Vs: Helsinki-ketju Ajoittain aika yleinen katunäkymä Helsingissä. Tämä Yrjönkadulta noin kuukausi sitten.
Vs: Helsinki-ketju Vieläkö Yrjönkadulla miehet ui tiistaisin ja naiset keskiviikkoisin,vai miten se meni.Kerran vuonna -86 kävin pulahtaa hallissa.
Vs: Helsinki-ketju Minusta Kenin kuvassa ei Helsinki tule esiin kuin nimessä. Tuohan voisi olla kuvattu vaikka Tukholmastakin.
Vs: Helsinki-ketju Hienoa ! Salaa piti kuvata, portsari ei tykännyt (mukava mies muuten) - kamera pöydällä, nappia vain painelin. Pari kulttuuripersoonaa rajasin photarissa pois, Andya ei näkynyt. Hannu
Vs: Helsinki-ketju Huopalahti ei kait koskaan kohtaa manskua. Ja ole rusan vieressä. Olisko Pikku Huopalahdesta ?
Vs: Helsinki-ketju OK, Ei enää niin tuttua. Kun uusi Huopalahti rakennettiin (90-luvulla?) olin jo lähtenyt evakkoon Espoon takareunalle Ämmässuon kaatopaikan (Euroopan suurin muuten, Jee) naapuriin. Hajuhaittaalueella sijaitsee myös kaikkien luontoihmisten rakastama Nuuksion kansallispuisto, toimintansa lopettanut Turuntien Motelli ja Tiinas Bub. Palaan vielä takaisin, kunhan löydän Krunikasta sopivan sadan neliön ullakkohuoneiston (ikkunat tietysti kattojen yli etelään). Lotto vetää, joten tämähän on vain ajan kysymys. En ole vielä kuitenkaan pakannut... Hannu
Vs: Helsinki-ketju Mielenkiintoista mielipiteenvaihtoa. Minkähänlainen mahtaisikaan olla "Helsinki-kuva" ilman kaupunkiin liittyviä stereotypioita ? Miksi ketjussa ei saisi olla niin aiheeltaan kuin laadultaan vaihtelevia kuvia ? Pitäisikö kaikkien kuvien olla sellaisia, ettei ei-helsinkiläinen (entinen ja/tai nykyinen) tunnista paikkaa, joten itse kuvan arviointiperustaksi tulisikin kuva itse ilman Helsinki-määrettä tai -riippuvuutta? (Jolloin se voisi olla lähetty eri nimisenä, eikä välttämättä edes tähän ketjuun.) Vai pitäisikö se olla sellainen, että linkki Helsinkiin aukeaa vain sitä kautta, että katsoja tunnistaa yksityiskohdan ja voi siten päätellä, ettei kuva ole ainakaan Tukholmasta? Minusta on hyvä, että lyhyessä ajassa ketjuun on tullut suhteellisen paljon kuvia, mielipiteiden vaihtoa ja käyntimääriä. Jos ketju olisi ollut niin kuollut, että se nyt vasta herää henkiin, ei noita kaikkia olisi esiintynyt.
Vs: Helsinki-ketju 30-luvulla tehtiin paljon hyvää ja huolellista jälkeä. Kohteita kautta maan, joihin panostettiin yksityiskohtia myöten. Niin Helsingissäkin...