Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Helsinki-ketju

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Tapiola2006, 15 Joulukuu 2009.

1. hannu523

hannu523 Well-Known Member

2 633
    469
    83
    Vs: Helsinki-ketju

Apeanupea kuva Kurvista.

Onkos kukaan muu uskaltanut kameran kanssa kuljeskella iltaisin Hesarin vartta tyyliin FotoSniper; Kauppahalli, Harjutori, Tenkka, Cella, leipäjonot, Roskapankki, keskikaljakapakki joka kivijalassa. Kiihkeää sykettä, elämän laitapuolta, rosoa - Helsinkiä kuitenkin.

Itse en enää uskalla. Heikentynyt tuo lähtönopeus ja matkavauhtikin. Nuo polvet...

Hannu

2. Petja

Petja

279
    0
    0

^ No ihan samanlaista siellä varmaan on kameran kanssa ja ilman. Sen 15 vuotta mitä viinamäellä tuli asusteltua ei ikinä ollut käyttöä matkavauhdille tai lähtönopeudelle. Sinne vaan kuvaamaan...

3. hannu523

2 633
    469
    83

Näin varmaan, kunhan veistelin:) Kasikymmpinen äitini on asunut vuosikymmeniä Kaarlenkadun kulmassa, rauhassa on saanut kulkea.

Hannu

4. Est

Est Well-Known Member

17 628
    1 938
    113

Mietin kauan mikä muu kuin sadat (tai pikemminkin tuhannet) ranta, rakennus, katu, kissa, koira, lokki jne. -kuvani kuvaisivat tätä kaupunkia, valottaen sen inhimillistä ja ei aina niin kovin rehtiä tai kaunista puolta, kuten sen olen itse oppinut näkemään ja kokemaan.

Yksi ajatus on yrittää esittää kuvia rehellisesti miten usein ilman kameraakin näkee, inhimillisesti ja kaunistelematta. Kuvatessa kuitenkin usein "kaunistelee" ja sortuu epäsopivaankin estetisointiin, sellaiseen, joka ei ole välttämättä aiheelle oikeudenmukainen.. En ole varma olenko onnistunut nytkään. ( Kuvausluvan kyllä olen saanut, se maksaa näillä seuduin n. tupakin arvon verran ja enemmästä tyrkyttämisestä voi jopa mallit loukkaantuakin ).

- Est

Im Ost-Hellsinski :

5. hannu523

2 633
    469
    83

Kiitos

Hannu

6. Est

Est Well-Known Member

17 628
    1 938
    113

Die Brücke im Hellsinski Stadt 19.12.2009

7. Est

Est Well-Known Member

17 628
    1 938
    113

Minä olen laittanut harmittavan vinolinjaisen version mutta taidan sen silti tuohon jättää. Olisi ollut semmoinenkin, missä sillankaiteet ovat aivan vaaterissa. Tapahtui siis vahinko.
    - E

8. Vs: Helsinki-ketju

9. Est

Est Well-Known Member

17 628
    1 938
    113

Das Boot Im Finnischen Meerbusen (Hellsinski Stadt)

10. Vs: Helsinki-ketju

Noista Eeron kuvista välittyy oivallisesti, miten kamera rakastaa kohdettaan kun kuvaajakin rakastaa - ja siitähän ei ole epäselvyyttä.

Flunssan runtelemana, kun uusia kuvia ei synny eikä vanhoillakaan tunnu olevan mitään virkaa, laitoin kuitenkin muutamia ajalta jolloin kamera oli rautaa, mies vetreä, aurinko paistoi eikä ollut niin saatanan kylmä. Siis: junantuomia näkemyksiä siitä, mikä Helsingissä on olennaista. Anteeksi, että tuli noin monta.

11. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 413
    1 065
    113

Valinnan vaikeutta,maan alla ostoksilla,mutta missä(snadissa kuitenkin)

12. balle

balle Member

41
    0
    6
  13. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Ballen kuva on todella upea!
    Kannattaa klikata sitä flickr-linkkiä.

14. Est

Est Well-Known Member

17 628
    1 938
    113

Kiitos, jesalonen, kauniista sanoistasi.

Mä pidän tuosta makasiinit/eduskuntatalokuvasta.

Siitä tulle kylä mulle mieleen Rooma ja Colosseum, joka kerta. Vaikkei se samalta - todellakaan - näytä kuin nuo puretut 'pilttuut'. Eipä tainnut tulla itse paljon noita kuvattua. Pitää ihan tarkistaa, kai sieltä otettua jotain löytyy.

- E

Edit: Ja onhan Helsinki sentään jotain paljon enemmän kuin jokin dekadentti Rooma. Viileän tyylikäs ja puhtaan raikas. Hieno kaupunki.

15. Est

Est Well-Known Member

17 628
    1 938
    113

Typerästi olen nimennyt tuon siltakuvani sen ainoan kohteen mukaan, joka kuvassa on epätarkka, voisi väittää ?

- Mokaaja

16. Est

Est Well-Known Member

17 628
    1 938
    113

Rockische Kirche Im Hellsinski Stadt

17. kuhaw

kuhaw

152
    0
    0

tuo kimon kuva taitaa olla kaisaniemen metrikseltä.
    malmin lentoaseman kahvilan lentsikka.

18. hannu523

2 633
    469
    83

Estin innoittamana vielä yksi synkkä otos kivikasasta. Tuossakin tornissa eräskin kymmenys ja rutosti selkänahkaa.

Hannu

19. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    62
    48

Kanssa turisteja samoilla portailla :D
    2004 kesää...

20. hannu523

2 633
    469
    83

No, vielä yksi - yleisön pyynnöistä huolimatta...
    I'll get my coat.

Hannu