Vs: Helsinki- päivänä Parempi on - ihan jep ... Ja taas meinas tulla maali sakemanneille ... pitää jatkaa matsin seuraamista... Terve taas Higge, Erska
Vs: Helsinki- päivänä Ei mun mielestäni. Miksi olisi ? Jälkimmäinen on paljon parempi kuin se ensimmäinen ; Se muodoiltaan rikkinäisempi, hieman vino ja levottomampi kokonaisuus. Jälkimmäinen on tasapainoisempi ja ainakin ns. klassisesti viehkompi. Sopii tällaiseen. Kyllä esteettinen harmonia tämmöisissä kuvissa on -mielestäni- parempi kuin jokin urheilukuvamamainen / hippikatukuvaajamainen heilutyyli. Alkoi kiinnostamaan itseäni ajallisesti paljon kokeneemman (ja suuresti arvostamani) valokuvaajakonkarin perustelut väitteelleen ... mielenkiintoista ... nytkö jo oppisikin jotain uutta täällä !!! Odotan jännityksellä ... - E
Vs: Helsinki- päivänä Pakkohan on olla jokin perusteltu syy ? En kestä tätä epätietoista odotusta ... Milloin vastaus ?
Vs: Helsinki- päivänä Asia ei tietysti minulle kuulu, mutta "kuvan" keskeinen kantava ajatus on nähdäkseni pöytälevyjen ja tarjotinten linjojen henkilölle tuottama surrealistinen johdatus. Ensimmäisessä versiossa etummainen pöytälevy ulottuu alemmas kuvan keskilinjasta ja sopii siksi ihmisten esteettiseen silmään sekä luo johdatukseen vahvemman virtauksen ja väistämättömyyden. Samalla matalampi kuvakulma antaa päähenkilölle kuvan yläreunassa enemmän tilaa johdatuksen aktualisoimiseen. Johdatus ja väistämättömyys ovat kakkoskuvan suoruutta suosivia asioita, mutta edelläolevat seikat painavat kenties enemmän vaakakupissa. Samaten kakkoskuvassa on pöydänjalkaa leikattu nimenomaan juuri häiritsevän verran. Mutta! Saksimalla kakkoskuvasta siivun alareunasta voisivat toteutua kummankin kuvan vahvuudet ja lopputuloksessa ei olisi ilmiselviä hylkimisen aiheita - palttoon väritystä lukuunottamatta...
Vs: Helsinki- päivänä Kyl tää asia kuuluu sullekin ja hyvin vahvasti kuuluukin. Ja kaikille ... Mielenkiintoista. Tuijottelen kuvia lisää. Olen saattanut olla liian hätäinen / väsynyt tai muuten vain näkemyksellisesti hiukkasen rajoittuneessa tilassa (oli yövalvontaa ja jalkapallointoilua päällä samanaikaisesti. Tästä oppi senkin että on syytä keskittyä kuvien katsomiseen KUNNOLLA, eikä tehdä montaa asiaa samanaikaisesti - kuten itselläni on lähes aina tapana.). Kiitos, MVuori. Katson kuvia kohta tarkemmin taas - nyt on työ kesken.. - Erska Edit: Snadi lisäys. Edit2: Myöhemmin palaan asiaan ...
Vs: Helsinki- päivänä Kyllä itse pitäisin - vieläkin - tuolinjalkaa (ja koko tuolinkin eheyttä) tärkeämpänä jo ihan symbolistisessa mielessä kuvalle, kuin kuva-alan reunamilla olevan pöydän jalkaa. se on tässä sisällöllisesti merkittävämpi elementti kuin pöytä - ehkäpä se ja ihminen ovat tärkeimmät. Visuaalisesti vangitsevia ovat -tottakai- myös katsetta johdattavat linjat ja toistuvat geometriset kuviot (kuten nuo pöytien pyöreät päällislevyt). Jos näistä olis edes -kumpaakaan, siis- rikottava (jaloista). Kulkusuuntaan suoristaminen on minusta myös parempi vaihtoehto kuin huiskis - vinous. Tuoli on tässä itselleni tärkeä juttu - yksi tuoli, joka on eri asennossa kuin muuta ja yksinäisen kadun ihmishahmo. Poistuttu on. Mielenkiintoista ! ... Palaan asiaan vielä paremmalla ajalla ... - E Edit: Typoja oli ... ja pari sanaa (ja varmaan taas uusia typoja) tuli lisää.
Vs: Helsinki- päivänä Kyllä ; Olen - yhä - samaa mieltä kuin alunperinkin. Ei se nopeasti havainnointi ole aina paha. Onneksi saa olla eri mieltä - kuin vaikka kaikki muut. Sillälailla mahdollisuus on hyvä ja kiva jutska saada olla. Tänks. - E
Vs: Helsinki- päivänä Kiitos kaikille keskustelijoille, olen erittäin otettu mielenkiinnostanne. Jotenkin kyllä itsekkin olen sitä mieltä, että ykköskuvassa alkuperäinen idea tulee paremmin esiin. En tiedä miksi mutta niin vaan tuntuu. Mvuoren mainitsema pöydänjalka pilkkoutui toisessa koska päätin neliön ( ykköskuva ei ollut) kuvasta tehdä, ja aina suoristelu myös reunoja syö. Olisi voinut kuvaustilanteessa vähän paremminkin keskittyä, mutta kun tuon "mallin" kanssa pitää "lennossa" kuvata... Higg
Vs: Helsinki- päivänä Jepulis. Vaikeatahan sitä on -kuvien tsiigailijan- aina tietää kuvaajan alkuperäisiä ideoita :] Ja onhan se mukava, kun edes jotain palautetta saa. Sekä toisten näkemyksiä, vaikka omista poikkeaisivatkin. Meikä näkee tuon asian nyt noin. Ovat joskus palautteet "netissä" aika kortilla (ei yhdyssana), vaikka olisi kuinka tärkeitä kuvia itselle laittanut esille. Ja tulee turhautuminen ja surkea olo ... Mut ei sitä voi vaatia antamaan palautetta, ei vain voi ... Kiitos, Higgins. Ja taas nukkumaan ! - Erska