku, vaan että kun aloitat kysymällä mikä saa ihmiset kommentoimaan kuvaa, niin jatkat (nimeltä mainiten) antamalla ohjeita miten toisten ihmisten pitäisi toimia.

11. saltikov

saltikov Member

529
    0
    16

Jarza, pitäiskö sun kosia tuota Anselia? Teillä kun on tuota kemiaa [tarvittaessa tähän hymiö, ei ole kuitenkaan pakollinen]

12. Vs: Mikä saa sinut kommentoimaan kuvaa?

Mä luulin että jartza on varattu sulle... <3

13. saltikov

saltikov Member

529
    0
    16

juu, suuri osa ihmisistä luulee itsensä kehdosta hautaa - ei kiusaa minua.

14. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

No, tässä nimenomaisessa tapauksessa Jari kyllä liikenneopetuksen teemoilla ennakoi tulevaa tilannetta.  Maininnat tyyliin 'kun antaa niin saa' vetävät satavarmalla tietyntyyppisiä kuitteja... :)  Kieltämättä on totta, että alamme tuntea toistemme reaktioita - yhden repliikin voi jo jättää väliinkin, ja vastata samantien jo siihen seuraavaan....

Tämä ketju ei ole pallomeren puolella, joten asiassa pysyminen  on asiallista.

15. Vs: Mikä saa sinut kommentoimaan kuvaa?

AnselA:lla on kieltämättä seksikäs olemus.

16. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Emme ole koskaan tavanneet  -- onneksi, sillä en jaksa juosta karkuun kovinkaan kovaa vauhtia...

17. Vs: Mikä saa sinut kommentoimaan kuvaa?

Ihan kuvien perusteella minä, oot sillai ihanan karvanen/pörrönen kuin vähän aikaa sitten kuvaamani puput.

18. saltikov

saltikov Member

529
    0
    16

Komentoin kuvia jotta voin sitten hyvällä omallatunolla puhua potaskaa. Yksi kuvakomentti per useampi kilo potaskaa - niinkuin klimppikeitossa on tapana.

19. zenig

zenig Member

997
    0
    16

Dear sidekick,

toivottavasti ei potaskaa kuitenkaan, voisi olla aika pahanmakuista keittoa. Tosin niin on noi juttusikin.

aiheessa pysyen, mä kommentoin millon mistäkin syystä. Joskus jopa siitä, että kuvaajan typerä kommentti johonkin toisen käyttäjän ottamaan kuvaan on provosoinut.