Vs: Helsinki-ketju Mä vaan piirsin ne, luonnosmaisesti tohon fotoon. Ei ole mitään fänsyjä programmeita mulla ...
Vs: Helsinki-ketju Mummot on ihania, tuimatkin. Ihanan ihania ! Edit: Väsymyksestä johtuvia typoja ...
Vs: Helsinki-ketju Kevätaamun Skönesavut Stadissa (pari aamua sitten): Ps. Edit: Rannikolla on joskus tällasta, kaunista. Skidisti vinot horisontitkaan ei täällä haittaa ... Tiedoksi vaan sisämaan kavionpurijoille - Erska
Vs: Helsinki-ketju Kiits... pikkasen ps:ää kun oli aihe jo mielessä. Kuten edellä mainttu... pientä editointia jo ajateltuun kuvaan.
Vs: Helsinki-ketju "nämä puut istutettiin syksyllä 1943 keisarillisen japanin lähettilään t. sakavan toimesta japanin ja suomen kansojen välisen ystävyyden vertauskuvaksi" Syksyllä 1943 ...tää on näitä poliittisesti epäkorrekteja muistomerkkejä, näitä löytyy Stadista ja tietty muualtakin, kun osaa etsiä... elikkäs tossa "ystävyydessä" oli tietty kyse siitä, että rakas Suomi-neitomme makas noihin aikoihin samassa sängyssä muiden akselivaltojen kanssa!!! Kekkosen aikaan jotkut tahot olis halunnu siirtää ton kiven jemmaan, mut siihen se kumminkin jäi Mahtavaa!!!!! (ja ihan hyvä kuvakin)
Vs: Helsinki-ketju täytynee kuvata ehkä myöhemmin uudelleenkin vähän paremmalla otteella. en tiennyt kyseisestä muistomerkistä ennen kuin itse sen bongasin pari vuotta sitten, ja mieleen se on jäänyt pyörimään, nyt sain sen kuvattua. olen asunut useita vuosia tampereella ja siellä tuntuu että historian tahroja on pyritty piilottamaan enemmän. helsingissä näkyy huomattavasti enemmän näitä hämmentäviä pystejä sekä luotien ja sirpaleiden iskemiä kivijaloissa ja silloissa.
Vs: Helsinki-ketju Ai piilottamaan? No ei. Kansojen välisen ystävyyden pystejä rakennetaan tietysti pääkaupunkiin, eikä muihin kaupunkeihin, joissa ei paljon japanilaisia suurlähettiläitä pyöri. Tampere on myös vähättelevä hämäläinen työläiskaupunki ("ei kai sille nyt pystiä tarvita..."), jossa on lisäksi tapana korjata talot ja sillat, jos niitä ammutaan rikki. Tampereen taloja myös jouduttiin sodan jäljiltä enemmän rakentamaan kokonaan uusiksi kuin Helsingissä.